Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Bez povinného ručení auto vyřadí z evidence?

Od: marty123 odpovědí: 30 změna:

Zdravím, porouchalo se mi auto někdy začátkem roku, už je to stařík a tak jsem se rozhodl, že půjdu do něčeho nového ale co teď s tím starým? Odhlásil jsem povinné ručení, dočetl jsem se, že po 14 dnech bez pojištění se auto vyřadí z evidence, je to pravda? Můžu prodat auto třeba na díly když bude vyřazeno z evidence? Poradíte mi prosím jak teď postupovat, na netu píšou všude nco jinýho. Díky moc všem

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

"...dočetl jsem se, že po 14 dnech bez pojištění se auto vyřadí z evidence..."

Nesmíte všemu věřit. Auto Vám vyřadí z evidence až když o to požádáte a předložíte doklad o jeho ekologické likvidaci firmou, k tomu oprávněnou, zároveň s odevzdáním registračních značek. Amatérské rozebrání a prodej dílů nepřichází v úvahu. Zrušení povinného ručení s tím nesouvisí. Jediná možnost, jak se zbavit starého auta je jeho odevzdání na oficiální vrakoviště, či jinou podobnou firmu (sami za úplatu odvezou). Auto ale musí být kompletní, nesmí být částečně rozebrané.

cyklopoutnik*

Pane Magdon, máte tady dvě věcné chyby:

1.) Amatérské rozebrání a prodej dílů nepřichází v úvahu...Normálně se auta rozebírají a díly na auta prodávají. Pokud mi to nevěříte, koukněte se třeba na bazos.cz Desítky tisíc inzerátů kde nabízí náhradní díly na auta. Kde se asi tak vzaly, když to nenabízí jen oficiální vrakoviště. Patrně vyrobeno na nějaké 3D tiskárně? Prostě se to rozebírá a prodává. Vrakoviště to mívají předražené. Pokud máte starší auto a chcete se zásobit náhradními díly na něj, nejlevněji je získáte v paku od někoho kdo auto rozebral ve stodole, v garáži, na dvoře a podobně. Že by dostal dvacetitisícovou pokutu, dost možná, nicméně se mi s tím nesvěřil, tak já nevím ale když to píšete a máte tolik ohodnocených odpovědí, nezbývá mi než tomu věřit že je to pravda

2.) Auto ale musí být kompletní. Není pravda ani to, je to vrakáč od vrakáče, jsou to soukromé objekty a každý to má nastaveno jinak. Taky to jsme už dříve řešili.

2.) Auto ale musí být kompletní, nesmí být částečně rozebrané.
Je to vrakoviště od vrakoviště. Některá částečně rozebraná (nekompletní) auta berou, jiná ne. Některá jdou tak daleko, že požadují i náhradní díly, rezervu, autorádio aby se jim to snadněji následně zpeněžovalo. Jiná vám vezmou pár rozbitých nárazníků, k tomu zbytky skeletu a vystaví vám na to doklad. Pokud píšete že auto musí být kompletní, tak vám minimálně chybí údaj, na kterém že konkrétním vrakovišti.

 

xenofob

2x

zaplatíš ČKP několik desítek korun za každý den bez povinného ručení, dále úřadu 2000,- Kč pokutu za nepojištěné auto a pokud to vyřadí z moci úřední, zaplatíš za to 1000,- Kč náklady řízení

obce to po lhůtě splatnosti nezhrazené polatky předávají k vymáhání exekutorům

Takže staší sedět na zadku, nic neřešit a vyřeší se to postupně vše samo

auto můžeš prodat jak na díly, tak na kuličky nebo na šrot, ale komplikuje se tím přepsání auta na nového majitele...pokuta od životného prostředí další cca 2 tisíce

 

marty123

Aha, super díky moc za pomoc.

 

gazda*

0x
A pozor na neplacení povinného ručení. Můžete za to dostat "pokutu" od ČKP.

 


0x

Dočetl jste se sice dobře, je to v zákoně 56/2001, v §12, ale taky je tam uvedeno. Tot teorie zákona. Pokud s tím přijdete na evidenci vozidel, nepochodíte a odkážou vás na stejný zákon, kde je uvedeno, co vše musíte dodat za dokumentaci.

Každopádně rozebrat vozidlo nemůžete.

cyklopoutnik*

Milan Cukrář "Každopádně rozebrat vozidlo nemůžete."

Není pravda. Už jsme to tady řešili a došli jsme k závěru, že to jde když se chce, jen je třeba vědět jak. Tak proč opakovaně uvádíte nepravdivé anebo v lepším případě polopravdivé informace?

Co se týče toho jestli možno rozebrat vozidlo tak asi tak: Kdo chce hledá způsoby. Podobná tvrzení, že něco nejde když to jde snižují informační kvalitu našeho webu poradte.cz

ecoservis.eu/...

1) Obecní úřad uloží pokutu až do výše 20 000 Kč fyzické osobě, která není podnikatelem

a dopustí se přestupku tím, že

a) se zbaví autovraku nebo umístí vozidlo vyřazené z registru vozidel v rozporu s tímto
zákonem

zákon Zákon č. 185/2001 Sb

cyklopoutnik*

Podívejte pane Cukrář, oprostěte se od ekologického aktivismu anebo se zdržte rad které nejsou úplně pravdivé. Všelijaké paragrafy existují ale víte proč jsou paragrafy křivé?§

Pokud budeme tazatelům radit zájmem ekologického anebo všelijakého jiného aktivismu nebude se tady chodit za krátkou dobu na nic ptát, protože to nebude mít pro nikoho smysl. My jsme tady od toho abychom dávali hlavy dohromady a nacházeli pro tazatele řešení. Ne vymýšlet proč to nejde když tazatel něco chce a ptá se nás jak na to.

Takže jak oba víme už se to tu řešilo. Otázka tazatele zněla: "Můžu prodat auto třeba na díly když bude vyřazeno z evidence?" No tak jestli jde takto prodat auto vyřazené z evidence teda nevím ale z celé otázky vyplývá, že tazatel teprve o vařazení uvažuje, jenom nemá pár dní zaplaceno povinné ručení, vozidlo tedy vyřazeno z evidence de fakto není. Tudíž citace vašich paragrafů se na tento případ nevztahují pane Cukrář

Dál bych šel klasickou cestou depozitu a tak dále, jak jsme to už řešili a to je jen jedna možnost, asi ze čtyř které z naší někdejší diskuze vyplynuly. Že se Vám to jako ekologovi moc nelíbí je druhá věc ale tak to někdy už chodí.

Takže do depozitu a potom už dost času co dělat dál. Však Vy víte, četl jste když jste tam tenkrát reagoval. A jestli majitel může prodat auto na náhradní díly? Samozřejmě. Prodává auto se značkami v depozitu. Co s autem bude dál, to už majitele nezajímá. Jestli s ním dál bude jezdit, rozebere, nebo nechá někým ukrást anebo prodá do zahraničí, v jakém stavu a vůbec. Samozřejmě že může prodat auto a jestli bude na náhradní díly anebo co, to už není jeho věcí. Tož tak je to asi nějak pane Cukrář.

Nejsem ekolog, neradím porušovat zákony. Vy si pište a navádějte co chcete.

cyklopoutnik*

Však já taky porušovat neradím. Maximálně, maximálně obcházet ale obejdení není porušení. A nakonec to není ani tak hrozné. Z dalších diskuzí vyplynulo, že lze vytěžit potřebné součástky a na to vrakoviště odvézt jenom neupotřebitelný zbytek. Nevím jestli to jde tak na každém vrakovišti ale jsou vrakoviště která to berou. Nanejvýš vám nedají tu tisícovku anebo pětistovku, kterou dávají za kompletní auta. Však taky co by dávali za nějaké neupotřebitelné torzo, když využitelné součástky už tam nejsou? Ale ten dokument od vrakoviště dostanete, oni zase dotaci za ekologicky zlikvidovaný kus.

A Vy pane Cukrář, když už chcete někomu radit, dělejte to tak aby Vaše rada přinášela tazateli nějakou užitečnou informaci a ne aby byla pro tazatele bezcenná, jinak tady nebude dohromady nikdo chodit.

cyklopoutnik - "...když už chcete někomu radit, dělejte to tak aby Vaše rada přinášela tazateli nějakou užitečnou informaci a ne aby byla pro tazatele bezcenná, jinak tady nebude dohromady nikdo chodit".

S otázkou to sice nesouvisí, ale musím se pana Milana zastat. Jeho názory rozhodně nikoho od návštěv fóra neodradí. Nebudu se s Vámi přít o správnosti Vašeho, či jeho názoru, ale o něčem vypovídá fakt, že pan Milan tady odpovídá cca 10 let a za tu dobu jeho odpovědi nikoho neodradily. Má v průměru 1 ohodnocenou odpověď denně, na rozdíl od Vás, který jste ragistrován necelých 1/2 roku a máte 1 hodnocenou otázku za 9 dní. Takže kkterým odpovědím budu spíš věřit?

cyklopoutnik*

Pane Magdon, hodnocení nevypovídá o poradách dohromady vůbec nic. Tak například já dávám hodnocení jenom vyjímečně. Hodnocení nemají podle mne celkem žádný smysl. Smysl mají relevantní argumenty popřípadě protiargumenty, informace řešící problémy. Jestli někdo někomu z nějakých sympatií anebo protože se mu to tak líbí a tak by to mělo být tukne bod, no tak dobře ale svět nefunguje a nebude fungovat podle našich ideálních představ. Zákony jsou ale některé tak děravé a nesmyslné. Včera jsem sledoval poslaneckou debatu o předjíždění kamionů na dálnicích. Ilustrace jak kvalitní a kompetentní lidi ty zákony dělají a tak je to u nás se vším. Nějaká fajka jako hodnocení, tak já nevím. Podle mne se fajkami řídí jenom hloupý člověk, nemohu si pomoci ale takhle nějak to je.

Co se týče pana Cukráře, napsal nám že rozebrat vozidlo nemohu jinak dostanu 20 tisíc pokuty. Tak ještě by měl napsat kdo těch dvacet tisíc fakt dostal, když kdekdo stará auta rozebírá ale že by platili dvacetitisícové pokuty, tak to se jich musím zeptat Inu takové jsou informace od pana Cukráře ale fajku mu dejte, fajku, tu mu můžete dát

Jinak pane Magdon, nic proti Vám ani proti panu Cukrářovi, nicméně se snažte radit tak aby to tazatelům řešilo problémy a tak abychom odpovídali na jejich otázky. Tazatel chce prodat vysloužilé auto na díly. Podle mne je to rozumnější než to vozit někam odkud půjdou vysloužilé díly do šrotu. Vlastně je to plýtvání, vyhodit a zlikvidovat ještě dobré součástky a pak běžet koupit nové za nekřestanské peníze. My hledáme způsoby jak na to a málokoho zajímá proč to nejde, když to ve skutečnosti jde. Dost možná že je za tím hlouček ekologů, kteří to plýtvání podporují a to taky mediálně těmi fajfkami, vlastně ohodnocenými odpovědmi. Jinak si nedokáži vysvětlit jak jinak někdo může dostat za nepravdivou anebo polopravdivou odpověď která tazateli nic neřeší fajfku.

cyklopoutnik - Naprosto s Vámi souhlasím, že nad většinou našich zálonů zůstáva rozum stát. V době dávno minulé jsem rozebral a rozprodal několik aut. Tehdy to nikomu nevadilo a k vyřazení z evidence stačilo čestné prohlášení, že vrak nestojí na veřejném prostranství. Považuju to za řešení nejen rozumné, ale i mnohem ekologičtější (když teda zrovna nevypustíte olej do kanálu). Nicméně máme zákony, jaké máme a zákony se mají dodržovat, i když se nám to nelíbí. Osobně nevidím rozdíl mezi porušováním a obcházením zákona, je to v podstatě totéž. Když se mi podaří najít nějakou skulinu, samozřejmě jí využiju, ale není dobré to veřejně radit jiným. Když pro nic jiného, tak proto, že je pak otázka času, kdy tu mezeru v zákonu někdo zalepí.

Ale dost - jsme těžce mimo otázku.

cyklopoutnik*
Pane Magdon, tady s Vámi nesouhlasím: " Osobně nevidím rozdíl mezi porušováním a obcházením zákona, je to v podstatě totéž. Když se mi podaří najít nějakou skulinu, samozřejmě jí využiju, ale není dobré to veřejně radit jiným. Když pro nic jiného, tak proto, že je pak otázka času, kdy tu mezeru v zákonu někdo zalepí."Porušování a obcházení zákona, to rozhodně není totéž ale to je vedlejší.Jde o to, že jsme tady na Poradte.cz, tak z názvu tohoto webu vyplývá, že máme radit. Pokud radit nechceme, tak jelikož jsme tady dobrovolně a nikdo ná k poradenství nenutí, v tom případě je správné mlčet a nechodit tu. Pokud ale tady chceme chodit a dokonce poskytovat nějaké rady, měli bychom radit správně i když se někomu z nás může zdát, že využívání možností z našeho poradenství vyplývajících není správné. V tom případě, když se nám to protiví, tak raději nenapsat nic ale lhát se nemá a to ani jako zdejší poradci.Současný zákon má ve věci likvidace vozidel mnoho děr a taky tento zákon není ve všem správný. V mnohém je kontraproduktivní a na tom se shodujeme. Já se na rozdíl od Vás neobávám že někdo honem zalepí nějakou díru v tomto zákoně. Legislativní proces je mnohem složitější, než se že nějaký ekolog dozvěděl na našem Poraďte o díře v zákoně, tak ji honem musím zapepit. Ono se též ekologovi může stát že při tom zalepování děr se více děr odlepí a to žádný ekolog nechce. Taky vliv těch ekologů v parlamentě upadá. Strany TOP, Zelení a podobně živoří, za této situace je možné že se nakonec umožní součástky z aut těžit, jelikož jejich výroba a následá likvidace je ekologicky náročnější než vymontování a renovace. Proto s Vámi Vaše obavy o zalepování děr nesdílím. Jsme na poradenském webu a proto pro nás musí být prioritní poradenství, ne nějaké mlžení. To se nikdy nevyplácí, důsledkem je odliv našich čtenářů.

 


0x

1.3. jsem toto absolvoval- odtáhl na vrakáč bez sedaces mimo řidiče, vyčerpal naftu,sundal RZ, přední i zadní svetla nakonec pak kola a prodal k likvidaci - dstal jsem tuším 1,5 kcza kg autaproautaproaumne to bylo 1700 kcKPak s protokolem a úřad zařídit Zánik vozidla ajestea pak zrušit PR..

xenofob

stačí googlit a najít autovrakoviště dané značky, které prodává použité autodíly, tyto firmy mají čato oprávnění nakládat s autovraky a zpravidla zaplait víc než jinde...a současně vystaví potvrzení o pževzetí auovraku

 

asd1

0x

Hlavně to dej do depozitu, protože jinak budeš platit ČKP poplatek za každý den bez pojištění (mimo depozit se nově bere jako provozované).

 

cyklopoutnik*

0x

Se omlouvám za plagiát. Vypůjčil jem si tento komentář z jednoho příspěvku v jiném diskusním tématu.

" Někdo si ze svého vysloužilého majetku ještě něco vyndá (z auta na odpis do šrotu si také snad vyndáte dobrou baterii, rezervu, autorádio, možná si i sundáte kola a zytek at si odvezou na recyklaci.

Je to možná slovíčkaření, ale odpadem se zařízení stává až když je nepoužitelné, Lidé jsou kutilové, dovedou si z elektromotoru vyrobit alternátor pro větrnou alektrárnu, přeci ho nebudou kupovat!"
Zdroj: poradte.cz/...

 

gum

0x

Rozebrat auto lze!

Za kompletní autovrak dostanete od vrakoviste papír o likvidaci a bonus cca 1000kč.

Nekompletní autovrak také vezmou, ale nedají 1000kč, ale papír přesto vydají. Nesmí si majitel vzít díly znečištěny nebezpečnými látkami (olej, brzdová kapalina,apod... )

Sám jsem si vymontoval palivovou nádrž, hlavu motoru, interiér a auto odtáhl na laně k likvidaci, kdy jede, řídí se a brzdí. I bez čelního skla a akumulátoru s altíkem a startérem taktéž pryč. Normálně vzali a žádný problém (běžná věc).

Stalo se tak loni v listopadu, tak tu rádci neplácejte bludy!

gum, když už utočíta na poradce, tak Vy jste nerozebral vozidlo, ale vymontoval některé části z vozidla. To je velký rozdíl.

gum

Milane, prosím tedy přesně definujte rozebrat.

To jako znamená rozřezat skelet flexou na díly? Auto je totiž složené s několika dílů, které se tedy vymontují a nerozebírají.

Když auto jako celek rozeberu, tak to znamená z kompletního celku vymontuji několik dílů.

Rád bych věděl Vaši definici, protože vrakoviště to moc nezajímá. Stačí jim skelet s VIN na kolech a blokem motoru s číslem motoru. Skelet na kolech víceméně k vůli možnosti naložení na autopřepravník z ulice. Mám to potvrzeno a ověřeno. Telefonicky jsem obvolával několik vrakovišt a z 5 případů 4 to takto stačilo.

@gum - ono je totiž nutné rozdělit to na dva pohledy - 1) děje se to, pokud daná firma -ekodvůr či likvidace vraků - na toto přistoupí 2) děje se to v rozporu se zákonem a poradna má základní pravidla nenabádat k nepravostem či trestným činům.

gume, je to jednoduché, pokud vozidlo předáte na ekolikvidaci, oni Vám vystaví dokument, že vrak převzali, tak jste vozidlo nerozebral. Byt jste z něj demontoval opěrku hlavy, zpětná zrcátka, karbec, hlavu motoru, stěrače, blinkr, a další mnoho dílů. To není rozbrání.

Pokud ale doma, či jinde, vozidlo rozeberete tak, že z něj nic nedáte na pověřená pracoviště, nemáte dokument o ekologické likvidaci, to je rozebrání vozidla a takto je to zákonem zakázáno.

Stačí takto?

gum

jmlc

Stejně tak poradna nabádá lidi nebo minimálně zvedá pravděpodobnost ohrožení ostatních účastníků silničního provozu, když tu rádci radí totálnímu laikovi, jak vyměnit brzdy a co koupit a tak. Jsou to odborné práce. Jakou záruku dá poradna na to, že laik smontuje a opraví auto na 100% a bude bezpečné a nebude ohrožovat?

Lidi jsou tu snad svéprávní a pokud někdo popisuje vlastní zkušenosti, tak se nejedná o nabádání. Nabádání je přímá účelová manipulační rada, udělej tak a tak.

To se tu rozmohla těžká cenzura... Poradna nebo Vychovatelna?

gume, ale Vy nemáte vlastní zkušenost s rozebíráním vozidla. Maximálně s demontáží některých součástí vozidla.

Což je velký rozdíl, který Vám chci vysvětlit.

 

gum

Milane, prosím tedy ještě jednou. Stále nechápu ono slovíčkaření. Mám tedy osobní zkušenost s demontáží několika dílů z auta a následné bezproblémové odeslání k ekologické likvidaci s ofiko potvrzení a zanesením na úřad, kde bylo vozidlo vyřazeno z registru.

Nemám určitě zkušenost s "rozebíráním-likvidací" vozu na surový materiál (Fe,Cu,AL,...). Nejsem zaměstnanec ani majitel vrakoviště.

Nejsem právník, jen člověk z lidu. Dělím se o osobní zkušenost.

Stále tedy neznám ono vaše rozebrání, které chápu tak, že je to problém. Pokud je rozebráním myšleno na surové kovy, tak souhlasím, že to nejde. Vrakovišti praporek VINu s kusu auta nestačí.

Vida, popsal jste to správně. Pochopil jste situaci, kde je rozdíl mezi demontáži několika dílů a rozebrání vozidla, bez ekologické likvidace.

gum

OK, takže se omlouvám za nedoruzumění Milane.

pane kolego Gume, není zač se omlouvat, je to normální slušná diskuze o názoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]