Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám dotaz. Měsíc jsem byla pryč, auto stálo před barákem. Dnes jsem auto ometla a nastartovala, svítí baterka a olej, motor naskočil a trochu píská a hned do kabiny šel hrozný zápach oleje nebo tak něco. Není to benzín určitě.Radši jsem to hned vypnula. Byla tma, tak jsem se pod kapotu nekoukala (upřímně, nejsem si uplně jistá, jestli tam i při světle něco vykoukám). Nevíte někdo, co to může být?
Jen doplnim že drážkový řemen smrdí spálenou gumou (najspíš nějaká kladka stojí a řemen se pálí o ní, pokud svítí kontrolka dobíjení tak se netočí kladka alternátoru (kouslý alt.). Ovšem pokud po startu nezhasla kontrolka oleje tak tam bude i něco jiného...
= otevřít haupnu a zkontrolovat řemen, množství oleje v motoru (rovnou i ostatní náplně = olej v servu, brzdovka, chladič) a jestli někde neteče (na svody např.), nejdřív za klidu, pokud vše vypadá OK tak nastartovat a prohlídnout za chodu (pozor na namotání do řemenu a sepnutí větráku chladiče)...
PS pokud měsíc stálo tak na 99% zatuhlé ložisko alternátoru.. Prostříknout a zkusit rozhýbat, příp. sundat řemen atd. Nejezdit, řemen může zahořet a od něj celé autí
Moc díky za rady, mrknu na to o víkendu, spálená guma cítit nebyla, spíš opravdu olej. Příště dám auto někomu na ježdění, to mě vůbec nenapadlo. V létě to člověk při dovolené neřeší
PS: byla v chladiči nemrznoucí směs? Jestli jen voda, tak mohl rupnout blok motoru a olej stříká trhlinou...
Tak problém vyřešen, byl to roztržený řemen na alternátoru. Mechanik na to mrknul a měl jasno. Díky moc za radu
To jsem psal hned jako nejpravděpodobnější - stojí kladka alternátoru a o ní se pálil řemen... = repas altíku (výměna ložisek = nic drahého pokud mechanik nechce rejžovat.. Pokud chce rejžovat, tak je asi výhodnější koupit nový altík...
Mmch. mechanika bych vyměnil - u spáleného řemene je první věc zkusit kladky jestli se točí. Ne nasadit nový řemen a pak se divit...
Malá možnost by i byla, že skápnulo trochu oleje na výfukové potrubí, z horkého výfuku se výpary mohly dostat přes nasávání vzduchu do kabiny. To se dělo u Favoritů, podobně je to řešeno i u Felicií.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.