Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, máme auto staré asi 15 let, je to benzínák, ford escort 1,6 parkuje venku, garáž nemáme a ted jak byly ty velké mrazy tak nám ráno nenastartovalo. Trochu točí ale motor se nechytá. Dobili jsme i baterii ale ani tak to nechytá. Včera jsme už z nouze nahřívali vzadu zespoda jakýsi benzínový filtr či co, nerozumím tomu, tak snad nepíšu bludy, fénem. Auto točilo o něco lépe než ráno, byl dokonce cítit i benzín jak se auto snažilo naskočit ale přesto se nepovedlo. Může být opravdu zamrzlý benzín v důsledku toho že by byl na čerpací stanici smíchán s vodou? Nebo je problém někde úplně jinde? Ale kde? Poradte prosím, děkuji mockrát
Děkuji za radu. Ještě bych měla dotaz, je nějaká závada když při tom marném snažení o nastartování je cítit ten benzín? Je to známka toho že už by to mohlo v blízké budoucnosti naskočit nebo je to spíše na závadu a značí to jinou poruchu?
Nejlepším řešením by bylo svěřit auto někomu, kdo tomu rozumí a dokáže na místě pomoci. Tato rubrika je z 95% zaměřená na pouhé teoretizování a pokud se někomu podařilo opravit auto dle zdejších rad, tak to bylo dáno naprostou jednoznačností dotazu, avšak ve většině případů jen čirou náhodou.
To je spíš na závdau, Když už je cítit benzín znamená to že je motor "ulitý" a bude potřeba nejspíš vindat svíčky a očistit.
Tu závadu ve startování u u 15 let stareho Escorta nehledejte v karburátoru těžko byjste ho našla. Když tam jde benzín je závada v elektrice. Svíčky ,kabely, modul zapalování a nebo čidlo teploty motoru. Ve všem případě je asi nespíš možné pekontrolovat svíčky pokud máte vhodný "svíčák" je potřeba dost dlouhý 1,6 je ná dost zapuštěné do hlavy.
Problém v dodávce paliva behledejte pokud je už cítit benzín.
Uvádíte, že trochu točí.Pokud startér jen tak tak motorem ztěžka otáčí,tak v mrazu nenaskočí.Motor naskočí až od určitých otáček, ne od extrémě nízkých.Zejména motor starší.Nabíjeli jste baterii nabíječkou,nebo dobíječkou?Dobíječka je k oživení baterie, ale na vybitou baterii většinou už nestačí.Je také možné, že zamrzla voda z toho ekologického svinstva, co se přidává do benzinu.Stačí přilít do nádrže 1 dcl denaturovaného lihu-pozor,-musíte pletací jehlicí zmáčknout zavírací klapku, která je pod víčkem nádrže, jinak tam nic nenalejete.Benziňák může nestartovat z mnoha příčin-a často je to úplná prkotina, ale přijít na ni. Přeji Vám mnoho zdaru!
karburátorového escorta který před mrazem jezdil, a teď trochu točí a smrdí benzínem můžete klidně nastartovat s použitím startovacíh kabelů , respektive roztlačit nebo roztáhnout za jiným autem, mělo by stačit na zimu občas natankovat dražší kvalitnější palivo které je už z výroby aditivoáno. Benzinový zápach znamená že palivo do motoru jde bez problémů, a když autio startovalo před mrazem, bude starotvat i po mrazu, stačí jen mít doprou baterku,Motor se jen potřebuje trochu víc protočit, aby se řádně "vypláchnul" a pak chytne...
Doplňující dotaz : kolik 15 let starých Escortů 1,6 s karburátorem jste viděl? Myslím tím ve skutečnosti, ne ve snu nebo na papíru.
Tak auto jsme hned v pátek rozmrazili, bylo tam trochu vody. Spletla jsem označení auta, nemáme 1,6 ale 1,4, nevím jak moc velký je v tom rozdíl. Auto nicméně naskočilo, jen nás překvapilo, že žralo moc oleje. Po dolití nádržky pořád svítila kontrolka upozorňuící na nedostatek oleje i po dolití. Opravář řekl, že se benzín smísil s olejem a nepromazává se, auto jaksi klapalo, prý jsou špatný nějaký nadzdvihátka či co. Byla otázka zda se nezadřel motor. Vyměnil se celý olej, nalil nový, vyměnil se filtr ale auto po projetí opět klapalo, při další cestě už ale ne. Začali jsme se radovat, že je po problému ale cestou do práce auto opět začalo trochu klapat a na křižovatce chcíplo. Bude teda zadřený motor? Je potřeba ho rozdělat, vyčistit nebo je v háji celý? Díky moc.
Do nádržky se leje olej do serva, motorový rovnou do motoru.Máte spíš dobrou směs vody v chlazení, jestli není spíš prasklý blok nebo hlava a nedostala se voda nebo olej kam nemá?Nějak mě nenapadá jak se dostane benzín do oleje.
Manželovi se zdá to klapání už lepší, asi jak se auto pořádně projelo tak se to promazalo všude pořádně. Spíš ho zaráží to chcípnutí na křižovatce, myslí si že je v čoudu váha vzduchu, přitom ta se loni z jara měnila. Jak může tak rychle odejít? Pravda, auto je v provozu denně a najezdí kolem 350 km za týden. Kam všude by mohl teda olej natéct a kde by neměl být? Jak se pozná zadření motoru? Dělá to nějaké projevy nebo prostě auto zastaví a nejede dál? Tím označením "dobrá směs vody v chlazení" myslíte co? Je tam něco navíc co dělá neplechu? Jde to odstranit nějakým vymytím nebo vyčištěním? Díky
Motorový olej by měl být jen v motoru a neměl by nikam zatékat. To klepání asi opravdu způsobují zdvihátka ventilů taže je bude potřeba co nejdíve vymněnít než to odnesou vetily (jedno to zdvihátko stojí kolem 200 jak kde je jich potřeba 8) Než je necháte vymněnit nechte změřit tlaky v motoru páč pokud se dostal benzín do oleje nejspíšte ste ho dlouho tejrali při startování a válce se naplnily benzínem a ten pod tlakem natekl do oleje kolem pístních kroužků které přitom rádi praskaj. Tak jenom aby jste nenechali udělat hlavu motoru a pak nebyl ještě špatnej spodek.Někdy i prasklej pístní kroužek je slyšet jako cvrdlikání. Pokud by byl prasklej tak by auto více kouřilo hlavně po zahřátí motoru a ubýval olej.
Pokud máte u auta posilovač řízení tak jste asi olej opravdu nalejvali olej do nádržky na "servo". Do motoru se leje do víka hlavy na té zátce je obrázek olejničky. Motor zadřený není to by se ani neotočil a už by nešel nastartovat.
Jak jsem psal zajeďte k tomu mechanikovy at změří tlaky jak vypadá spodek motoru. Celková generálka motoru se finančně nevyplatí to je lepší koupit motor z nějaké bourčky ,ale nejlépe aby byl ještě v autě a šel nastartovat,aby ste nekopili podobný. Těch motorů je kdostání hodně.
Tak klepání úplně přestalo. Jen se nám zdá, že po nastartování má auto málo otáček. Prostě stojí na místě, nastartované a je slyšet jak jakoby klesají a pak se zase zvýší otáčky. Manžel si myslel že je špatná váha vzduchu ale ted si myslí že to bude spíš nějaké čidlo, do forda to stojí prý kolem 4 tis. Přesně tohle jsme měnili už i loni touto dobou z jara, jak je možné že se to opět pokazilo? Čím to může být? Jinak děkuji za všechny rady, opravářem necháme zkontrolovat ještě pístní kroužky.
dobriden mam opla astru 1.6 rok92zamrzli benzin ci ji na porucha nobo mi hlavi motoro vistrikl olej ale nic tam nebilo praskle jenom sem tam mel povolene slobio ote doby mi to nech ce hitnout lidi porat te
Nevím jestli jsem to správně pochopil a proto to skuím přeložit.
Dobrý den mám Opel Astra 1.6 rok výroby 1992. zamrzl benzín nebo je porucha jinde? Z hlavy motoru vytekal olej ale nic tam nebylo prasklé jenom jsem měl povolené šrouby od té doby mně to nechce chytnout.
Je to tak jak jsem pochopil?
Ale bude to asi mimo naši galaxii,když tak dlouho neodpovídá, ale počítat uměj minimálně do 4
doplněno 02.02.10 01:05:jhhjhjhj to je asi původní jazyk
skoušel sem aj fistřikat karburator vičistilsem aj rozdělovač jeto lepši mato taki jinači zvuk jak startuju nemuze bit motor pokaženi nebo vistřikl olej zhlavi motoru děkuju
Chce to kontrolu oleje, jestli nepřibývá a kontrolu chladící kapaliny ,zda neubývá. Bylo by prasklé těsnění pod hlavou, v horším případě prasklá hlava.
Zkoušel jste jestli svíčky dávaj jiskru?, když chvíli starujete tak zkontrolovat jestli jsou svíčky mokré nebo suché (od benzínu) a z toho vycházet jestli je zváda na přívodu paliva a nebo v elektrice.
Jenom pořád nechápu jak to bylo s tím olejem jestli vytékal jen pod víkem hlavy a nebo někudy stříkal. Pokud jen vytekal netěsností a povolených šroubů tak je praděpodobné ,že zatekl ke svíčkám nebo kabelům od rodělovče atd. je potřeba to očistit. Pokud ,ale od někud stříkal pod tlakem tak to je těžké takto poradit bez toho aby to člověk viděl.
Tak je závada v el. teď je potřeba zjistit jestli dává proud civka a nebo je závada v rozdělovči nebo kabelech. Nejprve odpojte kabel ,který vede od cívky ( pokud dobře pamatuji tato motory nemají už klasickou cívku ale modul) k rozdělovači. vyndejte kabel z rodělovače a přiložte k motoru aby se ale úplně nedotýkal nechte mezeru asi 1cm. někdo druhý at zastartuje ,mněla by přeskakovat jiskra. Pokud bude přeskakovat je problém ve víčku rozdělovače a nebo kabelech. Zapojte do rozdělovače zase ten kabel od indučky a vemte kabely postupne od 1 válce a zkoušejte opět "přiložením k motoru. Pokud jiskra přeskakuje jsou vadné svíčky. pokud ne je potřeba proměřit kabely a rozdělovač. To že odejdou všechny 4 kabely najednou je nepravděpodobné a pokud nebude dávat jiskru žádný kabel nejspíš bude závada v rozdělovači. Překontrolujte palec i víčko rozdělovače jestli nejsou moc opálené kontakty. Až budete zapojovat kabely zpátky ke svíčkám a do víčka rozdělovače tak at je nepřeházíte poředí pálení je 1342. Na víčku rozdělovače byvají čísla a válce se berou odpředu motoru ( 4 válec je u rozdělovače na straně převodovky) . Tohle překontrolujte a uvidí se
zdravim.zkousel jsem jestli dava civka proud tak do toho dava i ven ,ale jiskra nepreskakuje takze nevin co stim a karburator je suchy tak jsem zkousel ci strika benzin z hadicky ale nestrika tak vas prosim porazeni co to muze delat.
dneska sem to skosel svechni keble od rozdelovace ani jeden nedava jiskru na benzin sem se taki dival je tam dost asi 15 litru asi bude celi rozdelovac pokazeni tet nevim jestli mam koupit novi nebo jestli to nedela neco jinecho
Víte ono je to složité : Na vaší otázku jste dostal dost dobrých odpovědí, ale Vaš motor mi připomíná ten muj, co jsme míval v Žiguli. Jsou stovky možnosti proč to nejde. Zkusil jste odtahnout automobil do teple garaže, kde budete mit nad +15? Pak se půlka problémů vyřeší sama. Nevidět to na vlastní oči, to se špatně radí.
To je jako otazka: nejde mi PC - proč. Nechutna mi oběd - proč? Pochopte, rádi poradíme, ale těžko takhle na dálku. Je mi to líto za všechny zůčastněné.
TO DE VIDET ZETUMU MOC NE ROZUMITE DIKI ZARADU MAMTO FURT GARAZI JA SE PTAM CO TO MUZE DELAT ANI JEDEN KABEL MI NEDAVA JISKRU KDO TUMU ROZUMI TAK JETO TEN PETRONEL
No no no fidonet se znaží taky poradit a vysvětlit že to není tak jednoduché odhalit příčinu jen tak od klávesnice. Problém je taky v tom ,že neodpovíte na položenou otázku.
Ještě jednou se vám pokusím nějak pomoci poradit ,ale pokud ani toto nepomůže nezbyde naš navštívit nějakého mechanika ,který bude mít možnost to vidět a překontrolovat sám.
Pokud není v karburátoru benzín tak vám to nikdy nechytne, takže pokud vázne někde dodávka paliva do kárburátoru nelijte benzín ručně asi do poloviny komory a zkuste nastartovat.
Pokud to nechytne tak znovu překontrolujte ukostření motoru. Nejlépe multimetrem,ale ten asi nemáte tak jednoduše žárovičku 12V a dva dráty na žárovku a na druhém konci jeden na kovovou část motoru ( na obr. je třeba zeleně označené místo) a druhý konec na + pol na baterce. Pokud bude ukostření OK žárovka se rozsvítí. Pokud ne opravit ukostření.
Potom ještě jednou vypojte ten kabel z rozdělovače ( na obr.napsáno kabel od cívky ten prostřední) a znovu překontrolujte jestli to jiskří při startování mezi koncem kabelu a tím místem na ob. označením zeleně.Kabel se nesmi dotýkat nechte malou mezeru (do cívky nechte kabel zapojený).
Jestli to bude jiskřit je cívka OK pokud ne tak je špatná a je potřeba vymněnit.
Na obr je označeno místo kde bývá u některých výček rozdělovače napsáno číslo na který válec kabel vede. Překontrolujte jestli máte kabely zapojeny ve správném pořadí (válce jsou označeny 1-4)
Pokud budou kabely v zapojeny správně tak jeden po druhém znovu přezkoušet. Kabel od cívky zastrčte zpět do rozdělovače. Do fajfky kabelu od rozdělovače nastrčte svíčku, držte ji na tom zeleném místě tak aby se dotýkala motoru a zkuste zastartovat . Svíčka by mněla dávat jiskru. Klidně odskoušejete všechny 4 svíčky ,ale nejprve je očistete a překontrolujte odtrh mezi kontakty. Jestli budou kontakty hodně opálené bude potřeba svíčky stejně vyměnit.
Pokud toto všechno bude fungovat měl by motor naskočit. A to že vám nejde benzín do karburátoru a auto je v garáži kde ja nad 0 tak nejspíš bude vadná benzínová pumpa. Žadná z těchto závad ,ale nesouvisí stím že vám unikal olej pod víkem hlavy.
Pak už jedině mechanika.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.