Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
zajímalo by mě kolik korun je benefit služební auto. Mám nabídku práce, kde v jedné dostanu služební auto, které mohu používat i pro soukromé účely. Suzuki sx4 4x4 v benzínu v druhé práci auto nedostanu ale o 2500 kč více (v čistém).
Autem najedu cca.12000 tisíc za rok.(soukromě). Takže otázka je kolik stojí roční provoz takového auto PC je cca. 350000t.
Díky
Počítej nákupku, životnost 10 let (pokud to nevybouráš nebo ti to nešlohnou), tj. 35k ročně Plus pojistky a spotřebák, za rok tak desítku pokud tě nepotká větší porucha. Plus náklady na palivo běžný benzín 3 Kč/km x 12000 = 36k ročně.
= celkem tě to vyjde zhruba 80k ročně = za 10 let dáš 800k. Pokud to pak za 100k prodáš (haha) tak 700k za 10 let/ 70k ročně...
Teoreticky ano, ale musíš platit havarijku (u nových aut zas tak za levno neni), a prakticky čekáš i několik měsíců a pak milostivě dostaneš "totálku" za co nejnižší odhad... Zas tak růžové to s pojištovnama není
Ano, havarijko je tak desetina hodnoty vozu. Ale o plnění máš divné představy, zřejmě něco jako "městské legendy".
Například - syn na štěrku otočil Forestera, ohodnoceno jako totálka, za 14 dní si kupoval jiné.
Já jsem nedával pozor v podzemní garáži a nabořil dveře u Picassa - z toho co jsem dostal jsem koupil nové dveře a ještě zbylo na opravu blatníku. Pak jsem nedával pozor na křižovatce a nechal si nabourat jednu stranu - ohodnoceno jako totálka, za týden jsem dostal prakticky to za co jsem to auto koupil, šikovný autoklempíř mi to za tu částku opravil (proč jsem raději nekoupil jiné - to je jiné povídání). A to nepočítám že při poruše termostatu když mi okamžitě vařila voda mne z Maďarska dotáhli až domů. Prostě - nejsem tak bohatý abych mohl jezdit bez dobré pojistky.
díky. práce je stejná -, v čistém za auto budu platit cca.1100 kč o 2500 kč mín dostanu tzn. 3600 kč měsíčně za služební auto. Benzín nepočítám ten mi bude odečítán s platu takže 3600 kč za SX4.
Řekl bych, že to vyjde nastejno. O služebák se nemusíš starat, tvoje je zase tvoje a děláš si s nim co chceš..
Pokud nebereš nové ale slušnou ojetinu, tak to finančně vyjde výrazně líp, nákup + servis vyjde tak na polovinu než nové + servis. Pak už je finančně výhodnější svoje. Za 100k si můžeš vybírat ze spousty pěkných aut který v pohodě vydrží 5 let a servis bude podobný, pokud platíš garančky v autorizáku tak servis ojetiny vyjde obvykle levněji. Jen musíš vybrat auto co se nesype (to ale platí i pro funglovku
Vůbec to není jednoduché. Záleží jak moc prakticky to berete a jaká je politika firmy. Pokud fakt prakticky, tak je služební jednoznačně lepší. Platíte nejčastěji jen soukromé kilometry a nic víc (kromě toho měsíčního "pronájmu"). Trocha práce - starání se o auto (úklid, myčka, servis) je detail. Pokud to berete i trochu emotivně, prestižně, tak záleží jak se Vám zamlouvá auto, kterým máte jezdit. Jestli dlouhý roky "jebkou" v základní výbavě, a Vás i rodinu to bude hníst, tak se na to vykašlete. Za nový a slušný auto se klidně a dobře platí to 1%. Za 7 - 8 let staré a v mizerné výbavě to již může člověka žrát.
Služební auto mám již 6 rokem a souběžně má moje manželka svoje vlastní.Ani 10 vteřin bych naváhal a bral bych opět služební.Když spočítám za tu dobu náklady na základní servis + neplánovaný servis, pojištění,technické, pneumatiky, každá prkotina od ramínka stěračů až po defekt na pneumatice, tak rozdíl v ceně 2500,-, resp. 3600,- je úplně zanedbatelný.Navíc každé riziko z provozu vozidla je na provozovali.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.