Nejste přihlášen/a.
Řidič nesmí při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení.
Co si mám představit po pojmem "při jízdě".
Je to případ kdy se vozidlu otáčí kola?
Takže při stání na křižovatce na červenou nebo stání v koloně je telefonování - držení přístroje v ruce povoleno?
A od kdy do kdy jsem řidič?
Když jsem před časem na autoporadně Dr. berana četl dotaz na toto téma, tak tam byla odpověď, že řidičem se stává v okamžiku nastartování vozidla a ne v okamžiku rozjetí, jak jsem si myslel.
Takže při stání v křižovatce na červenou nebo v koloně jsem řidič když běží motor?
A jak je to s auty se systémem - start - stop?
Když zastaví na červenou a zhasne mu motor a naskočí přidáním plynu, tak po dobu nečinnosti motoru není řidič?
Já bych Vám to zjednodušil.
Prostě si ten telefon v ruce v autě nadobro odpustte a nebudete muset přemýšlet, zda jste řidičem když se kola točí dopředu...dozadu..se zapnutým motorem..nebo se zapnutými stěračí..atd.
Ve Francii si z auta nezavoláte (bez hand free), ani když zastavíte na krajnici nebo dokonce mimo silnici. Jediná vyjímka se týká toho, když auto stojí na vyznačeném parkovacím místě, nebo se jedná o přivolání policie nebo jiné pomoci v případě dopravní nehody.
A já upřímně řečeno k sahání na telefon v autě nevidím jediný rozumný důvod.
Sand obden potkám nějakého pitomce s telefonem u ucha, který se nemůže rozjet z křižovatky, protože s telefonem u ucha se těžko řadí rychlost, ev. nebliká...atd. Ruce bych za to urážel.
Zákon používá dvě formulace: při jízdě a při řízení. Jízda je, pokud je vozidlo v pohybu, zatímco do řízení se zahrnuje prakticky vše, od nastartování do zaparkování.
Jj je to tak, řidič = sedí za volantem na veřejné komunikaci... Známý po mejdanu chtěli v autě spát a jet až ráno po vystřízlivění, stáli na parkovišti a jen seděl za volantem = nikam nejel ani neměl nastartováno. A přišel o papíry za chlast, ani právník ho nevysekal...
Jak se mistr Beran kouká na jízdu z kopce s vyplým motorem? To taky není řidič, když nenastartoval? Asi těžko...
Nejvtipnější je, že handsfree je legální, přitom na pozornost při řízení má prakticky stejný vliv jako když se telefon drží v ruce = obojí je stejně nebezpečné, ale jedno se trestá a druhé je v pohodě... Trošku divné... Taky je super, když někomu zazvoní telefon a on místo toho aby jel někam zaparkovat, tak hned zastaví jen někde u krajnice a hraje si na kuželku.
Ne, fakt přišel o papíry. Z hospody šli do auta, tam seděli a kecali, zadní sedačky složený na spaní tak seděli vepředu. Přijeli chlupatý, seděl za volantem tak byl řidič a nazdar, dali dejchnout a hurá máme řidiče pod vlivem. To že auto stálo na parkáči a nikam nejelo nezájem. Vzhledem k tomu, že papíry do práce potřeboval celkem nutně, tak hned najal právníka a stejně mu to bylo prd platný...
Ano ale nad obsah 50ccm.
Motor v chodu jsem vyčetl z odpovědi Dr. Berana. ( v okamžiku jak nastartuje je řidič - a ne až se rozjede ).
Osoba tlačící motocykl samozřejmě není řidič, dokonce nemusí mít ani řidičský průkaz.
Na druhou stranu, osoba tlačící motocykl> 50 ccm není ani chodec.
Ještě mu přidejte. Jen mu pořádně naložte, že se odvážil zeptat. Jen do něj. Třeba už to víckrát neudělá.
Je milá péče zákonodárců o naše bezpečí. Zakáží nám telefonovat, ale šmátrat po stejném přístroji coby navigaci můžeme. Stejně tak na ni smíme zírat jen ji musíme mít umístěnou tak, abychom současně neviděli na silnici. Navigace zakázat nemohou, protože už dávno rezignovali na značení.
Pokud jde o země, kde extrémisté zakázali i telefonování i nastojato, docela by mne zajímalo, jak takový bdělý ozbrojený ochránce nebohých vdov a dětí rozezná, jestli telefonuji v autě vestavěným telefonem nebo hlasově ovládám auto.
Zdá se, že nevíš jak funguje navigace. Navigaci nastavím před jízdou a při jízdě poslouchám pokyny. Můžu se na ní občas mrknout, je to stejné jako sledovat zpětné zrcátko, nebo se ohlédnout vpravo či vlevo. Nemusím na ni ale za jízdy sahat.
No, navigaci asi trochu znám, protože jezdit (stát) bez ní po Praze přes den, je jaksi neproduktivní. A to navigaci coby aplikaci v mobilu - třeba Waze. A protože řidiče vodí po místech neznámých, křižovatkách tvaru podivného, je nezbytné občas mrknout na obrázek, navigace hlasem jaksi nestačí. Krom toho je vhodné občas zasáhnout do nápadů navigačních algoritmů a šmátrat po displeji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.