Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobíjení baterie

Od: kimbert* odpovědí: 11 změna:

Zdravím ,

Mám fábii 2 1,4 16 V 63Kw , nedávno jsem měnil baterii a protože jsem měl problém se studenými starty(většinou napětkrát ,konečně po měsíci vyřešeno) tak jsem měřil jak je nabitá baterie a jestli nepotřebuje nabíječkou dobít. Přitom jsem zjistil,že alternátor 90A na volnoběch dává 13,8 V a při zátěži (rozsvícená světla,ventilátor, rádio)13,4-5V.Byl jsem přesvědčen,že by mněl dávat minimálně 14-14,2 V a je vadný tak jsem ho dnes vymněnil,jaké bylo překvapení -žádná změna ,stejné hodnoty.Po vypnutí motoru má baterie 12,7 V tak se chci Vás zeptat jestli to je vpořádku,to znamená pokud je baterie plně nabitá tak alternátor dává mín než těch 14 V?Nebo je zrada jinde,veškeré ukostření vyčištěno ,prostříknuto sprejem na kontakty,žádné svorky nehřejou a auto šlape jak má,tak nevím jestli to mám vůbec řešit...Předem díky za vaše rady.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Co si tak matně pamatuji-pokud mi bezchybně fungovalo nabíjení tak ze zátěží (jak na ropě tak na benálu) dávali 14,4-14,6V a to bez ohlůedu na otáčky.takže pokud Vám dává tak je dle mne něco špatné,ale počkejte co sdělí odborníci!

 


0x
Měl by davat 13.8V až 14.3V a to i při světlech
Zkoukni ukostření motoru i kastle
Zkus motor přikostřit z mínusu baterie a zkus přikostřit i samotnej alternátor
Ja to zkoušim pomoci startovacího kabelu
Dale projdi silový plusový spoje od baterie ke startéru a k altíku
Očistit spoje oka a svorky

 

smeki

0x

Měření napětí baterie.

Baterii necháme v klidu, tedy měříme až několik hodin po jízdě či nabíjení. Použijeme voltmetr a změříme napětí autobaterie v klidu. Dále se řídíme dle přiložené tabulky.

Nabito 100% více než 12,6V

75% 12,4 - 12,54V

50% 12,24 - 12,4V nutné dobít

25% 11,88 - 12,18V nutné dobít

Dobíjení autobaterie má za normálních okolností na starosti alternátor vozidla v rozsahu od 13,8V do 14.6V - při běhu motoru. Baterii nabíjíme proudem 0,1 kapacity do plného stavu ( příklad baterii 44Ah nabíjíme 4,4A - baterii budeme nabíjet 10 (4,4A x 10h = 44Ah kapacity) hodin

 

majcoo

0x
Ach tie auta. Keby si otvoril manuál od auta alebo ho stiahol niekde na nete tak zistíš aké má byt nabíjacie napätie a nemusel si vyhadzovat prachy za nový alternátor. U niektorých vozidiel to je celkom normálne aj pri plnej zataží keď nameras stálych 13.1V. Niektoré vozidla sú tam navrhnuté. Nie všetky autá sú ako škoda Felícia ci octavia, kde je rozdeľovat ako zapaľovanie a na každom jednom alternátore si na meral 14V. Ja mam opla a tiež mam nabíjanie na voľnobehu bez zataze 13.9V so zatazou kľudne aj 13V.jr to úplne normálne. A jazdím tak už niekoľko rokov. Keby nastane problém nedobijania alebo slabého dobíjania začne sa zobrazovat signalizácia. Okrem toho. Kedy pôjdeš s pustenymi diaľkovými, vyhrievanim, fukarmi na plno počas jazdy? Max raz za čas sa taka situácia objavy a to auto kľudne znese. Takže žiadna panika. To ze máš po jazde 12.7V baterku je len dobre! Tam už záleží aj ako jazdíš. Keď ideš 2km a máš zapnuté svetlá rádio klímu a pod tak baterku nedobije rovnako jak keby si prešiel 200km. Všetko čo popisujes je úplne normálna vec. Kľudne jazdí. A občas najskôr preštuduj manuál. Nie je na srandu. Najme co sa týka technických veci.
A toto ti hovorím z vlastnej skúsenosti.
kimbert*

Právě že jsem přečetl nejen manuál,ale i škodovácký fora a byl jsem i servise ,všude stejný názor-minimálně 14V a je jedno jestli při zátěži nebo bez něj,od toho je tam regulátor,který to má srovnat na těch 14 V.

majcoo
Nebudem nikoho prehovárat o tom co ma byt a nemá byt. Pokiaľ to neudáva výrobca v manuálu, tak si skus zavolat alebo napísat do autorizovaného servisu. Myslím ze tuto informáciu ti poskytnú bez problému. Opakovat sa nebudem ale tak ako som písal 13.5 až 14.4V je u mňa úplne ideálne napätie. Všetko vyššie je už moc a pod 13.5V je u mňa ideál pri zataží. X ľudí tu rieši takéto veci. Povedz mi kto z tých co ti na fórach radili reálne zmerali dobíjanie? Väčšina fórovych mechanikov a poradcov je takých co si prečíta niečo na nete a plesne to na fórum ako radu. A pritom sám nevie co vôbec alternátor je. Hovoril si ze si ho vymenil vyčistil kostru a ostatné a nič sa nezmenilo. Ak chceš mat 100% istotu zober štartovací kábel jednu stranu daj na mínus pol na batérií a druhy daj niekde na karosériu motora. Aby pevné držal. Naštartuje a zmeraj si napätie znova. Bude to +/- na 90% to isté. Ďalšia varianta je merat napätie priamo na alternátore! To znamená kábel ktorý vedie od plusu priamo na alternátor, ten si na alternátore nájdi a priamo tam meraj multimetrom (volt metrom). Jeden koniec kábla daj priamo sem na plus alternátora a druhym skus striedat kostru. Raz ho priloz na kostru motora potom kostru alternátora až na samotný mínus pol na batérií. A uvidíš ci niekde nameras viac ako 14V.ked nie, hold iné to nebude. A môžeš tam dat zasa druhý alternátor keď nemáš kde dávat peniaze. Mal som tiež octavku ta dávala 14.3V. A so zatazou niečo pod 14V.klasicka benzínová jednotková octavia. Teraz mam vectru 2004. Hneď prvé čo som cez diagnostiku uvidel bolo 13.8V na voľnobehu. Priamo na baterke 14-14.2V bez zataze. Svetla, diaľkové, kúrenie, vyhrievanie, klíma. Všetko na full, a na baterke bolo 13.3V.pri pridaní otacok max 13.5V. Tiež sa mi to zdalo malo na koľko octavia mala skoro 14V. Jednal som ohľadom toho aj s auto elektrikárom co povedal ze je OK. Pre istotu som pozeral manuál a tam to isté. 13.3-14V je ideálny stav dobíjania pre môj druh a výbavu vozidla. Viac som sa o tom nezaujímal. Keď som to spomínal strycovi co bol za komosov mechanik. Tak kyval s hlavou že to nie je dobre. Nie podľa neho nie. Lebo kedysik tie alternátori boli na jedno kopyto. Teraz máš rôzne zariadenia väčšie odbery elektronicke serva a podobne. Čiže každým spustením takéhoto spotrebiča ti napätie skáče hore dole hore dole. Tak asi vedia prečo iste typy vozidiel majú dobíjanie práve takéto. Okrem toho vo vozidle mam 8 ročnú baterku nenabijam ju vôbec a ci je zima ci teplo ci mrazy vždy to ide na brnk. A napätie rovnaké ako ty. A co sa týka zlých štartov, nie vždy je na vine baterka. Môže to byt štartovacie relé, ale aj problém v samotnom štartéri. Ci už zla inducka, vadne ložiská ci púzdra v ňom. Tsk isto krátke uhlíky a iné. Vyskúšaj to co som ti napisal v texte vyššie a keď niekde pri tomto meraní docielis 14.4V tak niekde je problém. Ale na 90% som si istý ze to tak ma byt.
Okrem toho neviem co je CaCa akumulátor, tak ako ti rádia nižšie. Ale tomu autu to je suma fuk! Baterku si tam môžeš s ľahnút aj olovenu a alternátor to nijak nerozozna! A určite nebudeš menit alternátor za 13V keď tam dáš príklad gelovu batériu. To sú blbosti. Takže radšej overuj na správnych miestach takéto veci. Ideálne cez výrobcu až po skúseného autoelektrikára. A garantujem ti ze ten co sa v elektrike vŕta nejaký ten čas, tak nebudeš prvý co s takou vecou za ním prišiel.
majcoo
A okrem iného este som nevidel regulátor ktorý dáva 14.4V a ti ho zrovna na 14.4V pri zataží. Skus si niečo o tom prečítat. Regulátor tam nie je nato aby ti robil neustále 14.4V pri ľubovoľnej zataží. Logicky keď zapojis 3 automobily na jeden alternátor tak nebude dobíjat ani jeden. Pretože hodnota napätia poklesne pod určitú hodnotu. A všetky vozidlá bude napájat zhroba rovnakým napätím. To máš to isté ako keby si dal na zdroj 14V tri 12V žiarovky. Myslíš že ti ich utiahne? Všetky pôjdu tak na 33%. A takisto to máš regulovaný a dokonca stabilizovaný zdroj. Takže regulátor tam máš nato, aby ti udržiaval konštantné napätie nezávislé na vyšších otáčkach. Keby tam regulátor není, tak pri 3000 otáčkach tam môžeš na merat trebárs aj 17V. Prikladám aj obrázok kde to je v krátkosti vysvetlene.
A jasne tam máš napísané aké je ideálne dobíjacie napätie.

 

vernon

0x
Napětí musí být 14,8V, v zátěži min. 14V. Tato auta mají Ca-Ca akumulátor a cokoliv pod 14V je málo!
Máš někde buď špatné ukostření nebo na prd měřák...
kimbert*

Měřák je dobrý,kontroloval jsem ho na jiném autě(14,4 V) ,taky si myslím,že to bude v kablech,jenže mám veškeré ukostření vyčištěné ,takže tipuju na silový kabel...

asd1

Přechoďák může být i v lisovaných spojích mezi "drátem" a koncovkou příp. je drát pod izolací shnilý = pokud vyčistíš kontakt (styčnou plochu připojení) tak to nepomůže... Bez proudové zátěže se to blbě měří - jeden drátek s malým proudem ej v pohodě, ale velký proud už má pokles napětí mnohem věší...

 

fik

0x

Jestli jsou všechny svorky zkontrolované a dělá to i s novým alternátorem,je klidně možné že je to normální. U felicie jsem se taky nikdy nedostal nad 14V,se světly a při zátěži tak 13,5-13,7. Přitom onen regulátor by měl držet nad 14. Ten regulátor tam není proto aby bylo stále stejné napětí,má nějaké rozmezí v kterém to musí držet a hlavně musí bránit prudkým výkyvům které by mohly poškodit elektroniku. Každé auto to má stavěné jinak,někde je normální když je to 14,5,někde je normální když je 13,6-nedá se paušálně říct že dobíjecí napětí u auta je prostě tolik a tolik a když je to jinak tak je to špatně.

Baterie se neměří po zastavení motoru,ale po několika hodinách v klidu-a tam naopak platí zcela přesně,že když je dobře nabitá,má nad 12,5 V. Když je tam méně tak nabít. I na baterii před smrtí naměříš po zastavení motoru dobré hodnoty

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]