Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Dne 18.12.2018 jsem koupil auto vw transporter, za 120 000 kč, rok výroby 2005. 23.12.2018 auto po cca 150 km (asi pěti dnech) úplně přestalo jet, musel jsem ho odtáhnout. V autoservisu mně řekli opravu minimálně za sedmdesát tisíc. Dá se prosím nějak odstoupit od smlouvy, a autobazaru vozidlo vrátit?
Děkuji
Vojtěch Balák
1) reklamovat musíte u prodejce, nikoliv u někoho jiného.
2) Je důležité, co se stalo, že vozidlo nejelo.
Na odstoupení od smlouvy nemáte "nárok", at Vám v servisu sdělili cokoliv. Bazar neustoupí.
auto cca po stopadesáti kilometrech začalo silně kouřit z výfuku, a otáčky vyletěly nahoru, tak jsem to radši vypl. Automechanik mně řekl že turbo, prasklá hlava, zadřený větrák a chyby v řídící jednotce.
V bazaru mně řekli, že s tím nic nemohou udělat, ale stejně se mně to nezdá, po 150 km to klekne, to jsem přeci nemohl zavinit já?
každopádně děkuji za odpověď.
V bazaru Vám sdělili, že s tím nemůžou nic dělat a Vy chcete po poradně co? I když Vám polovina lidí sdělí, že jim to máte vrátit, tak oni to nevezmou zpět. Co pak?
Koupil jste staré ojeté vozidlo. Ukázal Vám servis prasklou hlavu?
to že mně autobazar řekne že s tím nemůže nic dělat, ještě neznamená že to tak právně je, bych řek. Po poradně jsem chtěl jen nějakou radu, jestli se s tímto už někdo v minulosti setkal tak jak postupovat.
Hlavu servis zatím nezkoumal, mají jen podezření, že když nefungoval větrák, tak hlava praskla. Nechci nechat rozdělat celý motor, dokud si nebudu jistý, že to autobazar nevezme zpět.
Každopádně děkuji.
Vojtěchu, domnívám se, že bez odborného posudku a bez právní znalosti neuspějete. Takže závada je, nefunkční větrák, a přehřátí vozu?
Dnes to dám právníkovi a ten mně doporučí další postup. Závada je s největší pravděpodobností turbo, a ta hlava není také vyloučena když byl olej v nádržce na vodu, plus nefungoval větrák který chladí motor a hlava mohla prasknout. Ale jak říkáte, pokud budu chtít jít právní cestou, bude to chtít posudek z autorizovaného servisu.
Děkuji Vám za postřehy, pomohly.
Jen pozor, právník a znalec si taky rádi vydělají... Při neúspěchu by se ti to ještě prodražilo. Podle popisu uspěješ jen těžko, při předání bylo v pořádku a tyhle vady jsou běžné opotřebení... Pokud to nebylo jako rodinný vůz, tak to bude mít spíš milion km.. Ovšem stočení jako podvod, to bys musel prokázat, že to stočil bazar a ne někdo před ním, navíc se obvykle neuvádí najeté kilometry, ale stav tachometru...
Na začátku klidně mohl být ten chcíplý větrák (běžná závada) = přehřátí motoru (oleje), odešly ložiska turba (pouští olej do sání) a těsnění hlav/ ruplá hlava... Znalec ti to posoudí, ty to zaplatíš. Právník ti poradí postup, ten taky zaplatíš. A soud za půl roku rozhodne že nešlo o skrytou vadu, příp. bazar se několikrát odvolá a ty budeš klidně několik let bez auta a peněz... Spíš bych našel dobrý servis kde to rozhodí, zjistí proč je olej ve vodě (odtlakovat hlavu), pošle turbo na repas a pak to smontuje. Nevěřim že to bude za 70k...
kup jiný motor NEŘEŠ, auto je staré víc jak 10 let = na odpis.
Hlavně dávej bacha na autoservis, ten si totiž vydělá nejradši a nejvíc. Moje zkušenosti jsou, že automechanici jsou největší ZMRDI na světě.
My měli stejný problém a vyměnili nám tam všechno co šlo, jen abychom se vraceli.
Pokud máš dobrého právníka a dost prostředků na dlouhodobý spor s nejistým výsledkem tak se můžeš vesele soudit (resp. na začátku je reklamace vady). Jinak tě bazar pošle do háje - běžné opotřebení a nazdar.
Co se potento? 70k za takovou pikslu je divné, celý starší motor seženeš levněji...
běžné opotřebení po 150 km se mně právě nezdá, že bych to zavinil já.
Autoservis mně řekl turbo, hlava, větrák a chyby na řídící jednotce. Po napíchnutí svítil zeleně snad jen airbag.
Děkuji za odpověď
Pokud svítil zeleně jenom airbag tak stačilo udělat diagnostiku před koupí a ne až se to zastaví a ke koupi by možná ani nedošlo...
Transporter z roku 2005 má nejato jen 150 km? Asi néé, spíš milion... Správný postup je reklamovat vadu u prodejce, ne to dát do servisu kde se v tom pohrabou... Takhle tě pošlou do háje i s právníkem.
Čudilo + šlo do otáček - dost možná olej do sání přes ložiska turba = repas turba. Olej ve vodě = těsnění hlavy nebo ruplá hlava/ blok, uvidí se po demontáži. Kontrolka bagu - možná jen přechoďák v konektoru, ale taky možná vystřelené..
Jinak ty vady - turbo jde těžko narafičit aby vydrželo 150 km a rozsypalo se až tobě.. Voda v oleji musela být už při koupi, zadřený větrák nejspíš taky. Kontrolku bagu jsi viděl.. = těžko jde o skryté vady a reklamovat nemá smysl = opravy jdou za tebou. Holt poučení pro příště - v CZ bazarech je 90% aut drahý šrot a je nutné umět je odlišit od těch 10% dobrých, když to neumim sám tak si najmu mechanika nabo aspoň zajedu na STK.. Docela funguje nabídka prohlídky na STK včetně emisí - když projde platim já, pokud neprojde tak prodávající. Pokud je auto v pořádku (tak jak tvrdí při prodeji) tak s tím nemá problém, ovšem pokud se cuká, tak ví že auto v pořádku neni a ani se tam nemusí jezdit.
auto má najeto 297 000 km, já jsem s tím ujel 150 km a pak došlo k poruše. Mechanik nic nerozdělával, jen se podíval do nádržky na vodu a do hadic sání kde zjistil olej, pak to připojil k počítači a řekl mně možné závady, nic neodmotoval, to jsem ani nechtěl kvli záruce.
Děkuji za rady, jsem poučen pro příště. To s STK, jsem nevěděl, určitě příště budu vyžadovat. Díky.
tak ono se v prvni rade podivej do vsech papiru co si podepsal, nejspis tam nekde bude zasite ze auto je na nd, nebo predavaci protokol s tim ze vsechno na aute je ojete a doporucujou opravu, takze pri reklamaci ti reknou neco ve smyslu: mily pane, umite cist? vite co jste podepsal? a pak te slusne ( protoze muzes prijit koupit dalsi srot ) poslou do prdele
ono je to jednoduche, bazar nekde koupi auto a prodava ho jako super stav vetsinou, ale tak jak ty pri koupi auta nevidis treba do motoru , tak do neho nevidi ani ten bazar ani jiny, nejlepsi mechanik sveta, divne je uz to ze mi bazar ktery vcera koupil auto, najel s nim mozna 2 km tvrdi ze auto je v super stavu
Přečtěte si pořádně smluvní podmínky,smlouvu...,ale silně pochybuji,že se dovoláte.Ojetá auta,jsou už použité bazarové "věci"tudíž zaručit jejich kvalitu je v celku nemožné nebo se dovoláte spravedlnosti ,pracně ,zdlouhavě a s nejistým výsledkem.
...ale třeba Vám ještě někdo pisně svou pozitivní zkušenost a jak na to.
My řešili něco podobného,oprava trysek,čerpadla po cca dvou měsících ježdění...odhad na 70tis. u neznačkového mechanika nás to stálo cca 40tis.Reklamace by byla složitá,jen stěží bychom tohle dokázali jako skrytou závadu.Když mechanik sháněl některé díly,bylo mu řečeno,že 7 letý vůz už je starý.Takže ani my to už nebereme jako skrytou vadu,ale jako běžné opotřebení se kterým se musí počítat.
...ještě bych tazatele podpořila- někdy ani mechanik při koupi nepomůže.My měli u prvního auta sebou mechanika a to co se mu zdálo špatné se za 4 roky neprojevilo,ale objevily se jiné vady.Špatný mechanik?nevím,brali jsme jej na doporučení několika lidí.
Drhé auto,stejný model jen mladší jsme kupovali bez mechanika,ale hned jsme jej vzali do Renault servisu at na něj kuknou.Sice podle databáze měli o něm plno informací,ale problémy žádné neviděli,nenašliZa měsíc jsme už čekali na odtah...
co konkratně v servise řekli že je špatně,? pochybuju že motor před smrtí by se neprojevil při zkušební jízdě..
v servise mně řekli že je olej ve vodní nádžce od chladiče, špatné turbo, větrák, nejspíš i hlava. Při zkušební jízdě se jevilo vše v pořádku, i cesta dom asi 100 km byla beproblému.
Děkuji
máš mít 6 měsíců záruky od koupě vozu. Za vadu se považuje všechno co ti nebylo předem sděleno nebo není napsané v předávacím protokolu. Bohužel většina autobazarů má tohle dobře ošetřeno ve smlouvě. Např. že vůz je na ND...
Běžné opotřebení vám něco říká? Pokud ne tak si raději žádné auto nekupujte mohl by jste se divit, že některé věci se musí měnit
Další co si koupil 15 let starou ojetinu a diví se, že se na ní něco rozbilo. Pokud to není skrytá vada o čemž pochybuji tak máte smůlu.
A teď si vemte, že je opravdu možné, že stejně jako se to rozsypalo Vám, by se to mohlo stát původnímu majiteli. A ten původní majitel opravdu o ničem vědět nemusel.
Já prodával auto před 6 měsíci, věděl jsem že je výborně udržované a v době prodeje mu nic nebylo. Ale prostě to bylo 11 let staré auto s nájezdem 115tis km. Teoreticky se klidně mohlo stát, že nový majitel s ním ujede 10...23..50km a něco se mu vysype (at už nějaká banální závada, nebo vážná). Kdyby se mě kdokoliv zeptal, zda mu mohu na 100% zaručit, že ho dalších "x" km nepotká jakákoliv závada, tak to prostě nelze. Je to prostě auto z bazaru...ojeté.
...vidíte a já na to myslela nedávno naopakkdyž už jsme auto za tak velikou částku opravili (trysky,čerpadlo) tak mě napadlo jej rychle prodat.Problém vznikl od turba,ted je poladěné,ale čeká na výměnu.Tak jsme si říkali,že dokud to je poladěné,tak to nebude problém prodat a jestli se to rozsype za cca sto nebo tisíc km,to už nebude naše starost,přece jenom je to 8let staré auto.já na to myslela cíleně,ale je pravda,že tohle nikdo neodhadne co se může novému majiteli stát,co opotřebením odejde.Proto je tzo problém i prokázat,že to někdo (nebo autobazar) udělal cíleně.
@vojtechbalak - Dá se prosím nějak odstoupit od smlouvy, a autobazaru vozidlo vrátit?
Co přesně máte ve smlouvě uvedeno o stavu vozidla a možnosti odstoupení od smlouvy?
Pokud máte v kupní smlouvě uveden počet deklarovaných ujetých km, nechte si prověřit, kolik jich má motor skutečně ujetých. Ukáže-li se, že jste byl podveden a byl vám prodán automobil s přetočeným tachometrem, máte na výběr: But autobazar reklamaci uzná, anebo jej můžete žalovat pro podvod. I u ojetiny za 120 000,-Kč se nejedná přece o auto na šrot. Že?
jeste sem nevidel bazar kde by napsali deklarovane km, proste napisou stav tachometru nebo neco v tom smyslu, bezneho cloveka to hned nenapadne ze to vlastne muze byt o xxx tisic km jine cislo a nic s tim neudela, stav tachometru totiz neznamena to co ma auto najeto , bazary to maji dokonale vychytane
Dobrý den,některé bazary bývají pouze zprostředkovatelé,tudíž by jste musel kontaktovat majitele vozu.Dle mého názoru,by měla být reklamace možná,protože se vůz porouchal již po 5dnech a i v autoservise máte záruku 6měs,dokonce i na vrakovištích.Ideální by bylo, pokud by v předávacím protokolu nebyl napsaný díl,který se Vám porouchal,pak je šance na úspěch, ale pokud to má bazar "ošetřený",pak to bude velmi zdlouhavý proces vymáhání,jak už se ,zde v poradně, zmiňovalo a nejspíš bude nutné náklady za opravu uhradit a poté se domáhat soudně o zaplacení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.