Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pomoc- mohu při zkouškách parkovat takto?

Od: kubas odpovědí: 13 změna:
Ahoj, následující týden mám závěrečné jízdy na B+C. Zajímá mě, jestli bych při závěrečných zkouškách mohl užít při kolmém parkování způsob, že kdybych parkoval někde na parkovišti, že bych si najel do protisměru (tedy pokud bych nikoho neohrozil nebo neomezil) a měl bych tedy lepší rejd, než kdybych si musel najet tak jak mě to vždycky učili, zastavit si vedle zadku auta a vytočit naplno kola. A kdybych nevěděl jak daleko mi vzadu zbývá, jestli bych si mohl z auta vystoupit a jít se podívat. Ono se to zvlášt s nástavbovým náklaďákem docela těžko odhaduje, když v zadu vidíte kulový, popřípadě,že bych si stáhl okénko a díval se z něj. Nevím jak by na to komisař reagoval. Děkuji za odpověď.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Osobně bych v tom neviděl problém. Zlomit se náklaďákem do užšího místa bez nadjetí moc dobře nejde. A lepší se jít podívat, než něco nabořit. Ovšem pro jistotu se radši zeptejte vašeho instruktora. Já se třeba učil odhadovat vzdálenost už při jízdách, aby s tím právě pak u zkoušek nebyl problém.

 

lmgify

2x

V zrcátku si hlídáš vnitřní zadní kolo, kolem kterého se celé auto otáčí, pak si hlídáš převis zadku na vnější straně a při dojíždění do konce park.místa si jen hlídáš konec své nástavby vzhledem k nějakému referenčnímu bodu (konec nástavby vedleparkujícího náklaďáku, obrubník apod.)

Rejd 90° asi napoprvé stejně nedáš, takže se budeš muset srovnat a najednout z toho máš ten tvůj rejd 45° s najetím do protisměru. Je to krok navíc, tak tě to snad nezabije ho u zkoušky udělat.

kubas

Díky moc, vynasnažím se toho využít. Ono se mi s tím C jezdí i líp než s B, jednak je to líný a tak mám dost času si všechno při jízdě kontrolovat a už jen podle zvuku poznám kdy mám řadit a tak, navíc se s tím člověk krásně rozjede i na volnoběh, ale couvání je moje slabá stránka, zatím co u B máme Fabii 3 generace a na té spojce absolutně necítím záběr ve spojce, protože je strašně lehounká a jak při rozjezdu tak i při jízdě je to strašně tichý tak se musím dívat na otáčky, kdy mi zabírá spojka, slyším to, leda když tomu šlápnu a má to i strašně zpožděnou akceleraci. Pomalinku přidávám plyn, nic se neděje a za 2 vteřiny to zrychlí na tolik, že člověk musí řadit další kvalt...
Buď jsem debil a nemám v nohách tak dobrý cit a koordinaci nebo nevím čím to je.
lmgify

To zpožděné zrychlení bude zřejmě turbo prodleva. Nejdříve musíš roztočit turbínu, aby začala dodávat větší množství stlačeného vzduchu pro vyšší výkon motoru.

Jsi měl žádat o výcvik ve Favoritu. Nemá posilovač řízení, slyšíš motor, cítíš spojku, otáčkoměr to nemá a o turbu se mu ani nezdá

kubas

Ano vím tzv. Turboefekt jojo favorit to je fitko zdarma, už jen to, že to nemá el. Stahování okének by ze mě udělalo korbu, ale jen na levou ruku
kubas

Ještě jsem jezdil i s Roomsterem 1.2 předěláný na LPG, s tím se mi jelo dobře, akcelerace hned, ale strašně líná a to se mi líbilo. Ale závěrečné se jezdí jen s tou 3. "FÓBIÍ"

 

lmgify

2x

Mě by spíše zajímalo, jak někdo může dělat najednou závěrečky z B i z C, když by to nemělo být podle zákona možné (k přijetí do kurzu na C musí už člověk mít B).

Zákon: Řidičské oprávnění pro skupinu C nebo C1 lze udělit jen žadateli, který je již držitelem řidičského oprávnění pro skupinu B.

Zákon: Provozovatel autoškoly přijme k výuce a výcviku k získání řidičského oprávnění osobu, která splní další podmínky, pokud je pro získání řidičského oprávnění vyžaduje zvláštní zákon. (viz výše)

Myslím, že ve škole na určitých oborech to možné je. Taky to u nás tak bylo, že výuka+jízdy probíhaly celý rok, zároveň na B i C.
lmgify

Asi jo. To dává smysl i podle zákona: Žáci školy, [...] u nichž je získání řidičského oprávnění kvalifikační předpoklad výkonu povolání, [...] mohou být zařazeni do výuky a výcviku [...] pro udělení řidičského oprávnění pro příslušnou skupinu vozidel. Zkoušku odborné způsobilosti mohou pak složit po ukončení výuky a výcviku, a to i před dosažením předepsaného věku s tím, že řidičské oprávnění jim bude vydáno po jeho dosažení. Uvedené školy pak mohou výuku a výcvik provádět jako sdruženou [...] , přičemž při kombinaci skupin vozidel [...] lze přidružit i skupinu C [...].

kubas

Ano, studuji na střední škole, letos končím a máme výjimku. Bude poté i označená harmonizovaným kódem v řidičském průkazu.

185. Pouze pro řízení motorových vozidel stanovených v § 83 odst. 5 zákona č. 361/2000 Sb. do doby dosažení věku u skupiny vozidel
C 21 let, u skupiny vozidel D 24 let.
A díky moc za rady, pokusím se to využít, já v tom zpětným zrcátku tolik neodhadnu kde až mám konec.
lmgify

185 není harmonizační kód (ty jsou 01 do 99), ale národní (definuje si ho pro svoje potřeby sama ČR).

 

jurajjuraj*

0x

tak ono bude zalezet od zkusebniho komisare ale kazdy kdo normalne zapremysli, tak uzna ze je lepsi vylezt a jit se podivat nez neco naborit

pak muzes zkusit rict jemu at zbytecne nesedi a vyskoci ti ukazovat

 

olinl

0x

Komisař tě nebude hnát do náročnějších prostor a ještě na zpátečku. Osobně jsem koukal při couvání do obou zpětných zrcátek, protože nesmíš nikoho přejet či něco rozbořit (+někteří lidé/děti si neuvědomují, že u náklaďáku běžně nevidíš za korbu/nástavbu a když se něco stane, tak to jde za tebou, budou to komentovat, že si si měl zabezpečit druhou osobu atd.) a než jsem někam vjel nebo zacouval a nebyl si jist výškou nebo vzdáleností, taky jsem "vylezl" z auta a šel to omrknout. Takhle to uděláš dvakrát, třikrát, čtyřikrát a už ani z toho auta nevylezeš, "pojedeš" podle zrcátek/zaběhlého zvyku a odhadu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]