Nejste přihlášen/a.
Důvod zastavení bude asi, že došla elektrika, ale rzhodně bych to svedl na dobíjení (regulátor), zhasnutí motoru za jízdy jen chybou baterie nebývá, za jízdy by měl krmit altík.
Teorie je jedna věc, ale mě když odcházela baterie na motorce, tak mě to za jízdy chcíplo a se starterem to ani nehlo. Chvilku jsem počkal a pak zase nastartoval. Ujel třeba 10km a zase chcíplo. Pak už to nešlo nastartovat vůbec. Přijel kamrád s kabely, přes které jsem to natočil. Ihned po odpojení kabelů, to zase chcíplo. Baterie úplně ztratila kapacitu. A to mám jako většina motorek rotor s pernamentními magnety, tedy není potřeba buzení.
U Feld už postupem času odchází relé pro palivové čerpadlo (je v pojistkovce). V nouzi stačí prohodit s relém od předních světel. Relátku se opalují kontakty a přeruší dodávku paliva. Při vypnutí zapnutí klíčku ty kontakty relé do sebe nějak tuknou a opět přenesou proud dokud se nevyhřejí po chvilce jízdy.
Zrovna tak odlehčovací relé ocdchází (to šedé). U VWček se označuje jao relé 18
Při startování odlehčovací relé odpojí spotřebiče jako světla, rádio, stěrače,větrák ventilace,výhřev okna,atd...
Proto to může vypadat, jako by uto bylo mrtvé bez baterky. Díky tomu odpojení je zajištěno, že co nejvíce energie půjde startéru a ECU motoru, aby motor nastartoval i se slabší baterkou a nehledě na řidiče, který si přitom pozapíná kde co (relé mu to odpojí samočině).
Je s tím souvislost i ta, že jsou kontakty v pojistkovce zaoxidované od vlhka, kdy nejčastěji zatéká čelním sklem a vše skape přímo do pojistek, odkud to nemá kam odtéct.
Relé je ovládáno spínací skříňkou, takže i tam bych pak následně hledal závadu a samotný spouštěč (cívka) startéru relé ukostřuje, takže bez něj či s vadou nejde v autě elektrika díky tomu, že relé 18 neukostří přes startér.
Projdi tedy relé paliva, šedé relé X 18, startér (jeho horní malý váleček), kostru motoru, spínací skříňku, samotnou pojistkovku na oxidaci.
Tak začni něco dělat a nebudeš mít strach. Popsal jsem ti vše co s tím souvisí.
Začni prohozením relé druhé v horní řadě s první či druhým v dolní řadě. Ideálně druhé v horní a dolní řadě mezi sebou (prohodíš tak přední mlhy a čerpadlo paliva - relé mlh je málo opotřebené skoro nové, když se přední mlhy nepoužívají).
Jinak hledej elektrikáře. Rad jsi dostal plno. Samotná rada auto neopraví. To musí servis. Pak bude po strachu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.