Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vjetí do křižovatky na červenou

Od: slavo® odpovědí: 10 změna:

Jsou případy kdy lze vjet do křižovatky na červenou a přitom nehrozí žádný postih.

Např. kidyž se pouští vozidlo IZS se zapnutými majáky. - v tom případě když tam bude automatizovaný systém, tak řidiči asi žádná pokuta nepřijde a pokud ano tak to asi tzv. ukecá.

Ale mě zajímá.

Pokud se vjede do křižovatky takovým způsobem, že vozidlo svým postavením vozidlo blokuje celý jeden jízdní pruh v příčném směru, jak dál pokračovat - couvat je asi nesmysl, čekat až bude v jeho směru zelená a nebo pokud v příčném směru nic nepojede dokončit projetí křižovatkou?

A druhá otázka pokud to řidič skutečně neubrzdí z důvodu poruchy na vozidle dá se to taky tzv. ukecat pokud tam bude automatizovaný systém?

Mě už se to dvakrát stalo - sice na předchozím voze a ne na křižovatce, ale vždy na rovné silnici mimo obec.

Poprvé při rychlosti cca 60 Km kdy zhasnul motor - ( spálení odporu v palci přerušovače ) a bez posilovače brzd byla brzdná dráha cca 1,5 násobná.

Podruhé při rychlosti cca 20 Km kdy při šlápnutí na brzdu praskla trubička na třmenu a zabrzdit pouze na zadní nápravu - bubnové brzdy tak brzdná dráha byla cca trojnásobná - když vlastně nefungovaly přední brzdy.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Vůz musí uvolnit místo IZS - nesmí projet. Pokud projede, může dostat pokutu. Uvolní místo najetím do křižovatky - tam zůstane "viset" do zelené.

Co neubrzdíš, to neukecáš. Třeba nedostaneš pokutu, ale vina vozu - objektivní zodpovědnost - to je. Hradí se z povinného ručení škody druhým stranám. Případná pokuta je asi v závislosti na rozhodnutí oprávněné osoby po ukončení šetření...

krnouze

"Vůz musí uvolnit místo IZS - nesmí projet. Pokud projede, může dostat pokutu. "
Může projet, pokutu nedostane, jedná se o okolnost vylučující protiprávnost.

za vjetí na červenou bude předvolán k vysvětlení - pokud byla varianta jiná, pokutu dostane už za vjetí do křižovatky. Pokud nebude jiná varianta, může vjet do křižovatky tak, aby nezavazel - pokračovat nesmí. Pokut nelze jinak, než projet, bude toto řešeno ve správním řízení a v některých případech dle křižovatky opravdu nemusí být pokutován... Nicméně z 99,9% za projetí na červenou penalizace bude. Hádat se můžete...

 

asd1

0x

Pokud děláš místo vozidlu s právem přednosti a vjedeš do červené, tak ti pokuta přijít může. Pak se bude řešit jestli tam vozidlo jelo nebo nejelo a musel jsi místo dělat projetím červené..

Pokud ti rupnou brzdy a nedobrzdíš/ vjedeš do červené, tak kromě pokuty za červenou hrozí ještě sankce za technicky nezpůsobilé vozidlo tj. 10-20k pokuta a půl roku až rok bez papírů, takže to bych při podání výsvětlení vůbec nevytahoval Je otázka jak se to řeší když jde o závadu která se zrovna stala a ne že s tim pak dojedeš domu (správně bys měl odstavit a odtáhnout na tyči nebo odtahovkou)

technik

"Pokud ti rupnou brzdy a nedobrzdíš/ vjedeš do červené, tak kromě pokuty za červenou hrozí ještě sankce za technicky nezpůsobilé vozidlo tj. 10-20k pokuta a půl roku až rok bez papírů, takže to bych při podání výsvětlení vůbec nevytahoval!
Pokud rupnou brzdy, pak se jedná o technickou událost bez zvinění řidiče, nelze dát pokutu za nezaviněné jednání osoby viz. obcná teorie práva vs. definice přestupku


V prvním případě když přestane fungovat posilovač - tak se zastaví třeba až za semaforem tam se na místě vymění palec přerušovače - ten jsem vozil náhradní - a jede se dál - spálený odpor to nelze předpokládat.

Ve druhém případě brzdí jedna náprava - druhá ne.

Tak když se mi to stalo kousek od domova, tak jsem s opatrností dojel domů, jiným způsobem dojel do mototechny, koupil nové trubičky, doma je vyměnil, odvzdušil brzdy a jezdilo se dále.

 


0x

To poprvé - zhaslý motor - to je hoooodně pofiderní výmluva, že? A nebo máte nějaký pozoruhodně speciální auto, protože každé auto s posilovačem, které jsem kdy řídil (a že jich bylo) i po vypnutí motoru dokáže NĚKOLIKRÁT zabrzdit stejně, jako když mu běží motor.

To druhý radši nekomentuji - s takovou plečkou, který prdne trubka při brzdění z 50km/h bych nevyjel z brány. Co by to asi udělalo, kdybyste to musel zadupnout třeba ve 130km/h?

Kromě aut s hydrem.citroeny (za vše jen) BX,Xantia,XM... s těmi máte Promone pravdu ! ale s obyčejnými auty MUSÍTE zabrzdit a ZABRZDÍTE VŽDY a nejen několikrát!Tedy alespoň u aut co jsem řídil s výjímkou BéXa a Xantie.S jedním jsem s nefunkčním posilovače dokonce jezdi víc jak rok a bez problémů.


Promone

Jednalo se o Vaz z roku 1973 a tem nic neměl elektronické ale vše mechanické.

Posilovač řízení neměl a rozdělovač měl mechanický kde se kromě palce rozdělovače vozilo i náhradní víčko rozdělovače a i odtrh.

Ten palec vypadal takto:

aukro.cz/...

A ta zelená tyčka je ten odpor

A zde je palec, víčko i odtrh

aukro.cz/...

A skutečně bez funkčního posilovače to brzdilo hůře.

A ta prdlá trubka to byla skrytá závada.

Vozí snad někdo s sebou náhradní trubičky k brzdovému systému?

A jinak ten vůz neměl pětku, takže na 4000 otáček to jelo slabých 110

a jinak se to stalo cca před 20 lety když max. ryclost na dálnici byla ještě 110.

brzdy i s poškozeným posilovačem fungují stejně, jen musíte vynaložit větší sílu na pedál. I bez posilovače kola zastavíte prudkým a silným stlačením pedálu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]