Nejste přihlášen/a.
Po vás bych nechtěl auto
Stejného golfa jsem měl a při 70 km/h na pětku se ani nehnul. Tenhle motor se musí točit.
@stemp - a když chcete "brzdit motorem" - zařadíte si radši trojku? Jsou chvilky, kdy to takto zařadit lze a je to dobře.
A druhá stránka věci je -jak je ten motor vyřechtaný z dosavadního užívání... Můj děda se dokázal ve stodvacítce s vozíkem plným brambor rozjet na trojku.
Budeš se divit, ale motor který se točí vypadá většinou líp než ten co jezdí v nízkých otáčkách... Spíš je důležite nedávat mu pohulit za studena a při dojetí nechat vychladnout (obzvlášt nechat dochladit turbo)
Do omezovače to je už zbytečné, ale např. já mám omezovač na 6500 a běžně točim do 6000. Ano přesně tak, vytočit dvojku, dát za 5 a udržovat rychlost. Kupodivu to vychází dobře i na spotřebu. Motoru to nevadí, spíš naopak. Jen musí být komplet prohřátý, to je u menšího benzínu minimálně po 10 km jízdy...
Spíše,než se řídit ryhlostí jízdy,dal bych pozor na otáčky motoru.Při optimálích otáčkách jet,a když otáčky při plném plynu začnou klesat,tak podřadit,.opačně,když jedu a motor ztrácí zatížení a jde do vyšších otáček,tak zařadit vyšší stupeň.
Dá se to i vysledovat u zkušených řidičů sluchem.Otáčky motoru držím na stejném"zvuku"
JABRAKA
A když Vám to bude radit skočit z okna tak to taky uděláte? Při 1750 otáčkách není u 2l nafty nejmenší důvod řadit vyšší rychlostní stupeň. Samozřejmě je to Vaše auto tak se k tomu chovejte jak chcete, ale pak se nedivte až odejdou vstřiky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.