Nejste přihlášen/a.
Tak podvody se páchají dnes a denně...takže ano, nějakým podvodem to jistě jde.
Legálně je to samozřejmě nesmysl...Nelze auto ekologicky zlikvidovat a zároveň Vám ponechat.
Kolego Totaku-řešil jsem to s Xantií předloni-vyřadil jsem z provozu (postaru depozit) po roce jsem prodloužil s doplněním info o autu (co kde a jak),nebudu popisovat co a jak,takže před koncem roku jsem za kamaráda rušil pr právě vyřazením-při tom jsem se ptak co a jak se bude dít s autem,které bude za chvíli již přesahovat dva roky ve vyřazení.NIC,nic nemusím dokládat dál,prodlužovat...Jen potom doložit= udělat TK,uzavřít PR a vyzvednout ,nebo var.2- po ekolikvidaci s protokolem pak ZÁNIK vozidla!
Totáku, nelze vozidlo zrušit jinak, nežli vyřazením z evidence. Předložit doklad o likvidaci, protokol o krádeží.
Prodložení je možné, klidně na několik let.
Administrátore, to co jsem napsal nebyl žádný trestný čin. Maximálně nanejvýš přestupek a to jenom opravdu přísně vzato. Nemorální jednání je nutit lidi vrakovat auta ze kterých lze vytěžit náhradní díly. Z diskuze vyplývají zavádějící informace, že se nelze vyhnout ekologické likvidaci občanova majetku, když to vůbec není pravda. A to co jsem napsal vám poradí v každé advokátní poradně. Takže pane administrátore anebo paní administrátorko, já fakt nevím o co Vám jde.
Tento web má název "poraďte", tudíž jeho posláním je radit a poskytovat relevantní informace veřejnosti. Není správné tvrdit že něco nelze když to ve skutečnosti je možno. Za koho vlastně tady kopete? Za uživatele tohoto webu aby dostali informace anebo za nějaké Zelené ekology běžně zvané ekoteroristy. Jenže to je potom aktivismus a není správné se k takovému fanatickému ekoaktivismu uchylovat.
Z hlediska automobilové historie je navíc takový ekofanatismus společensky škodlivý, protože likviduje autoveterány a to je stejné jako kdyby někdo likvidoval historické památky. Zvažte a můj Vámi smazaný komentář dejte zpátky. Děkuji.
[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @admin z důvodu porušení pravidel poradny. ]
- auto se dá úředně vyexportovat, koupíte si exportní značky za 450,. Kč, musíte mít evidenčku ne starší než měsíc
- auto si rozeberete sám, pak se půjdete udat na odbor životního pristředí kde dostanete pokutu 2000,- Kč a s pokutovou stvrzenkou pak požádáte o zápis zániku
popsal jsem jen zákonné postupy, jde to
Teď je tady Xenofobe otázka, co je čestné a co nečestné jednání. Administrátor smazává jak píše návody k nečestnému jednání. Teď bude mít dost problém který komentář má smazat a který nechat? Já mu to opravdu nezávidím.
Jestli je čestné na povel nějakého Zeleného zničit vererána, tedy historickou památku. Někdy je to dokonce nejen nečestné ale i trestné, podrobnosti poskytují památkáři. To tady prosazují jedni, kteří tvrdí, že se musí veteráni ničit ekologickou likvidací. Podle některých je to čestné, podle jiných nečestné.
Jiní poskytují informace, jak se možno ničení autovetránů a plýtvání často bezvadnými součástkami vyhnout a hledají způsoby jak možno staré ještě dobré auto ulít před zbytečným zničením. Co je čestnější a co méně čestné, to snad tady dokáže posoudit jen admin, protože disponuje tím obávaným tlačítkem Delete. Co prospívá a co škodí, těžko říct, já to nevím, admin ví.
Jaká je společenská nebezpečnost když si někdo ulie již nepojízdné auto před vysokou pecí železáren taky těžko posoudit, dokáže to jen admin, všechna čest mu. Já to teda nedokáži co je víc společensky nebezpečné. Ekologická zátěž výroby nového auta anebo ekologická zátěž při likvidaci starého? Zelený mozek to vše vidí jednoduše černobíle, vlastně zelenobíle a to je ten aktivismus. Já jsem teda pro to nahlášení, že mi bezcenný starý vrak někdo ukrad, pak vytěžit co má nějakou hodnotu a zbytek se kdesi našel. Erár to nezatěžuje nijak kromě toho že policajt, který stejně nemá co dělat, akorát si kouše nehty sepíše o tom protokol a potom to odloží. Společenská nebezpečnost žádná, takže o trestný čin ani nejde. A co se týče čestnosti anebo nečestnosti je záležitost individuální morálky, kterou tvoří každý občan sám sobě. Žádné všeobecně závazné morální normy neexistují.
Z Vašeho článku čiší jen nenávist k ekologickému postupu, tak se uchýlíte jen k naváděné ke lhaní, které je ve Vašem článku dost časté. Kdo píše o likvidaci hisorické památky?
..nahlášení, že mi bezcenný starý vrak někdo ukrad..
K vám ekofanatikům mám kritické postoje, ale že bych vás nenáviděl je tvrzení přehnané. Zjevně milujete silná slova, teda kromě těch vašich broučků, kvůli kterým nepracují stavebníci na dálnicích a následně na přeplněných silnicích umírá více lidí. Ale ekolog připevněný na Šumavě ke stromu mi nevadí ani když je zfetovaný. Vaše podezření o mé nenávisti k Vám je opravdu nepravdivé. Buďte klidný a běžte se proběhnout na čersvém vzduchu.
Zeptej se na veteránském fóru. Tam budou mít zkušenosti. Jistěže ta možnost existuje, jinak by nepřibývaly žádné "nové" další veterány, kdyby všechna stará auta musela být ekologicky zlikvidována. Ze starých aut se taky berou součástky. Já tady nechci vařit z vody ani se mi nechce hledat když to není můj problém. Každý veteranista, provozovatel autovrakoviště anebo automechanik bude vědět, ptej se tam.
Doplnění k depozitu,
po roce může úředník a taky asi to udělá udělit vysokou pokutu, pokud prodloužení depozitu neobhálíš, pozor na to . Ahoj
Situace se zjevně každou chvíli mění. Svého času jsem vlastnil takovou starou dodávku, RZ jsem měl v depozitu. Depozit na neurčito. Ve zdůvodnění jsem měl uvedeno výslovně "vozidlo stojí na vlastním pozemku majitele k ostatním účelům, uskladnění inventáře, popřípadě vytěžení náhradních dílů". Měl jsem to tak řadu let. Vozidlo stálo na zahradě, měl jsem tam usklaněny rýče, motyky, hrábě a další zahradnické nářadí aby na to nepršelo. Nikdo nic nenamítal ani úřad mne nikdy nekontaktoval. Za několik let jsem to celé prodal jednomu veteránistovi na součástky a to včetně dokumentů.
Z toho důvodu jsem navrhl poradit se u veteránistů, kteří mají v této věci lepší přehled. Asi každého napadne aby se poradil přímo s úředníkem na úřadě ale tady si nejsem jist. U přepážky bývají úředníci odposloucháváni, tak je každý opatrný aby neřekl něco co by neměl říkat a pokud je třeba nějak obejít nějaký hloupý předpis, neřekne vám. Proto raději ty veteránisty a ne jenom jednoho. Tady na našem Poradte.cz vaříme z vody snad všichni. A jestli bych se o tom radil s úředníkem, tak jedině se známým a soukromně, u přepážky na úřadě z výše uvedených důvodů ne.
Na nějakém vrakovišti bych se taky moc neradil, protože tam jsou motivováni ke kšeftu. Abyste jim auto prodali a potom si můžete od nich koupit z něho součástky, samozřejmě že za přemrštěnou cenu. Ale nějaký způsob existuje, protože vím o několika podobně uskladněných starých autech, většinou vyřazené dodávky, které stojí bez RZ na pozemcích majitelů a nikdo to neřeší. Podobně tak obytné přívěsy bez dokladů a pokud to není na nějakém chráněném území, též to nikdo neřeší. Ve skutečnosti plní funkci stavby, tak to asi mají nahlášeno jako drobnou stavbu v režimu nahlášení ale třeba se ptát někoho kompetentního se znalostmi. Tady asi kompetentní nikdo není, proto bych začal radši u těch veteránistů, možná ještě stavební úředník ale u okénka anebo přepážky raději ne. V naší republice je všechno ještě po známostech. Další možnost konzultace je advokátní poradna. Drobná právní pomoc není zase tak drahá.
Svého času šlo jen vyřadit-dnešní zánik vozidla-jen na čestné prohlášení-vozidlo jste si mohl rozebrat na díly a zlikvidovat sám, pak o něco později jen eko-vrakoviště nebo na tzv zánik využití vozidla (nwn přesný název)-vizidlo zůstalo jak píšete,třeba jako bouda na nářadí na vzdálenoém konci zahrady-s doložením kde je umístěno a jako co bude sloužit, pak toto zrušili a dnes je možné jen -ekolikvidace na určených místech nebo je možnost jako vývoz a ...Nic mezi tím,vyřazení /tzv depozit/ nic neřeší byt je to možno dlohodobě,ale dřív či později se s tím něco bude muset provést=dát do stavu a na STK nebo pak zánik vozidla-vrak odvézt na určené místo a...
ad
Upozornění od administrátora 28. 01. 2019 19:16:51
! PravidloZ7: je zakázáno poskytovat návod k páchání trestných činů nebo nečestnému (podvodnému) jednání a také nelegálního šíření softwaru, autorských děl atd. Tak to už je moc...
Návod k páchání trestných činů jsem tady nedával. Pokud ano, bylo by to dobré zkonkretizovat v čem a jak.
Otázka mého údajného "nečestného (podvodného) jednání". Tady řešíme konkrétní dotaz "Jde nějak vystavit doklad o likvidaci vozidla ale aby mi auto zůstalo?
Co je čestné a co není? Čestně uvádět všechny skutečnosti a možnosti řešení otázky. Anebo úmyslně zatajovat skutečnosti, které možno získat v každé advokátní poradně. Takže co? Čestné je to anebo ono? Nečestné je co vlastně? Tak teď nevím abych splnil směrnice. Lhát tazateli? Anebo se snažit kvalitně poradit. Někdy se mohu taky mýlit, to uvádím jako třetí možnost a to celkem reálnou. Ale od toho máme zdejší fórum aby mne v případném omylu opravilo, neomylný není nikdo ani já. Ale myslím že fórum tady pracuje a pokud někdo má relevantní námitky k názoru anebo věci, tak je jistě uvede a napíše, za případné korekce všem děkuji.
A Vaše nabádání auto rezebrat a pak nahlásit na PČR sice nwn zdal je to TČ ale jistě je to nabádání k NEČESTNÉMU- PODVODNÉMU jednání.Jde toi legálněji např rádoby vývozem .Nevíc nikde není psáno že autovrak MUSÍ být kompletní-já například bude likvidovat "veterána" (jen tak mimo rv 2000-oprava se mi neoplatí ) ale jistě vím že si z něj ponechám hejno věcí-od kol, komplet sedaček+ drobnosti imteriéru a pár věcí z motorového prostoru a pokud budou ochotni auto zvednbout tak podvozkové díly (koule a pístnice) Pokud bych chtěl zachovat i motor-tak bych jej vymontil taky a zbytek ekolikvidoval LEGÁLNĚ bez podvodu!
Jinak ne každé staré auto je "veterán"
Zabředli jsme do diskuze vzdálené původnímu tématu.
K tomu co je trestný čin a co není, pojem přestupek a pojem čestné nebo nečestné jednání, etické neetické, morální a nemorální. Rozlišení je docela jednoduché. Trestnými činy se zabývá Trestní zákon. Jsou tam definovány jednotlivé paragrafy zpravidla doplněné trestní sazbou. Trestní zákon předpokládá společenskou nebezpečnost, tudíž nějakou výší společenské škody ve významném rozsahu. Napasovat na Trestní zákon rozebrání anebo uschování starého auta před takzvanou ekologickou likvidací a následné nahlášení krádeže věci téměř bez hodnoty, víceméně s hodnotou nulovou by možná šlo, avšak s velkými obtížemi. Možná horlivý policajt naštvaný že musel psát protokol ač mohl v klidu pít kávu by to podal, ale státní zástupce by to pravděpodobně nevzal, natož soudce zavalený kauzami, tak opravdu těžko tady o nějakém trestném činu diskutovat.
Naproti tomu přestupky řeší Zákon o přestupcích. Přestupek to asi bude ale za přestupky se nestřílí. Ostatně se přestupků dopouští kdekdo a to včetně Vás pane Diesel, teda pokud jste opravdu nejel někde šedesátkou v obci, kde byla povolena padesátka. Asi ano, patrně i beztrestně, moralizovat Vás nebudu, protože já tu rychlost nedodržuji občas taky
Ještě složitější je otázka, co je čestné, co nečestné, co morální a nemorální, co etické a neetické. V dobách dávných a nedávných etické normy a požadavky určoval pan farář, kterého později vystřídal soudruh se svojí Marxistickou etikou. Možná znáte, možná ne. Tehdejší etiku prováděla média, Československá televize a Rudé právo (stranický tisk), možná Vám to něco říká, možná už ne. Jaké to s tou etikou tenkrát bylo asi tady víme všichni. Potom přišla revoluce. Televizních programů na stovky, tištěných a webových médií snad tisíce. Každé má svou etiku, tak aby se v tom čert vyznal.
Je to způsobeno tím, že samotná etika, čest a morálka je prázdné slovo, pokud nemá přívlastek. Etika bez přívlastku neznamená vůbec nic, proto tolik přívlastků. Tak vedle etického (morálního) přívlastku dříve zmiňovaná marxistická existuje taky křestanská a sociálně demokratická, etika politika taky různá. Jinou etiku má Babiš, jinou pan Kalousek a Dominik Feri nebo Matěj Stropnický , jinou prezident Zeman a jinou měl zas jiný prezident třeba Havel nebo Klement Gottwald. Všichni právě svoji etiku považovali za správnou, proto třeba vždy ke slovu etika, slušnost, čestné nebo nečestné jednání uvádět přívlastek, bez přívlastku je to slovo prázdný pojem. Taky zelený ekologický mozek má svoji etiku samozřejmě, svoji etiku může mít též úředník, který tyhle směrnice považuje za paskvil ale co má dělat, když je jenom úředníčkem? Svoji etiku mám já osobně a neberu Vám právo abyste měl zase Vy svou etiku.
Jinak co je veterán a co není, o tom jindy. Dnes jsem toho napsal dost k tomuto tématu etiky a čestného/nečestného jednání.
Otázku co je veterán a co není budu řešit někdy jindy a budete se hodně divit, když se dozvíte že těch veteránů je více než si myslíte a pokud to nejsou veterány dnes, budou za pár let, pokud se majiteli zdaří ulít své auto před úředníkem ekoškůdcem (nazývejme věci pravým jménem). Možnosti jsou. Jaké? Tak o tom je toto téma, ke kterému bychom se měli vrátit a nerozmělňovat je na drobné spory od tématu. Možností je jak vidíme několik, každá má své výhody a nevýhody.
Nic proti Vám pane Diesel, seznávám že jste opravdu znalý věci ale sám vidíte jaký je to všechno zelený a nedomyšlený paskvil, když takové věci umožňuje a já mohu potvrdit, že se to tak dělá všude.
To je teda jako čestné a legální. Napíše se protokol o předání neúplného vraku a vše OK. Jen zbývá upřesnit co je to ten neúplný vrak. Jestli stačí onen motor a k tomu volant nebo musí bejt i kola, rádio a šaltrpáka?
Pokud jste to cítil nějak jinak, opravdu jsem Vás nechtěl moralizovat a fandím Vám. Ostatně ta Vaše Xantia patří k nejlepším co bylo na našem trhu automobilů. Jestli ji už nemáte rozebránu a máte kam ulít před erárem, neunáhlete se. Hydropneumatické pérování je složité, údržba nákladná, nic pro chudý lid. Ale situace se změní za pár let, kdy budou všechny Xantie na vrakovištích. Pak bude čas investovat do jejich renovace. Problémem je jenom ta hydraulika, jmenovitě trubky a hadice. Dá se říct že Xantia je všechno o hadicích a trubkách, pak regulátory ale přetěsnění lze pořád řešit.
Dnes už jsou cenné před pár lety hojné XM, BX, DS a vůbec všechny veterány od Citroenu. Nadčasová auta. Škoda že s tou hydropneumatikou už přestali ale to já pořád říkám. Vývoj automobilu jde místo dopředu už dávno zpátky a to nejen Citroenu až na vyjímky ale ty jsou vzácné.
Padla tady otázka co je autoveterán a co není. Chtěl jsem k tomu napsat pojednání ale už to na web napsal někdo přede mnou. Proto tady dávám odkaz. Než začneme k čemukoli diskutovat, měli bychom si o tom něco nastudovat abychom nevařili trapně z vody a neuváděli tazatelům klamné informace.
Z odkazu vyplývá že potenciál veterána může mít jako youngtimer každé auto starší 15 let a to je skoro všechno k takzvané ekologické likvidaci. Jako veterán bez přívlastku je pak u nás označováno auto starší 30 let, tenhle limit ovšem není nijak pevný. 30 let je pouze údaj orientační. Takže pokud máte auto k likvidaci staré dnes řekněme 20 roků, třeba zvážit zda ho nějak neulít před ekoteroristou, ve stodole, garáži, nebo někde pod plachtou aby na to nepršelo. Dnes je oprava takového auta vzhledem k cenám nerentabilní ale za takových deset roků bude cena jiná a zájem vyšší.
Kdo takovou věc posuzuje? S klikdným svědomím Vám mohu říct že nikdo. Rozhodně ne nějaký úředník v jakési kanceláři. Ani já bych si dnes netroufl tady napsat, které auto má anebo nemá potenciál stát se za nějakých deset nebo dvacet roků hodnotným veteránem. Teoreticky se veteránem může stát každé auto a možná se budete tomu divit ale jsou taky dnes kupována úplně nová auta bez úmyslu s nimi jezdit s tím že se stanou jednou veteránem. Je to záměr majitele, společensky prospěšné. Ale taky ten majitel se musí uchylovat k různým "podvůdkům"a "nečestnému jednání"aby mohl svůj veteránský záměr naplnit a vyhnul se placení různých nesmyslných pojistek za auto, které stojí v garáři a nejrůznějším ekovýpalným. Teď ho suďte.
A já si zadavatele jménem Opelkorza vlastně vážím, že má ambice své staré auto zachovat a ochránit před ekoteroristou aby mohl mít ze svého auta až zestárne on i vůz pěkného veterána Opel Corsa. Taky chápu, že je třeba auto též občas projet aspoň po té svojí louce, když už s tím nemůže na silnice bez mnohdy nesmyslných obstrukcí eráru.
Zabředli jsme do diskuze vzdálené původnímu tématu.
To vy píšete sáhodlouhé texty, daleko od dotazu tazatele.
Prosím, držte se otázky. Děkuji
Pane Cukrář, je to k tématu a jestli Vás to nezajímá, nečtěte to. Jednoduché, že ano?
Otázka zadavatele zní: Jde nějak vystavit doklad o likvidaci vozidla ale aby mi auto zůstalo?
Toto tady celou dobu řešíme a pokud jste nějak jako správný ekolog znervózněl a jste z toho rozčarován, že není nutno vše honem vrakovat podle Vašich zelených představ, můžete se jít uklidnit a nemusíte být hned nerudný. Přivažte se ke stromu anebo vylezte na komín, popřípadě hledejte broučky abyste zablokoval dostavbu nějaké dálnice, uklidníte si nervy a prospějete přírodě. Tady v tomto tématu jste víceméně zbytečný.
Zachovejte mi přízeň, děkuji Vám
Neútočím, ani nehodnotím na Vaší osobu, prosím, nedělejte to ani Vy vůdči mé osobě, zvláště když mne neznáte.
Zkuste mi stručně sdělit, jak tento příspěvek v 19:33 pomůže tazateli v odpovědi na otázku, kterou jste sám ocitoval.
Děkuji.
@cyklopoutník: Hochu, ty sis asi nevšiml, že Milan je Sysel, tedy moderátor a jako takový bdí nad dodržováním obecných pravidel. Takže je jeho úkolem číst příspěvky a vyjadřovat se ke způsobu vedení diskuze.
Na tvém místě bych se mu lehce omluvil a podrobil se jeho výtkám
Napřed s dovolením odpovím panu Satamovi a pak Vám pane Cukrář, allias Milan Syse že je tady taky moderátor jsem nevěděl, dozvěděl jsem se to až od Vás ale nepovažuji to za podstatné v naší diskuzi, která není o tom kdo je kdo. Důvod se omlouvat nespatřuji, nejsme přece slečinky stále požadující nějakoé omluvy a komplimenty.
Pan Cukrář mne též nešetří, když odhlédnu od toho že mi podle mne bezdůvodně coby moderátor smazal jeden komentář, obviňuje mne z nenávisti vůči ekologům, z toho důvodu prý navádím ke lhaní, ale to je velký omyl. Opravdu to není z nenávisti. Je to z jiných důvodů. Pomáhat lidem aby paragrafy nebyly tak škodlivými, aby nebyly kontraproduktivní a nepřinášely více společenských škod než užitku. Je to tristní situace, když se musí kvůli tomu někdy lhát ale co naplat, takový už je ten náš erár s pluralitou, když paragrafy se podobají dortu od pejska a kočičky. Jak to dopadlo s tím kdo ten dort potom sežral vědí všichni, kteří četli onu knihu od Karla Čapka.
Teď konečně odpověď Vám pane Cukrář. Chcete odpověď jak pomůže tazateli můj příspěvek z 19:33 v odpovědi na otázku, jestli lze nějak vystavit doklad o ekologické likvidaci tak aby mu auto zůstalo.
Může mu pomoci dost hodně. Tu konkrétní otázku jak získat doklad tady řešíme v průběhu celé naší diskuze, jen to zpětně prostudujte, nalezli jsme už několik způsobů. Ale můj komentář z 19:33 neobsahuje jenom tohle. Vzhledem k tomu, že zadavatel má nick Opelkorza usuzuji že se jedná o automobil tohoto typu. Vzhledem k tomu, že se jedná o typ vyráběný od roku 1982, může jít už nyní o veterána. Auta toho roku výroby a pozdější se dost masívně dovážela po revoluci k nám do tehdejšího Československa. Veterán jak už víme je auto starší 30 roků, tudíž všechny Oply Corsy do roku výroby 1989 jsou už nyní veterány. Další každým rokem přibývají, protože se vyrábějí, teda nejsem si úplně jist že pořád.
Takže pokud má zadavatel nějakou dvacet roků starou Corsu, lze doporučit aby to auto fakt ulil před ekoškůdcem a nenechal se nikým zviklat. Vzhledem k tomu, že s tím hodlá jezdit po zahradě, tak je asi pojízdné, jinak by to ani po té zahradě nejezdilo. S autem se jezdit musí, jinak vznikají na autě škody taky když se nejezdí aspoň po té zahradě. (Brzdy, ložiska, olejové náplně, občas zahřát na pracovní teplotu taky vyžaduje krátkou jízdu) a vůbec, už jsem mu dřív doporučil aby se zeptal veteránistů, kteří vědí jak youngtimera udržovat a jak obejít ten současný právní paskvil, který v důsledku ničí historické památky a takový veterán historickou památkou je anebo zakrátko bude.
Pokud máte další věcné otázky pane Cukrář, rád odpovím už protože jste tady moderátor, tak Vám odpovím k tématu jako svoji formu omluvy.
Všechna čest a mnoho úspěchů při Vaší jistě nelehké moderátorské práci.
Nekomol mi prosím můj nick, jsem satam s malým"s", ne "pan Satam".
A ten tvůj román je k ničemu. Takových jako ty už tady bylo hodně, i já jsem kdysi byl takový. Ale je třeba si uvědomit, že takový přístup nevede ke kýženým výsledkům.
Takže namísto psaní románů se raději zamysli a pokud tady chceš radit, odpovídej kvalifikovaně, stručně a konkrétně na položené otázky a zbytečně tu nerozvíjej témata a diskuze, která/které nikam nevedou. V případě, že se takovými tématy chceš zabývat, polož svoji potázku a tím si založ své vlákno.
Ty satame namísto abstraktních výtek diskutuj k věci, jinak s Tebou nebudu mít o čem mluvit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.