Nejste přihlášen/a.
Chci nabíjet octavii, nemam garáž=nemam možnost zásuvky=sídliště. Jezdím 4km do práce...takže víc vybijím i když vyplé spotřebiče, až nestartuji v zimě. Nemá se odpojovat baterka u start stop z auta, takže ideálně netahat do bytu... Takže bych rád věděl, když bych prostě nechával přes zimu powerbanku v autě a kabelem usb do zapalovače v kufru a nabíjet tak auto baterku klidně celé dny, noci když nejedu do práce 4km nonstop. Powerbanka má výstup asi 1A, možná i 2A. Nabije se třeba přes noc zapalovačem víc než jsem za ty dva starty denně vybil? Případně za jak dlouho to nabije, abych to nepřebil, jestli to funguje?
Nabíjet autobaterii powerbankou je takové,jako dolévat vodu do bazénu štamprlí.Do baterie teče při nabíjení proud nejméně 5 A,Aby tekl,musí být potenciál zdroje aspoň 16V.Taková powerbanka na světě neexistujedělej to jako my,baterii na balkon do bytu a malou nabíječku večer zapojíš a do rána máš nabito.Ráno ji opět dáš do auta a vydrží určitě měsíc.
JABRAKA
jabraka> Možná by bylo už opravdu na čase, aby jsi se nejdříve zamyslel, jestli o problému vůbec něco tušíš a pak něco až psal.
1) Powerbanky se dělají s kapacitou i desítek Ah většinou při 3,7V. I obyčejná 20Ah má v sobě cca 10% energie, jako standartní autobaterie. Takže to tvoje přirovnání se štamprlí bych upravil, že slivovice se dá pít rovnou z flašky a nebo rozlévat do štamprlí. Já klidně volím druhou cestu.
2) Při nabíjení baterie teče do do baterie takový proud, jaký chceš. Já třeba teď dobíjím přes laboratorní zdroj autobaterii. Proud mám nastavený na max 5A a napětí mám nastavené na 14,4V. Do baterie teče 440mAh.
3) Aby tekl,musí být potenciál zdroje aspoň 16V Další nesmysl. Ale pokud si chceš autobaterii zničit, tak jí klidně nabíjej 16V.
Je smutné, že v době neomezeného přístupu k informacím může někdo stále přemýšlet jak malé dítě. Regulátor v alternátoru je regulátor napětí, ne proudu ! Akumulátor podle stavu nabití sám odebírá potřičný proud. Podle mě jste ani neotevřel kapotu a vše tvrdíte za základě článku z Mateřídoušky. Jinak by jste si asi ( spíše ne) všiml, že výstup z alternátoru vede paralelně na rozvodnou lištu a přes pojistky ke všem spotřebičům v autě. To naprosto spolehlivě teorii o regulaci proudu vylučuje. 10% nabíjecího proudu je dávno zapomenutý nesmysl. Při startu podle startér tečou proudy v řádech až stovek ampér. Standardní automatické nabíječky krmí akumulátor obdobně jako alternátor. Asi tak.
Potřebujete mít v autě místo, které je trvale pod napětím (nevím jak mají nové škodovky řešenu zásuvku zapalovače) a zdroj, který bude mít napětí VYŠŠÍ než je napětí autobaterie.
Ideální stav: powerbanka + nějaký step-up měnič z číny, který dovolí nastavit napětí a omezit proud. Dále USB kabel a zástrčku do autozapalovače.
Do powerbanky přijde USB kabel, na jeho druhém konci bude vstup měniče, ten nastavíte na 14V a omezíte výstupní proud dejme tomu na 0,5A (aby to bralo z powerbanky) max lehce přes 1A, případně spočítat tak, aby se energie z powerbanky do autobaterie přelila za určitou dobu. Na výstup měniče zapojíte zástrčku zapalovače.
Když to všechno zapojíte do sebe a do zapalovače auta, bude se tím nabíjet autobaterie.
Ještě by bylo ideální dát za mezi výstup měniče a zástrčku diodu v propustném směru, aby nemohlo dojít k tomu, aby se proud vracel zpět, pokud bude powerbanka vybitá. Potom by to chtělo i lehce zvýšit napětí na měniči o úbytek na diodě (cca na 14,5V).
Pokud to co tu píšu je pro vás španělská vesnice, radši se do toho sám nepouštějte.
Pavelko, mimo seš ty. Startovací proud? To spíš tak 200A a víc. 40A je úplně normální dobíjecí proud z alternátoru do baterky.
@hiawata: já neříkám, že to má smysl, ale když tazatel TRVAL na řešení z jeho nápadu, napsal jsem mu možnost.
děkuji za řešení.Konečně tomu rozumím. Step up měnič si koupím. 0,5A nezahřívá ani kabely na mobil, to je určitě bezpečný. Jen ještě prosím proč elektřina zpět do powerbanky, mají out výstupy a pak in vstup. Powerbanky nemají tento problém vyřešen automaticky, když vždy něco nabíjí? Tím bych nemusel zapojit diodu, nebo máte o tom pochybnosti u obyčejných powerbank?
2, reakce Otrokem baterie .. Mam octavii 3, 1,5roku starou 1,6 diesel,dsg. Mam reklamovat, ještě 3,5 zárkua? Mam prostě jezdit zbytečně desítky,stovky km pro kvalitní dobijení baterie? Očividně za 4km nedobije start, když nestartuji s originální 1,5 letou baterii. Náhodile jedu stovky km, jen v létě. (zmenil zamestnání a prodávat auto už nechci, i když by stačila tříkolka na 4km.Je to pohodlné na letní výlety s rodinou) Jako bonus má tohle auto údajně nějaké vypalování filtrů...takže jednou za měsíc dojedu, vypnu auto a dál běží větráky, klidně deset minut, to domlátí slabou baterii hned. Občas mam čas to hned nastartovat a projet, aby to přestalo. Snad už jsem napsal celou pohádku kolem dokola a je to jednoznačné a už žádné tlačení do kupování baterie každou zimu jednou až dvakrát za 4tis do Octavia 3 start stop. Chci se vyhnout vypojování baterie, nosit domů třeba dvakrát za zimu i tomu jezdit na vesnice ke známým co mají zásuvku a nechat tam auto.(jinak start stop motor nevypíná, když baterie není plně nabitá)
já bych se spíš zaměřil na stav baterie a dobíjení...to je přeci trochu blbost ne, to se dobít musí, jezdím stejně dlouhou trasu ještě to cestou domu dvakrát nastaruju někde u krámu a u pekárny a že bych to někdy řešil...vůbec ne jo a ten úžasný start stop...to je první věc co bych v autě vyřadil
Jestli seš trošku kutil, tak si můžeš k nohám spolujezdce přitáhnout dva kabely od baterie s nejakým vhodným konektorem. Pak si koupíš druhou baterii, kterou budeš mít doma připojenou na nabíječku a když půjdeš do auta, tak si baterii vezmeš a dáš ji do prostoru spolujezdce. Připojíš kabely od baterie v autě (nesmíš přehodit polaritu!) a po nastartování zase baterii odpojíš.
Toto by byl způsob, jak si pomoct při krátkých cestách autem.
Ovšem přenášet baterii každý den z bytu do auta a z auta do bytu tě asi rychle omrzí.
Solar snad jedině trochu výkonnější, takové ty 6W nebrat...t ady Čína, u polykrystalu (kterému "stačí"i méně slunce a není až tak citlivý na úhel dopadu slun svitu) ta cena není až tak nízká...možná se někde najde levnější...v odkazech je +- stejné zboží...
Powerbanka je zkrátna nesmyslný nápad. Nejlevnější akumulátor s kapacitou 45Ah stojí kolem 1000 Kč a dá se přes kabel připojit k akumulátoru v krajním případě jako záloha. Přes noc se minizdrojem akumulátor v mrazu nedobije, tím spíše se powerbanka mrazem odporoučí do minimálního výkonu. Na to asi zastánci této hovadiny pozabudli...
Bohužel vycházíš z nesmyslných předpokladů. Tedy i nabíjení autobaterie sebelepší dostupnou powerbankou je holý nesmysl.
@jmlc: Jo, Jump starter powerbanka, to je něco jiného. Ovšem neslouží k dobíjení autobaterie, ale k nastartování vozidla.
Jasný - on potřebuje mít dobrý alternátor a toto přes zimu... jednou za měsíc pořádně projet-dobít. Je to o jiném pohledu na věc. Člověk dokáže mít klapky a myslet jen jedním směrem...
Děkuji za info. Mě nějde o plné nabití, ale držet na stabilním stavu přes zimu, když nemam zásuvku na sídlišti. Nejde mi o to řešit servis, možnosti známých se zásuvkou na noc. To je jiné téma, jiná otázka. Takže chápu že běžně dostpuné powerbanky 20ah má kolem 60Wh, to je desetina baterie...to je přeci mnohem více než spotřebuji dvěma starty za den.A vzít powerbanku domů nabít mohu každý den bez námahy. Nabije něco ta powerbanka do autobaterky přes noc s tím měničem v realu, ne jen teoreticky? Poradíte mi jméno kvalitního měniče co má USB do zapalovače(tu redukci na USB do zapalovače mam) a USB do powerbanky. Risk požáru doufám nehrozí při tak malé kapacitě powerbank proti autobaterii. Třeba DOCA Powerbank 15000mAh má na obrázku jeden výstup OUT 12v,16V,19V...je to ten jump starter. Když přijedu z práce, tak strčit do zapalovače kufru něco takového co dodá třeba 4% autobaterii by bylo vše vyřešeno... Nezajímá mě servisní nabití na 80%, to není otázka. Těžkou autobaterii u spolujezdce také v Octavii 3 není moc elegantní. Jen nahazovat nechci, to by baterie byla po zimně mrtvá.
Potřebujete nastartovat auto - v tu chvíli je nejvyšší odběr. Tento startér je šikovný, malý... přes zimu můžete mít plasty v okolí aku odmontovaný, startovat při mínusových teplotách díky tomuto startéru bez námahy aku.
To stačí - nevymýšlejte dobíjení při parkování a podobné blbosti. Zahořet může cokoliv... V každém případě - i ta powerbanka bude mít v zimě problém, když ji necháte hodiny v mrazu...
Postup: Přijdu k autu, otevřu kapotu, napojím PB na aku, nastartuju, odpojím, jedu...
A nebo si můžete za 5000,- koupit auto na dojetí, které na ty km bude stíhat i dobití. Octavie je na takové couračky škoda.
Vyrábí se i powerbank autonabíječky. Takže proč ne.
Válí se mi tu spousty dobrých Li-Ion článků, takže sám bych si klidně takovou powebanku vyrobil s rovnou integrovaným step-up měničem s nastavitelným maximálním proudem.
Pokud bych byl méně zručný, ale přeci jen bych něco uměl, tak bych si koupil hotovou powerbanku 20-30Ah(3,7V) a k ní připojil zase step-up měnič, ideálně zase nastavitelný s maximálním proudem, abych nemohl přetěžovat výstup z powerbanky a ta se mi pak nevypínala. Takto by pak nebyl problém udržovat trvale baterii "plně" nabitou.
Když tak o tom přemýšlím,.tak ta štamprle denně by nějak udělat šla.Jen se musí i v té powernance také dolévat.Takže opět odnést 20 kg banku domů dobíjet.Tak čím si pomůžu?
JB
20 kg?
No hlavně si pomůžeš tím, že není potřeba fyzicky odpojovat autobaterii, nulovat si nastavení a další věci spojené s odpojováním baterie.
Chtěl bych třeba po debatě třiceti otázek, odpovědí dojít do fáze, kdy se začne řešit má otázka. Jak přesně vyřešit nabíjení powerbankou co budu dávat do kufru po práci. Nabiju si ji v práci, to je fuk. Nebo si koupím dvě, tři, deset powerbank, to je také zanedbatelný problém. Chci prostě každý den dodat víc než vybiju dvěma starty a to bez velké námahy. Otevírat kapotu a startovat jump starterem je řešení,ale doufám v lepší, pohodlnější přes zapalovač v kufru a malou powerbanku do kabelky. Jen to umět spojit přes měnič, když nevím ani co je step up,měnič... nebo vybrat powerbanku co to umí. Redukci usb mam v autě, powerbanky mam...Klidně bych koupil ten jumpstarter co má 12V, 16V out...Ale pořád nechápu bezpečnost a pořád nechápu jak to amatér může koupit, spojit. Chtěl bych to vyřešit, ne číst osočování ostatních, že tomu nerozumí. Ani nevím jestli měnič co udělá z 5v 16v nebo měnič na 12V co je správně. Ani jsem nevyčetl z otázek kolik V se snažit vytvořit měničem. Prosím stručný postup pro člověka co tomu nerozumí a chce nabíjet pár procent denně přes noc a mít pohodičku a energii v kabelce.. Jel jsem 200Km na moravu a 200km zpět v prosinci a nevydrželo to ani měsíc ty 4km tam a zpět denně. Baterie je originální v 1,5leté OCtavii 3. Neřešte prosím ani dobíjení jízdou...zkušenosti jsem zjistil realitu! Jen tu powerbanku vyřešit prosím.
na obrazku je DOCA Powerbank 15000mAh . Obrázek jsem nahrál, protože jako neznalec mi to připadá, že nestavím těch 12V out a ono to dodá pár procent přes noc. Nebo je to blbost? Ten konektor out 12V na obrázku jmenuje jak? Prostě ho koupit s druhým koncem USB a strčit do zapalovače. To je má najivní představa ideálního řešení.
15000mAh je 15Ah? Baterie v autě je kolik Ah? Když připojíte na stálo 12V mezi baterii s 55Ah a 15 Ah - neřekl bych, že se to vyrovná k vaší spokojenosti. Pouze si odrovnáte PB
Už jsem napsal řešení - na nastartování potřebujete tuto krabičku a ne úplně vybitou aku. Je to trapný a otravný, ale dobíjení přes zapalovač nebo snaha o lehký přenos energie v jiném stavu tady neexistuje.
A tu největší, co se tam vejde - když se vybije, čím to bude dobíjet? Nesmysl je toto řešení... Alternátor nestihne dobít silnou baterii za tu chvilku. Silná, nabitá, vydrží možná o pár dní-týdnů déle. Ale pak ji stejně musí nabíjet, což nedokáže.
Řeším momentálně stejný problém a nejelegantnější řešení je toto :
spolu s :
jen místo kleští na baterii dám toto :
na kolík červený a na boky černý...
Tu nabíječku mám doma a sama si testuje a hlídá nabití baterie... takže jí můžeš mít pořád píchnutou v zásuvce v kufru a a co tři dny zapojit dobitou powerbanku a o nic jiného se nestarat... nechával bych to nabíjet přes dobu kdy budeš v práci, protože je pravda, že mínusové teploty baterii v powerbance nesvědčí a v noci přece jen ta teplota padá hlouběji... přes den to těch 8 hodin jednou za 3 dny určitě vydrží.
jj to je dobrá věc, ale taky nechci každý start otevírat kapotu jen proto abych šetřil baterii...
to je dobré jako nouzovka pokud je baterie uplně vybitá... chci tomu právě předejít tím, že ji budu pravidelně dobíjet do plné kapacity
Řeší se tu úplné srajdy... Kup si normální nový kvalitní akumulátor a nebudeš mít problém co píšeš... Alternátor klidně po startu dává do baterie i 40-50A a celkem rychle ji "nacpe"... To mám ověřené a i změřené... Pokud funguje dobře dobíjecí soustava a není to staré vozidlo s 200W dynamem... Moderní auto s tím nemá problém...
Takové ty 10% kapacity .., to jsou takové školní příklady co se melou, zejména lidé bez praxe.. Dejme tomu z nabíječky doma... Autem taky jezdíte 10 hodin než se nabije? To je nesmysl ne...? Dělá se tu z toho velká věda...
30 let jsem nepotřeboval nabíječku... Stačí pak včas vyměnit jen akumulátor za nový a né jezdit do mrtě... Technický status praví, že když dosahuje akumulátor 75% kapacity, tak je vadný... U benzínu se to dá dožít klidně i do 40-50% kapacity v pohodě a u diesela už je problém okolo 60% kapacity... Zejména v zimě...
Tak jsem se díval na ty odkazy..
A tak tam píší ...23200mA... Co to znamená? Při jakém napětí? Že to nabije jeden netbook 12"?
Tak matematika... Baterie třeba 6Ah (to je dost velká!) a akumulátor má 13,5V = 81Wh..
Tak bych řekl, že je to řádově tak nabíjet touto energií 12V baterku 5A jednu hodinu...
Tak je to nanic! Vyhozené peníze!
Jinak mám kolegu co jezdí dennodenně do práce 3km tam a 3 zpět, Fabia TSi a nikdy s tím neměl problém... Jinam nejezdí...
Mám tři roky starou baterii. (VARTA BLUE Dynamic 52Ah) Dokud bylo auto rodinné a jezdilo se s ním všude, tak dva roky nebyl problém. Teď se koupilo druhé auto pro manželku a je i jako rodinné a své používám jen do práce na krátké vzdálenosti. Hned jsem věděl, že s tím bude problém, tak jsem tam hodil solar ale když jsem ho měřil, tak stejně dával tak 11V při běžném denním světle v zimě (když na něj přimo svítilo slunce, tak dával i 15V - to ale je v zimně minimálně dní a ještě řešit abych se s autem stavěl podle slunce je pitomost). Ukázalo se, že tohle řešení taky není ono. Mé auto je 1.9TDi a to prostě není na krátké vzdálenosti. Já si ale nebudu kupovat benzín, když tohle auto je jinak v super stavu. Tuto zimu jsem ještě nosil baterii domů nabíjet (celkem 3x) ale to už nechci.
Teoreticky to fungovat má a prakticky to tu ještě nikdo nezkoušel. Říkejte si kdo chce co chce, já to tak budu dělat a po nějaké době tady dám info jak to funguje (jestli si tu na tu konverzaci ještě vzpomenu).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.