Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je vadná žhavící svíčka?

Od: udo144® odpovědí: 27 změna:

Zdravím,

jsem čerstvý majitel auta s diesselovým motorem. Auto začlo hůře startovat a po startu za studena se mi zdá, že jde chvíli na 3 válce. Po chvíli a za tepla vše OK. Může být vadná žhavící svíčka popř. je nějaký problém ji vyměnit? Nikdy jsem to nedělal... Může tu někdo něco napsat stručně k tomuto problému - případně odkaz na nějaké rady? Předem děkuji.


doplněno 08.02.19 14:56:

jde o Hyundai i30 z r. 2010 motor 66kW.

P.S. Než bych v této zemi dal auto do servisu tak to radši změním profesi a stanu se automechanikem!

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Povoluj to na teplém motoru styl povolit utáhnout povolit utáhnout
A až dáš nový závit posypej suchým grafitem nebo mázni kapku grafitovým mazivem

mám mazivo s příměsí mědi speciálně pro tyto případy použitelné do 1300°C !

 


2x
Co je to za auto?
U některých si zhaviče vyměníš sám
U některých je to porod
A u některých je lepší nechat to na servis
Žhaviče si zkontroluješ poměrně jednoduše bez demontáže jen je odpojíš z elektriky
Poté si z 12V21W žárovky uděláš zkoušečku
Jeden konec přívod na žhavič
Druhej konec plus baterie
Pokud žárovka jasně svítí je žhavič O.K.
Pokud nesvítí je mrtvej
Pokud najdeš jeden mrtvej měníš komplet všechny

auto s diesselem jsem nikdy před tím neměl, takže jsem bez příslušných zkušeností. Kdyby byl žhavič mrtvý, asi by nedošlo k nastartování příslušného válce ne? Ono to "řachtání" diesselu po startu v této zimě se může nezkušenému jako chod na 3 válce jen zdát ☺, ale po rozjetí to jede určitě na 4. Fakt ale je, že to startovalo líp a zvuk motoru po startu byl kultivovanější...nevím... ale každopádně díky za radu, která alespoň říká co je možné zkusit.

Vono to auto natočíš i když sou ty žhaviče mrtvý nebo jen nákej ale auto tak minutu koktá hádá se a de nepravidelně
Změř jak sem psal a uvidíš

OK. Tohle je přesně typ rady, které sháním ☺. Předpokládám, že místo žárovky použiju pípák v multimetru - je to jednodušší na přípravu. Předpokládám, že jde jen o to zjistit jesli není obvod žhaviče přerušen (žhavící element např. přepálen), nebo je to jinak a záleží i na intenzitě svícení žárovky? Díky za info.

Pípák taky de použít ale žárovka je lepší
Ten žhavič ma cca 1 až 2 ohmy a pokud by měl víc tak to je špatně nebude v praxi tolik žhavit a ty to uvidíš na žárovce nebude tak jasně svítit kdežto ten pípák ti to propîskne a ty si myslíš že je to o.k.
Vem pípákem i ohmetrem pokud nemáž 5 minut na to udělat si zkoušečku

Pokud máte multimetr, tak prostě použijte nejnižší odporový rozsah (bývá typicky o jeden řád citlivější, obvykle rozlišení 0,1 Ohm. Navíc pípák by vám spokojeně pípal i přo 10 Ohmech, ale takový žhavič už je vadný). Jeden měřící hrot píchnete na kostru a druhý do bloku motoru . Ukáže vám to např. 0,1..0,5 Ohm chybu způsobenou 2W měřením a kabely, Tuto hodnotu budete odpočítávat od hodnoty, kterou následně změříte na kontaktech žhavičů. Ono je i v zásadně jedno, jestli se na žhaviči doměříte 0,8 Ohm nebo 1,2 Ohm, jde spíš o jejich vzájemné porovnání. Nebudou odejité všechny, většinou jeden, maximálně dva. Takže když naměříte třeba 0,9 / 0,9/ 1,0/ 8,1,Ohm tak víte, že poslední je vadný.

break

dabel:ne všechny žhaviče jsou na 12V...ta tvoje rada neplatí na všechno.A u dost aut jistíš diagnostikou vadnej žhavič...

To je pravda leč s tou žárovkou to funguje na všechny žhaviče
break

jenže novější auta nemaj žhavení od baterky, protože máš žhavky s 5 - 11V tak nemá smysl je zkoušet na vyšší napětí...

Žhavič je furt žhavič a je jedno jestli má 5 nebo 11 voltú de o to jestli je elektrický obvod žhaviče v pořádku
A jestli je to mi ta žárovková zkoušečka prověří téměř dokonale
Ja ten žhavič netestuju 12Volty
Ja testuju jestli jestli je elektricky prúchozí
Proto tam mám žárovku na 12V která se rozsvítí jeli žhavič o.k.
Ten žhavič v tom obvodu nefunguje jako spotřebič od toho je tam ta žárovka
Je to jako pípák akorát s tim že místo pípání to rozsvěcí žárovku

 

edyss*

2x

Nové žhaviče mají odpor kolem 1 ohmu. Takže bych sundal konektor ze žhavičů a proměřil odpor.


touto metodou jsem otestoval a 2ks kaput...závada nalezena...

 


1x

Ano, tohle může být špatným žhavičem. Výměnu bych radši nechal na servisu, protože žhavičky mají dost dlouhý závit, rády se připečou a potom není moc těžké ji ukroutit. Ven se pak dostává hodně špatně.

Měnil jsem žhavící svíčky na FORD Mondeo a musel se opravovat závit v hlavě. Rozhodně bych to svěřil jen zkušenému garážistovi.

 


0x

Múže byt vadná sviečka,ako aj vstrek,ak to ide akoby na 3 válce.Nepíšete o aké auto sa jedná a typ motora.

 


0x

Servis - diagnostika - a znáte odpověď.


ano, ...jasně ... to je přesně to čemu se chci vyhnout!

A proboha proč?

// Už to čtu... No vy budete zase případ. Nic ve zlém.


Zkušenost!

Takže si radši dodrbete auto sám?

Každá zdejší rada bude jen zbytečné věštění. Diesel může nastartovat, i když jsou vadné všechny žhavičky.
Diagnostika vám to řekne jasně a pak si to podle možností spravte sám.
Aby tady ale za týden nebylo téma "Kde sehnat motor na i30?"

 

mathew

0x

Jak dlouhá je ta chvíle? Já měl 2 nefunkční a sice to déle startovalo, ale pak to šlo do 5s už normálně navíc problém byl pouze pod -5°C což ted nevím jak u tebe, ale mě není... takže pozor, aby to nebylo něco horšího.

Rychlost výměny záleží pouze na tom jaký je tam přístup, ale jinak by žádný další problém být neměl. Jinak servis, který provede diagnostiku by neškodil, protože by to mělo normálně napsat, i která svíčka přesně je vadná a nemusí se nic měřit...

 


ano, přesně tak se mi to jeví také: po delším stání venku při teplotě -5 až 0°C déle než dříve točí starter, pak pár sekund takové kuckání (jako na 3 válce) a pak vše OK. Za tepla vše OK.

 

007cz

0x

U těchto motoru se ráda ,,zalomí,, špička žhaviče v hlavě,,,,pak ti už zbývá jediné změnit profesi a stát se automechanikem.


u těchto motorů? Jak to záleží na motoru? Nezáleží to spíš na použitém žhaviči?☺☺

007cz

Ano u těchto motoru, záleží na konstrukci, ne na žhaviči,,,každý má své ,,bolístky,,

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]