Nejste přihlášen/a.
Jsou případy kdy lze vjet do křižovatky na červenou a přitom nehrozí žádný postih.
Např. kidyž se pouští vozidlo IZS se zapnutými majáky. - v tom případě když tam bude automatizovaný systém, tak řidiči asi žádná pokuta nepřijde a pokud ano tak to asi tzv. ukecá.
Ale mě zajímá.
Pokud se vjede do křižovatky takovým způsobem, že vozidlo svým postavením vozidlo blokuje celý jeden jízdní pruh v příčném směru, jak dál pokračovat - couvat je asi nesmysl, čekat až bude v jeho směru zelená a nebo pokud v příčném směru nic nepojede dokončit projetí křižovatkou?
A druhá otázka pokud to řidič skutečně neubrzdí z důvodu poruchy na vozidle dá se to taky tzv. ukecat pokud tam bude automatizovaný systém?
Mě už se to dvakrát stalo - sice na předchozím voze a ne na křižovatce, ale vždy na rovné silnici mimo obec.
Poprvé při rychlosti cca 60 Km kdy zhasnul motor - ( spálení odporu v palci přerušovače ) a bez posilovače brzd byla brzdná dráha cca 1,5 násobná.
Podruhé při rychlosti cca 20 Km kdy při šlápnutí na brzdu praskla trubička na třmenu a zabrzdit pouze na zadní nápravu - bubnové brzdy tak brzdná dráha byla cca trojnásobná - když vlastně nefungovaly přední brzdy.
Vůz musí uvolnit místo IZS - nesmí projet. Pokud projede, může dostat pokutu. Uvolní místo najetím do křižovatky - tam zůstane "viset" do zelené.
Co neubrzdíš, to neukecáš. Třeba nedostaneš pokutu, ale vina vozu - objektivní zodpovědnost - to je. Hradí se z povinného ručení škody druhým stranám. Případná pokuta je asi v závislosti na rozhodnutí oprávněné osoby po ukončení šetření...
"Vůz musí uvolnit místo IZS - nesmí projet. Pokud projede, může dostat pokutu. "
Může projet, pokutu nedostane, jedná se o okolnost vylučující protiprávnost.
za vjetí na červenou bude předvolán k vysvětlení - pokud byla varianta jiná, pokutu dostane už za vjetí do křižovatky. Pokud nebude jiná varianta, může vjet do křižovatky tak, aby nezavazel - pokračovat nesmí. Pokut nelze jinak, než projet, bude toto řešeno ve správním řízení a v některých případech dle křižovatky opravdu nemusí být pokutován... Nicméně z 99,9% za projetí na červenou penalizace bude. Hádat se můžete...
Pokud děláš místo vozidlu s právem přednosti a vjedeš do červené, tak ti pokuta přijít může. Pak se bude řešit jestli tam vozidlo jelo nebo nejelo a musel jsi místo dělat projetím červené..
Pokud ti rupnou brzdy a nedobrzdíš/ vjedeš do červené, tak kromě pokuty za červenou hrozí ještě sankce za technicky nezpůsobilé vozidlo tj. 10-20k pokuta a půl roku až rok bez papírů, takže to bych při podání výsvětlení vůbec nevytahoval Je otázka jak se to řeší když jde o závadu která se zrovna stala a ne že s tim pak dojedeš domu (správně bys měl odstavit a odtáhnout na tyči nebo odtahovkou)
"Pokud ti rupnou brzdy a nedobrzdíš/ vjedeš do červené, tak kromě pokuty za červenou hrozí ještě sankce za technicky nezpůsobilé vozidlo tj. 10-20k pokuta a půl roku až rok bez papírů, takže to bych při podání výsvětlení vůbec nevytahoval!
Pokud rupnou brzdy, pak se jedná o technickou událost bez zvinění řidiče, nelze dát pokutu za nezaviněné jednání osoby viz. obcná teorie práva vs. definice přestupku
V prvním případě když přestane fungovat posilovač - tak se zastaví třeba až za semaforem tam se na místě vymění palec přerušovače - ten jsem vozil náhradní - a jede se dál - spálený odpor to nelze předpokládat.
Ve druhém případě brzdí jedna náprava - druhá ne.
Tak když se mi to stalo kousek od domova, tak jsem s opatrností dojel domů, jiným způsobem dojel do mototechny, koupil nové trubičky, doma je vyměnil, odvzdušil brzdy a jezdilo se dále.
To poprvé - zhaslý motor - to je hoooodně pofiderní výmluva, že? A nebo máte nějaký pozoruhodně speciální auto, protože každé auto s posilovačem, které jsem kdy řídil (a že jich bylo) i po vypnutí motoru dokáže NĚKOLIKRÁT zabrzdit stejně, jako když mu běží motor.
To druhý radši nekomentuji - s takovou plečkou, který prdne trubka při brzdění z 50km/h bych nevyjel z brány. Co by to asi udělalo, kdybyste to musel zadupnout třeba ve 130km/h?
Kromě aut s hydrem.citroeny (za vše jen) BX,Xantia,XM... s těmi máte Promone pravdu ! ale s obyčejnými auty MUSÍTE zabrzdit a ZABRZDÍTE VŽDY a nejen několikrát!Tedy alespoň u aut co jsem řídil s výjímkou BéXa a Xantie.S jedním jsem s nefunkčním posilovače dokonce jezdi víc jak rok a bez problémů.
Promone
Jednalo se o Vaz z roku 1973 a tem nic neměl elektronické ale vše mechanické.
Posilovač řízení neměl a rozdělovač měl mechanický kde se kromě palce rozdělovače vozilo i náhradní víčko rozdělovače a i odtrh.
Ten palec vypadal takto:
A ta zelená tyčka je ten odpor
A zde je palec, víčko i odtrh
A skutečně bez funkčního posilovače to brzdilo hůře.
A ta prdlá trubka to byla skrytá závada.
Vozí snad někdo s sebou náhradní trubičky k brzdovému systému?
A jinak ten vůz neměl pětku, takže na 4000 otáček to jelo slabých 110
a jinak se to stalo cca před 20 lety když max. ryclost na dálnici byla ještě 110.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.