Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny,
sháním spolehlivé auto do max.65tis Kč Nejlépe kdyby to byl kombík, jinak jezdím dálky denně přes 100km silnicích I. třídy, takže i ta bezpečnost auta je pro mě duležitá. Při mém ročním nájezdu (30tisic) bych měl uvažovat spíše o diesla, ale kupovat ojetý diesel si moc nerisknu. Ano nízká spotřeba, ale ne každý se o diesla umí starat - studený vytátečný motor, dochlazovaní turba, kvalitní nafta, aditiva. TDCi - poruchovost motorů.. legendární rotačka 1.9 TDI na tom už je lépe, tam se nic nepodělá.. ale dochlazovaní, kvalitna nafta, straní o turbo.. Tedka mám benzin fabii junior 40kw a zvuk benzinu mám rád.. v zimě jezdím za 6,5 v léte za 5,6l. Ale potřeboval bych něco většího.. ale zase něco co mě nesežere.
Libí se mi Ford focus kombi mk2 1.6 16V - dá se jezdit okolo 6-7l, lepší bezpečnost než v octavii 1, 2.
Další favorit je Škoda octavia kombi 1, 1.6i to auto se mi libí, menší bezpečnost než ve fordu, dražší cenna - koncern, co čtu tak některé kusy po 200tis nájezdu žerou moc oleje.
mám možnost koupit forda mondeo 1.8 92kw MK3 za 40tis od kamarada.. všechno doložený, měnený rozvody ve 150tis, nový silenbloky, stabilizační tyčky. Ale to auto by mě spotřebou sežralo? On jezdí za 8l a to by mě vážně sežralo... nebo ne?
Mám jít do nějakého vozu? na co si mám dát pozor? Máte někdo jakékoliv zkušenosti s tím co jsem psal, nebo s nečím jiný?
Do jakého nájezdu nejvíc kilometru mám auto koupit? koukal jsem do 150tis .. mám si risknout koupit nějaké auto i při vyšším.. moc tomu nerozumím co se posere a nebo ne.
Díky za jakoukoli radu!
Zdravím všechny,
sháním spolehlivé auto do max.65tis KčNejlépe kdyby to byl kombík, jinak jezdím dálky denně přes 100km silnicích I. třídy, takže i ta bezpečnost auta je pro mě duležitá. Při mém ročním nájezdu (30tisic)bych měl uvažovat spíše o diesla, ale kupovat ojetý diesel si moc nerisknu. Ano nízká spotřeba, ale ne každý se o diesla umí starat - studený vytátečný motor, dochlazovaní turba, kvalitní nafta, aditiva. TDCi - poruchovost motorů.. legendární rotačka 1.9 TDI na tom už je lépe, tam se nic nepodělá.. ale dochlazovaní, kvalitna nafta, straní o turbo.. Tedka mám benzin fabii junior 40kw a zvuk benzinu mám rád.. v zimě jezdím za 6,5 v léte za 5,6l.Ale potřeboval bych něco většího.. ale zase něco co mě nesežere.
Libí se mi Ford focus kombi mk2 1.6 16V- dá se jezdit okolo 6-7l, lepší bezpečnost než v octavii 1, 2.
Další favorit je Škoda octavia kombi 1, 1.6ito auto se mi libí, menší bezpečnost než ve fordu, dražší cenna - koncern, co čtu tak některé kusy po 200tis nájezdu žerou moc oleje.
mám možnost koupit forda mondeo 1.8 92kw MK3 za 40tis od kamarada.. všechno doložený, měnený rozvody ve 150tis, nový silenbloky, stabilizační tyčky. Ale to auto by mě spotřebou sežralo? On jezdí za 8l a to by mě vážně sežralo... nebo ne?
Mám jít do nějakého vozu? na co si mám dát pozor? Máte někdo jakékoliv zkušenosti s tím co jsem psal, nebo s nečím jiný?
Do jakého nájezdu nejvíc kilometru mám auto koupit? koukal jsem do 150tis .. mám si risknout koupit nějaké auto i při vyšším.. moc tomu nerozumím co se posere a nebo ne.
Díky za jakoukoli radu!
Máš to hezky vymyšlené, ale za tu cenu už o spolehlivosti moc mluvit nelze. To je loterie. Může fungovat, ale taky nemusí. V této cenové relaci už mají auta své nejlepší roky za sebou.
Lze. Jsou v autech dobré kusy a ty špatné.. spolehlivé a nespolehlivé.. neříkám, že chci kupovat auto v nájezdu přes 250tis km .. ale do tech 170tis bych něco rád sehnal a co koukam na inzeráty.. tak se dají nějaké pekné kosuky najít ovšem na co si u nich dát pozor.. v čem jezdíš ty?
david01® - v současné době mám Hyundai ix20. Jak jsem uvedl, je to loterie musíš počítat s tím, že to nemusí vyjít. Něco jiného je koupit vůz, který znáš (třeba od kolegy z práce), něco jiného na inzerát, kdy se majitel snaží vůz co nejvíc vychválit a ty o něm nevíš vůbec nic.
Nejlepší roky, nejlepší roky.. ano já souhlasím není to funglovka.. ale nemužete mi říct, že se nedá sehnat auto s relativně spolehlivým motorem a nájezdem do 180tis .. Ano je to risk, ano je to nízká cenová kategorie ano počítám s tím, že se tam něco podělá jako u každého auta.. Já svojé fabii sehnal s nájezdem 97tis za 20tis korun.. nezbavoval bych se ho.. kdyby měl jeden airbag navíc a to blbé ABS, které dělá strašně moc.. A taky bych rád něci prostornějšího když mám 1,96cm a zamnou už si nikdo nesedne.. Takže se dá sehnat :/ já doufám :D Každý mi říká jdi do 1.9 TDI rotačky oktávky ta se neposere a když to koupíš do 180tis tak to je relativně v pohodě.. Jaký máte zkušenosti vy? Určitě se v nečem vozíte nebo možná máte zkušenost s nějakou ojetinou...
Ferax.. souhlasím s tebou, je to něco jiného :/ z bazaru určitě bych nechtěl brát.. jedině někoho znát.. právě to mondeo.. ale jezdit za 8l se mi nechce.
U Fabie Junior se tomu nájezdu dá věřit, protože je to tak hnusné a nepohodlné auto, že s ním nikdo nejezdil.
// Já už bych zase nekoupil auto na ulici. Ani od známého. Už jedině čerstvý dovoz skrze bazar nebo překupníka s referencemi. Auta zvenku jsou přece jen zachovalejší.
david01® - taky záleží, jak máš těžkou nohu, někdo jezdí za 8 a druhý se stejným autem může klidně jezdit za 6. Auto z dovozu taky neznáš, taky to je loterie.
Jo hnusný je fakt.. :D plně souhlasím, ale nějak mi začalo stačit naučil jsem se a předjíždění s tímhle je adrenalinový zážitek.. z tý vytočený trojky se ti tak rozbuší srdce, že seš rád, že jsi to auto předjel a zrovna se nezabil.. :D Né da se to předjíždět, ale stačí používat mozek. Dost srandy.. ale nový to si nemužu dovolit, mám bohužel nízký rozpočet :/ Ale děkuju za radu!
Moje noha je lehká.. určitě by bylo lepší vyzkoušet to mondeo? na nějaký trase za kolik bych jel? Asi by to nebylo na škodu co ferax? Nejvíc mě na tom láka, že to je auto po doktorovi, který si vše hlídal a je k tomu halda papíru s doloženým servisem.. a vím co na něm dělali.. to druhý je že mě odrazuje ta spotřeba.. co všude čtu. Ovšem když čtu od HTP tak jezdí lidi v létě za 7l a já pod 6 ... no nevím :/ Všechno je loterie.. Díky za rady!
Např. Stio 1,9 JTD, příp. Focus nebo Mondeo 2,0 TDCi (ten patří mezi lepší, stejně tak JTD jsou držáky.) Nebo litrový ekobuřt 92 kW. 1,6 v MK2 je líná Ti Vct zlobívá mechanika časování, radi žerou olej... 1,8 je lepší, na dálnici má stejnou spotřebu jako 1,6 = kolem 8
Na toho Stio slyším samou chválu, ale mě se to auto prostě nelibí, nějak mu nemohu přijít na kloub Motor TDCi slyším nekupovat 8 z 10 kusů jsou špatné.. dvouhmota, že je v háji, vstřikovače a zadní náprava vůlce v silenblocích..O motorech TDCi neslyším nic dobreho :/ není ekobuřt už nový auto? já bych řekl že ano právě.. Ta atmosféra 1.6 16V mi přišla právě jako fajn varianta..? 1.8 za 8 jezdit nechci to neuživím.. ted nevím jestli bych horko težko jezdil s 1.8 za 6.5l a na dálnici nejezdím. Děkuju za rady
Oprava na dálnici si 1,6 i 1,8 vezmou kolem 7
Ekobuřt je od roku 2011, takže je i ve starších autech... TDCi při správném zacházení jsou držáky, akorát jako ojetina se to prodává při problémech - pak cáluješ onu kombinaci dvouhmota, čerpadlo, vstřiky atd. Na druhou strnu nasypeš do toho těch 50k a zase to 200kkm pojede. Zadní víceprvek přelisuješ silentbloky za 5k a zase to 200 kkm jezdí... Pokud máš slušný kus, tak to asi ber, nic lepšího lehce neseženeš.. Dá se předělat na plyn, jen to chce kvalitní přimazávání (fordi plyn neradi, ale dá se..)
samozrejme focus, ma podvozek jako radove uplne jine vozy jako audi a vybavu o jake se levnym modelum skodovky ani nesnilo. Nicmene vzhledem k tomu, ze hodne lidi dovazi popelnice, tak bez mechanika bych Focuse nekupoval a diesel uz vubec ne
mimochodem par dni zpet jsem koupil hatchback focuse od nejake smazky za 20tisic + 17" alu kola a je to zihadlo a jedina zavada je nefunkcni cidlo rychlomeru a praskle sklo, taky mi to zabralo 2 mesice na tak dobry stav natrefit... Kupovani popelnic je fakt zdlouhava otrava, ale oproti vam jsem usetril 40 tis. a to je dost, za to si zaletim 2x do dubaje vcetne ****hotelu.
Před dvěma lety jsem kupoval auto v podobné cenové hladině. A protože jsme s přítelkyní už trochu starší, tak jsem koukal na něco vyššího, protože z nízkých aut se nám špatně vylízá. Upoutalo mne v jednom nejmenovaném autobazaru Picasso 2013, právě dovezeno z Itálie, samozřejmě na plyn. Motor sice jen 1.6, ale ty silnější mají hodně špatnou pověst. Stálo 49. Koupil jsem, všichni známí se mi smáli co jsem to od žabožroutů koupil. Pár tisíc jsem vrazil do servisu (spojka, přední ložiska a nějaké drobnosti, plynař trochu pošteloval) a jsem spokojen. Když jsem to před vánoci naboural, tak jsem to raději nechal opravit i když ta oprava byla v ceně toho co mi pojištovna zplatila jako totálku. Pořizovat jiné by znamenalo znovu ty základní opravy a čekání co to bude dělat. Za ty dva roky jsem s tím najel už 60 tisíc a v nejbližších měsících už mám naplánované další výpravy do Srbska a Běloruska.
Ohledně plynových vozů - když se poradiš s nějakým servisákem, tak ti rozhodně nedoporučí auta dovážená z Holandska, resp. s holandskou plynovou zástavbou. Většina servisáků u nás má oprávnění od italských a polských firem, s holandskými to moc neumějí. Typ je pak skoro lhostejný, spíše je důležité vědět přesně za kolik let se bude muset vyměňovat nádrž.
A závěrem - dobrá pojistka včetně kvalitní asistence ti ušetří spoustu peněz když budeš mít nějaké problémy někde na cestách.
"Do jakého nájezdu nejvíc kilometru mám auto koupit? koukal jsem do 150tis .. mám si risknout koupit nějaké auto i při vyšším.. moc tomu nerozumím co se posere a nebo ne."
Kilometry u auta za tyhle prachy vůbec neřešte. Stejně budou mít všechna reálně najeto 2x tolik. Neomezujte se na jednu značku nebo model. Vytipujte si v inzerci pár aut a vezměte s sebou mechanika nebo zkušenějšího řidiče, at nekoupíte hned to první. Nebojte se ani starého TDI s rotačním čerpadlem (výkon 66 nebo 81 kW). To může klidně spolehlivější než benzíňák.
Chápu, nějak spoléhám na to, že si ověřím VIN aby to nebylo stočené.. Na jednu značku zavislý nejsem ovšem co tak brouzdám, tak tohle ford a jedničková ovce v kombiku pro mě nějak tak vyšli.. Co máte na mysli staré TDI s rotačkou..? přes 250tis.? Motor se nepodělá to je jasný.. ovšem ty rotačky diesly nejsou tak náročný na kvalitu nafty jako ty dnešní common raily s přimým vstřikování nafty, kde použití aditivum před zamezení pusobení biosložky která motor zanese není doporučení, ale spíš nutností. Tím chci říct, že stara rotačka diesl nebude tolik na kvalitu nafty náročná.. ale co pak turbo, převodovka.. a další věci.. jestli se pak ta spotřeba vyplatí ve výsledku ceny oprav dieslu. Máte zkušenost vy s nějakými typy aut?
to je jednoduché.. spočítej si, kolik budou cca náklady u benzinu a nafty a pak uvidíš, kolik můžeš ročně pustit do servisu, aby jsi na tom nebyl hůře jak s benzínem.. jen podotýkám, že benzíny se taky serou...
Mám zkušenost převážně s koncernovými auty, BMW a pár frantíky. A zkušenost je taková, že 15 let staré ojetiny se serou všechny stejně. Ověřování VIN u auta za 60 tisíc je ztráta času. Snad jen jako prevence koupě čórky. Když koupíte dneska jedničkovou Octavii TDI, bude mít pravděpodobně reálně najeto přes 500 tisíc km a stejně poznáte prd.
Stepm .. takže lepší koupit ovci v TDI s nájezdem 280tis z roku 2005 kde by to bylo tak nějak realné a odpovídalo.. než s nájezdem 170tis .. což by mohlo být podezřelé nízko. Ovšem určitě se dá někde oveřit kolik má najeto nebo ne? Nebo jsou dneska už takový ojebávky, že se to už nedá poznat?
Záleží, jak se stočení provede.. Ale rotačka 1.9 TDI prodávaná na inzerát nebude mít na 99,9 % najeto 170 000 km, to spíš třikrát tolik, zachovalejší kousky možná kolem 300 000.
Prodej ze známosti je něco jiného.
Davide, takovou kravinu jsem přece nenapsal. Nestojíte si na vedení? Psal jsem, at ignorujete číslo na budíkách a vybíráte podle stavu konkrétního kusu. Ale at vyberete sebelíp, vždycky do toho pak prostě něco vrazíte. Minimálně základní servis - rozvody, náplně, brzdy... Takže je lepší koupit auto za 50 a těch 15 si nechat na servis, at si pak nemusíte někde půjčovat.
Jako služební auta máme tdci Focusy - dobrá nákupní cena a splehlivost, jako soukromý vůz mám šestý focus v řadě za sebou , žádná změna značky, samozřejmě tdci. Zakoupil jsem jej při nájezdu 240K km, opakuji 240K km, je to typ 1,6tdci 66kW, rok výroby 2008. Po servisu (rozvod. řemen, olej v motoru a převodovce, všechny filtry a náplně) mám ujeto cca 110K km, bez závad. Jen spotřební mat. jako destičky a brzdové kotouče. Tankuji pouze vervu, do motoru jen olej formula ford. Dobrá zkušenost, určitě i u jiných značek se dá narazit na výborný kus.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.