Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lotus - vlastní stavba

Od: petrgd odpovědí: 6 změna:

Zdrávím,chtěl bych se zeptat jestli u nás jde přihlasit vozidlo vlastní výroby aby mohlo na cesty? U nás existuje firma Kaipan která tato vozidla prodáva i jako skládačky a po složení poplatku...je přihlašuje,muže si to doma udělat každy.Ja bych tolik peněz do toho nedal abych si koupil skladačku za půl milionu tak jsem se rozhodl sehnat si nakresy a postavit si auto sám (replika Lotus seven). Rám vlastní,napravy vlastní,motor Š-felicie a ruzne skladačky...bude to přesná kopie,vše je dělano pořadně aby se to nerozesypalo při vyší rychlosti.Je to jako originál poskladaný doma z různých dilů a doplňku aut,a přesně každa věc podle schématu.

picasaweb.google./...

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cyril*

0x

Tak to jsem netušil, že Lotus používá do svých aut motory z Felicie. Doufám, že z té starší z minulého století.

Přihlásit do provozu vozidlo vlastní výroby samozřejmě lze. Ovšem za náklady, které budete muset vynaložit, by se dal pořídit originál monopost F1 Lotus a možná by ještě dost zbylo.

Postavit vozidlo schopné provozu na poz. komunikacích oficiální cestou je dost odlišné od výroby amatérské ninikáry nebo domácí stavby "traktoru" ze starého auta.

petrgd

u Kaipanu se používa motor z Favorita...pak z Fabie a do 57 ktera je taky napodobenina Lotus (Caterham) seven motor z Octavie. Ariel Atom ma 1,6 typeR,Caterham Zetec od forda 1,6 no a Favorita jsem tam nechtěl dávat,Fabii taky ne... 1,8T z Octavky by byla vražda...proto jsem se rozhod pro 1,6 55kw hmotnost bude cca kolem 800kg takže tenhle motor tomu dá dostačující výkon,navíc je velice jednoduchý a ND laciné.

 

dracek*

0x

Ty skládačky mají veškeré homologace ,to se u doma postaveného vozu nedá zajistit ,a pokud jsem dobře pochopil tak se musejí na začátku postavit dvě nebo tři vozidla ,jedno se musí dát do zkušebního ústavu na testování všeho co musí vozidlo splňovat včetně kreš testů a to se opravdu nevyplatí ,pokud to nebudete chtít prodávat ,pokud to vozidlo postavíte tak budete moct jezdit jen na uzavřených okruzích ,Doporučím se zeptat na dopravním inspektorátu jaké jsou přesně podmínky pro možnost přihlášení vozidla do provozu .Dráček

nespokojenyurednik

Dopravní inspektoráty neřeší tuto problematiku od roku 2001, kdy v rámci reformy státní správy a samosprávy byla agenda předána okresním, krajským úřadům...Podmínky individuální stavby vozidla upravuje zákon č.56/2001Sb., navazující vyhlášky, tyto normy jsou k dispozici na netových stránkách, dále informační dokument ministerstva dopravy, která je k přečtení na stránkách ministerstva dopravy, a množství souvisejících směrnic a nařízení Evropské unie.Všechy konstrukční celky, části, díly musí být homologovány, zkoušky ve výzkumném ústavu budou náročné a budou Vás stát tolik peněz a úsilí a výsledek je předem natolik nejistý, že se Vám lotus domácí výroby pěkně prodraží...Kdyby tomu tak nebylo, jezdilo by v našich ulicích množství lotusů, fabií a octavií domácí výroby...

 


0x

Z vlastni zkusenosti i zkusenosti nekolika dalsich muzu rict, ze to neni nemozne. Pouze strastiplne (papirovani, tahani auta na paletaku po zkusebnich ustavech a STK...).

Mimo jine napriklad u nas ve meste jezdi jeden zmrzlinar, co si postavil paradni zmrzlinarsky auto. Kompletne od zakladu.

Rozhodne nemusite stavet nekolik prototipu a podobne, jak tady nekdo zminil. Staci ten Vas jeden, ktery bude kontrolovan.

Pokud splnite vsechny predepsane vyhlasky a parametry, tak vuz prihlasite. Samozrejme projdete detailni kontrolou ve zkusebnim ustavu. A zkousky jsou drahe. Ne ale devastacne drahe.

A verte tomu, ze kontrola je prisna. Predpisova zakladna musi byt zkratka dodrzena do puntiku. Samozrejme na dost veci lze ziskat vyjimku, ale o to to bude pro Vas slozitejsi.

Nutno ovsem rict, ze predpisu pro automobily je velke mnozstvi a vy jiz nyni nesplnujete jeden hlavni a zakladni. A to jsou emise. Nove automobily prihlasene po zari 2009 musi splnovat Euro 5. Coz u motoru z Felicie nehrozi. To pouze jako priklad.

Dale pouze namatkou. Vite treba, ze, pokud ma vuz celni sklo, tak musi byt zajisteno jeho odmlzovani a odmrazovani, stirani a to minimalne 80 procent velke plochy vyhledu jiz prvnim setrenim a 100 procent male plochy vyhledu jiz prvnim setrenim - proto je lepsi nemit celni sklo zadne (alepson pri homologaci . A ze vyhledy z vozu jsou presne definovany.

Dal, ze treba vuz musi byt vybaven zvukovou ci optickou signalizaci zapnuti smerovych svetel, signalizaci zapnuteho zadniho mlhoveho svetla, signalizaci zapnutych dalkovych svetel atd.

Ze musi spnovat urcitou bezpecnost - ostre hrany, bezpecnostni pasy atd... vse provedeno a umisteno presne dle predpisu.

A mnoho dalsiho.

Pokud se tedy rozhodnete neco takoveho stavet, je dobre se nejprve zevrubne seznamit s kompletni predpisovou zakladnou a pak teprve zacit se samotnou stavbou.

Jinak skoncite driv, nez se nadejete.

Jeste maly dotaz. Ram si svarujete sam? Mate platne svarecke zkousky pro dany typ svarovani? Pokud ne, tak na homologaci rovnou zapomente. To pouze pro ilustraci, co Vas ceka.

Ale jen do toho. Cim vic lidi jako Vy, tim spise se budou ledy lamat.

nespokojenyurednik

Se vším souhlasím, jen k tomu lámání ledů, úřadu stačí jen předložit příslušnou žádost včetně požadovaných příloh a potřebné povolení včetně přidělení úředního čísla úřad bez problémů vydá, a to do několika dnů po prostudování podkladů, pak je vše na žadateli, a pokud předloží příslušné protokoly z výzkumného ústavu, STK, s kladnými závěry, k tomu alespoň stručný návod k obsluze a údržbě a doloží způsob zajištění servisu, úřad technickou způsobilost vozidla schválí a vydá registrační doklady a značky. Správní poplatek je 2.000,- Kč.

Běžně se individuálně staví různá přípojná vozidla a obytné přívěsy původně tovární výroby, ke kterým nejsou registrační doklady, kde jsou z už výroby montovány homologované nápravy, světla atd., tato přípojná vozidla zpravidla plnila současné relativně přísné legislativní podmínky už v době své výroby, proto vyžadují jen minimální úpravy a lze je následně bez problémů schválit. U motorových vozidel je to o hodně složitější, ale ne nemožné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]