Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
potřeboval bych poradit.. přemýšlím jaké si koupit auto, ojeté, r. 2008+ a nízká spotřeba a málo poruchové, tak mě zajímají vaše zkušenosti. Děkuju
spotřeba do 6,5l, a zajímají mě jen subjektivní pocity vlastníků
a benzin
Co to je, nízká spotřeba? Pro někoho 6 litrů, pro jinýho deset.
Navíc, u deset let starýho auta se nedá hovořit o malé poruchovosti. Hodně věcí může být opotřebováno a budou potřeba vyměnit.
Netuším, na co se ptáš. Stačí ti Toyota Aygo a auta podobná nebo si představuješ auta třídy alespoň Ford Mondeo a podobná? Nízká spotřeba - v benzínu, v naftě, v LPG? Málo poruchové - projeď si statistiky, protože to, co se dozvíš tady, jsou subjektivní pocity jednotlivých vlastníků.
Za mě si kup některou z Dacií (Logan, Sandero apod), na základě 12letých zkušeností je mohu jen doporučit ze všech hledisek, která uvádíš
@autochci: Už je mi to jasné. Nejen že já nevím, co chceš, ale ani ty sám nevíš, co chceš. Kup si to Aygo nebo některého z jeho sourozenců (Citroen 1 nebo Peugeot 107).
Kdysi zde působil rádce, který na jakýkoliv dotaz na doporučení auta doporučoval Toyotu Yaris - at už dotyčný chtěl auto do lesa, či rodinný koráb, nebo nákupní tašku
Ale zrovna na toto zadání by to asi docela sedělo - jsou to docela dobrá auta.
Já zas předhazuju Pandu V rodině funguje i jako rodinný koráb, jinak do města + couračky okolo to je ideální auto. Do lesa 4 kolka vůbec není špatná, vyleze to skoro všude (překvapilo). Je to levný vcelku bezproblémový auto s výborným motorem, jednoduchá údržba + levné díly, mimo město svižná jízda (na daný motor) to bere 5,5, dá se v pohodě pod 5, ve městě kolem 6. Motor FIRE 1,2 8V je jeden z nejlepších malých motorů vůbec, na papírových 44 kW a skoro tunový auto jede hodně dobře.
@ promon Ten rádce zde pořád ještě působí,akorát přestal doporučovat Toyotu Yaris. Avšak stále tvrošíjně doporučuje jiné věci a způsoby. Mimochodem, z jeho rad by se člověk někdy p...ral
Apríla jste už prošvihnul !
Opravdu si nemyslím, že by tazatel toužil po desetiletém autu za třista a baterkou v kdovíjakém stavu - nejspíš blízko smrti. . To by se ty korunky za km mohla docela prodražit..
Cena je jedna věc - ta může být vyšponovaná. Možná je to dané tím, že mnozí mají nedostatečné či zidealizované představy o ,,ekologickém vozidle´´ . Ale ne všichni vědí, že třeba taková Tesla škodí životnímu prostředí víc, než ropák SUV Mercedes - ale holt to hulí jinde, tak pohodička... A taky ne všichni vědí, že konkrétně Leaf trpí na docela zásadní degradaci baterie ( udává se 3-5% ročně) takže s jedenáctiletým autem se dá tak akorát úspěšně popojíždět od Penny k Lidlu - pravda za příznivého počasí, kdy se nemusí topit, nebo nedejbůh klimatizovat.
JJ, to jsem tak jednou zanadával na citroena v mém servisu a klučina pohotově reagoval - proč si nekoupíte škodovku? Tam přece problémy nejsou...
Pak se potřebuje člověk zamyslet nad tím, co řekne... Je lepší mít nízkou spotřebu s nákupem staré nejisté ojetiny za 300tis? Nebo koupit ojetinu za 50tis a spotřebu mít 6 litrů na sto - po celých svých 5 let á 10tis km?...
To mi vyjde palivo za 90tis a nákupka... nějaký servis... - no možná trochu levněji než ona výhodná koupě elektromobilu /který má stále mnoho omezení...
Tak Norsko je na tom díky hydroelektrárnám poněkud výlučně vůči zbytku Evropy - u nás máme spíše problémy se splavností, někdy i vysycháním toků, natož abychom se mohli srovnávat s Nory. Ale jsem rád, že jste je zmíil - jezdívám tam, mám tam známé a i ti mě utvrzují v tom, že elektromobily protlačené díky masivním dotacím jsou nyní obrovský problém.
A co se týče té degradace baterie - zkuste pohledat na netu, Nissany jsou tím docela známé - ty čísla jsou ještě o dost horší, u 30kWh verze to jde i přes 10% ročně
Ostatně předpokládám, že máte NTB - v jakém stavu asi bude jeho baterie po 11 letech? Ty články jsou stejné, jen notas jich má méně.
@promon takových chytráků bez vlastních zkušeností najdu plnou kopu na každým webu. Podle vás mi už auto dávno nefunguje a nebo jezdí jen od Lidlu k Penny. Přitom stále jezdím 100km na jedno nabití. A když už nevíte co by odpovědět, tak začnete kydat nesmysly o ekologii kterou jinak máte úplně někde.
Každopádně realita je taková že pokud budu porovnávat jeden rok provozu na 3roky starém VW golf a 5let starém Nissanu Leaf (oba je vlastním), tak Leaf vítězí v nákladech za palivo a servis o 32 tisíc. Nájezd v kilometrech je zhruba stejný okolo 15 tisíc ročně.
To bobik : Čílíte se úplně zbytečně, jednak je původní dotaz již rok starý a tudíž tazatel velmi pravděpodobně už auto má, jednak obdivuji Vaši jasnozřivost s jakou tvrdíte, že nemám žádné zkušenosti s elektrou.Celkem pravidelně jezdím se dvěma, co máme v rodině. Stejně tak nejsem odpůrcem elektromobility, jen stále tvrdím, že to, co teď předvádí EU s masivním nátlakem na elektromobilitu za každou cenu, je cesta do pekel.
I já jsem předloni vybíral nějaké auto pro poskakování po městě a okolí pro manželku, se švagrem, který právě elektru má a s níž občas jezdím, jsme to probrali, propočítali - a koupili jsme Fiestu v benzínu za necelých padesát. Leaf se mi též líbil, ale jak už jsem psal, nejlevnější se dají koupit okolo 250 tKč, přičemž je obrovský otazník nad potenciální výdrží baterie. A i kdyby ta Fiesta totálně chcípla - přišel jsem o auto za jednu výplatu. U elektry je koupě nové baterky podstatně větší ranec a i kdyby vše fungovalo jak má, tak ten dvěstětisícový rozdíl v ceně Leafa do konce jeho životnosti nesmažu.
Ale chápu, že Vám se elektra líbí, nehaním ji - naopak- člověk s tak malými nájezdy a možností nabíjet u baráku je ideální klient elektromobility. Já nalítám ročně tak do 100tkm, takže o elektře neuvažuji ani náhodou
Jen tvrdím, že je nesmysl myslet si, že je reálné aby do pár let tvořily elektry nějaké podstatné procento tuzemských automobilů. Situace je taková, že mnozí nemají ani kde pořádně parkovat, natož aby si mohli ještě třeba přes noc nabíjet. A rychlonabíječky? Když už pominu, že jejich požití slušně mrší akumulátor elektromobilu, tak stejně není reálné zasítování a provoz tak nestálých odběrů v nějakém výraznějším měřítku. A když už jste zmínil ekonomii - možná jste zaregistroval, za kolik mnohé nabíječky prodávají kWh.
Já nalítám ročně tak do 100tkm, takže o elektře neuvažuji ani náhodou.
To Stir: Kdybych měl mít elektru, tak to, co dělám, bych dělat nemohl. Nelze prostě smysluplně jezdit po celé republice a přilehlém okolí s neustálým Damoklovým mečem nad hlavou. Tím myslím permanentně podřizovat trasy minimální síti nabíječek, přičemž nikde není zaručeno, že bude fungovat a bude mít volno. Stejně tak si svého času vážím natolik, že je pro mě nemyslitelné proflákat kvantum hodin jen čekáním na nabití. Prostě pro takové využití elektry nejsou a hodně dlouho ani nebudou. Třeba taková pošta - to by byl podle mě dobrý post pro elektromobily - minimální nájezdy ,,okolo komína´´ - jenže chyba lávky - ani tam nestačí jen nadšení a pokřivené vnímání ,,ekologična´´ viz
A co se týče výpočtů ceny km - Stire, pokud se nepletu, jezdíte na naftu, takže máte poněkud zkreslené představy. Pravda je jinde:
To Promon: Sry, ale nevěřím vám ani slovo. Kdo má roční nájezd 100 000 km a dá tak ročně za palivo minimálně 150 000 Kč, tak si jistě nebude pořizovat auto za 50 tis. Dle mne jste jen teoretik což je znát i z vašich názorů.
Dobře, jestli mi věříte či ne mě až tak nějak neinteresuje. Nicméně kdybyste to četl pořádně, tak zjistíte, že drtivou většinu z těch 100tkm najezdím se služebákem - tím je Peugeot Partner 1.6BlueHdi - co stál nevím, myslím něco přes půlmega. Pak mám rodinné auto - tím je Hyundai SantaFe, což je dost velká potvora na motání se po městě a nákupech, proto jsme kupovali na manželčino přání něco menšího ( protože parkování, a ženský, že) s menším benzínovým motorem (protože diesel na poskakování po městě nic moc) - a ano, uvažovali jsme i o elektře, protože bydlíme v RD, nabíjení by nebyl problém, po městě se najezdí pár km - prostě pohoda.
Takže ne - s Fiestou fakt nenajezdím 100tkm ! V tom máte recht - jinak ale neumíte číst a chováte se zřejmě proto jako hulvát. Typický neregistrovaný trollík, že
Proč chcete auto 2008+? Já naopak při parametrech "ojeté, málo poruchové" hledal právě pod rok 2006. Záleží na značce a jejich přístupu, ale od toho roku nahoru se tak nějak všechny automobilky shodly na způsobu výroby - vůz spotřebák do 250tis km, pak šrot.
Ke zmíněné Pandě - super auto. Jen ta spotřeba je podle nohy - ne podle testů! Viděl jsem popisky a komentáře - jeden s tím jezdí za 3,7 litru na sto ! - ale jezdí? No, courá se, týrá motor a ohrožuje účastníky provozu svou pomalostí...
Manželka s Pandou jezdí za 6,1 (první 3 nádrže) - protože valí kopce na max, nemá cit ani chut jezdit tzv. na spotřebu.
A pocit z mého auta vám nenajde vůz stejného stavu, neporuchovosti, spotřeby... to máte opravdu mylné představy.
Pokud by to měl být nafták, pak bych navrhoval Peugeot 107 1,4HDi
Určitě nekupuj MERCEDES E400CDI tomu se říká Král servisů.
Můj trýc má mimo jiné Felicii. Guma stojí 650,-Kč, kloub nápravy 400,- auto žere 6,2. I když má najeto přes 300.000 km jezdí spolehlivě.
Když koupíš fábii 2008+ tak motor MPI stojí za ho ... 1,2 TSI může žrát olej ...
dobré auto skončili 2005, kdy se začalo šetřit a doháněkt kopní cemu drahým servisem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.