Nejste přihlášen/a.
U koncernu Škoda/VW počínaje Felicií s ABS je ve VAGu diagnostice v akčních členech postupná aktivace okruhů, aby se kapalina prohnala opravdu všude.
Jina zůstane stará kapalina v ABS kostce.
Proč by to nebylo možné?
Auto normálně brzdí bez ABS systému, jinak by nebrzdilo, kdyby kapalina neprošla z válce do třmenů.
Jsou tam bypassy, které odkloní kapalinu tak, aby šla přes ABS kostku. Je tam tuším 12 elmag ventilů co to odkloní při aktivaci ABS.
Kapalina neobíhá jako u servořízení, ale pulzuje tam a sem.
Nedokážu si představit, jak chcete prudce brzdit na písku, aby se ABS aktivovalo a zároveň mít povolené odvzdušnovací šrouby? Pak nezabrzdí kola a ABS se neaktivuje. Proto se ty ventily nastaví PC ručně a kapalina se jimi prožene klasicky.
Většina servisů to neřeší a vymění kapalinu klasicky jako u aut bez ABS a jen si pohlídá, aby nezavzduěnili kostku.
Koukněte se na youutbe na nějaké animace, jak ABS a ventily fungují. Stačí napsat ABS valve, ABS diagram,apod...
Každé auto s ABS nebo bez ABS se odvzdušňuje naprosto stejně. Tlakem na pedál a povolením odvzdušňovacího šrouby na jednotlivích brzdičích vytláčíte starou kapalinu ven a ve vyrovnávací nádržce doplňujete chybějící. ABS nemá s odvzdušněním nic společného. Je to jen soustava ventilů, které při pokynu řídící jednotky ABS přeruší tlakový okruh pro konkrétní kolo.
Že se odvzdušnuje stejně je i uvedeno v např. v servisní příručce Superbu.
Opět se opakuje už dávno řešená otázka.
Záměrně je to v systému ABS takto řešeno pro případ poruchy nebo jízdy bez motoru. Brzdy musí být vždy funkční bez ohledu na elektrický okruh.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.