Nejste přihlášen/a.
Máte někdo zkušenosti s Toralinem (tekutá měď nebo tekutý hliník)? Začala mi ubývat chladící kapalina a viditelně nikde nic neteče. Mám najeto pouze 36000 km a úbytek kapaliny není tak zásadní,ale mohlo by se to stále zhoršovat a tak bych chtěl použít přípravek Toralin. Rozhoduji se zda ve formě Al nebo Cu.Dostane se ten přípravek po dolití do vyrovnávací nádržky do celého chladícího oběhu? Stačí jen nalít a jet nějaký kilometr? Díky za odpověď.
Já bych namísto přípravku raději zkusil zjistit, proč a kde k úniku dochází.
@joguba: Pak je to záhada. Použití přípravku bez toho, že bych věděl, proč ho používám, tedy kde mi chladicí kapalina uniká a přípravek to zastaví, je sázka do loterie.
@asd1: Máš pravdu. Ale to musí najít tazatel, já mu to tam hledat nepojedu
Záhada ani ne.. Bych tipnul, že teče vodní pumpa a pod krytem rozvodu to neni vidět.. Až sundá kryt tak tam uvidí růžově vykvetlé a bude jasno... Nebo těsnění pod hlavou při podtlaku může propustit vodu do válce, ale při přetlaku těsnit a spaliny pak do vody nejdou...
Já taky ne V každém případě lít to tam naslepo je pitomost, to je dobré pokud potebuju dojet 2000 km abych se neosypal z odtahu :D Utěsňovač jsem kdysi použil cosi disperzního.. Chladič tekl tak litr za minutu a kupodivu to utěsnilo, když to neteklo tak jsem to nechal, najezdil jsem s tím pak dalších asi 50kkm a v pohodě, pak šlo auto z domu..
Jak jsem napsal,není vidět kde uniká kapalina. Do vyrovnávací nádržky žádné bubliny nejdou a do oleje se mi zdá,že se také kapalina nedostává nebot po sejmutí víčka není vidět našlehanou emulzi. Tak neví ,kde bych měl ještě hledat.
Hadice, chladič, vodní pumpa - místo úniku bývá "vykvetlé", nebo těsnění hlavy, prasklá hlava nebo i blok motoru. Je třeba najít příčinu a ne jenom odstraňovat následek.. Pokud to je v záruce tak vyreklamovat. Utěsňovače zhoršují chlazení motoru, často blbne termostat = dobré na dojetí z dovolené nebo do staré piksly kam nemá smysl investovat..
Jen pro ostatní, koupil sem auto, a z lenosti a zaroven zvedavosti, jsem to zkusil. fouknute tesneni/nebo praskla hlava, voda se dostavala do valce, a kdyz se to natlakovalo, a chciplo se auto, po chvili se nastartovalo tak to hulilo bíle jak elektrárna, jak nachcal fridex do válce. No, kdyz povolim expanzku tak v pohode, kdyz se to nenatlaci... chvili sem tak jezdil.
No a ted k veci, rikam zkusim to aspon budu vedet jestli to funguje nebo ne. Výsledek? 3 tisíce v prdeli :D (tesneni pod hlavu stojí 1800 to sem to moh udelat a este usetrit :D) a prípravek + kokotiny na vyplach aby to prej fungovalo cca 3100Kč
No, este ze mam doma druhej motor, prehodim a bude klid. Jednalo se o mercedes 320cdi - 6válec řadovej, nafta.
Přípravek Toralin, utěsnění těsnění hlavy válců. Takže to nekupujte, a radsi to opravte :D
Jsem poucen, a aspon vim ze to proste nefunnguje i kdyz tvrdí že jo, a najde se spoustu clanku o tom jak to funguje a chvili vydrzi, verte mi, nevydrzi, protoze to ani nefunguje :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.