Nejste přihlášen/a.
Vyráběly se varianty se dvěma, nebo i s jednou zapojenou mlhovkou. Stejně tak to bylo s couvačkami. Předpisy umožnily obojí.
Já vím, že předpisy to umožňují, jen mi přijde na hlavu to osazovat a nezapojovat již ve výrobě. Vůbec zadní mlhovky se asi řešit nepřestanou Chápu to tam, kde je auto již takto navržené (mlhovka vlevo, couvačka vpravo), ale takto...
Občas to člověk nepobere. Otec měl v Octavii 1 komplet osazené zadní reproduktory, ale nebyli vůbec zapojené a rádio na ně nemělo ani výstup.
Nedávno jsme tu řešili něco podobného. Ale váš případ je ještě divnější. Že by tam dali žárovku a nezapojili ji? Lampu rozebírat nemusíte, stačí sundat patici a podívat se, jestli k té žárovce něco vede.
Bohužel musím. Fabia MK3 má lampy jako jsem měl tenkrát u Fiatů, nelze se do ní dostat z kufru. Musí se sundat z kastle a rozdělat. Ale při pohledu zvenku tam žárovka opravdu je. Nechci se v tom kvůli takové kravině hrabat kvůli záruce, pak mi řeknou že mám odřený lak na šroubech, že už jsem s tím něco dělal mimo servis a pošlou mě do háje... Nevím no Spíš jsem myslel, jestli tu není někdo, kdo už měl světlo u tohoto auta již rozebrané. Jinak s tím asi dokážu žít
Je mi to fuk, zas tak často se nepoužívají, jen mě zajímá jestli to je osazeno a nezapojeno - přijde mi to postavený na hlavu . Povídám že je to jen blbost nad kterou pár dní přemýšlím To je jak kdybych si do kuchyně pořídil myčku a nepoužíval ji, jen jí tam tak nechal stát
Jasně že tam žárovka je, na obou stranách. Slouží také jako koncové světlo, dolní část typického "C".
Tahle žárovka je dvouvláknová, na pravé straně svítí jen jedno vlákno, na levé svítí jedno, nebo druhé. Podle toho zda mlhovka, nebo koncové.
Na pravé straně není osazen pin na konektoru pro to druhé vlákno. Propojit zleva doprava bych to nedoporučoval, kvůli možnému přetížení BCM jednotky. Natáhnout to do BCM a nakodovat, se u Fabie ještě nikomu nepovedlo.
Tohle má jednoduché vysvětlení. Lampy se kompletují a osazují v jiné fabrice, nevím kdo dělá zadní lampy na Fabii ale možná Valeo, Hella nebo Varroc. Každopádně pokud jsou světla pro daný model auta stejné, jen zrcadlově obrácené tzn. 2mlhovky a 2couvačky. Tak se světla osadí v továrně celé a nerozlišuje se pravostraný a levostraný provoz. Ve škodovce se pak při montáži nemusí řešit jaká světla kam patří a ulehčuje se tím práce. A to co na které straně bude svít určuje druh elektroinstalace. Nevím jestli je tam na Fabii natažen kabel ale na Oktavii jde druhá mlhovka normálně zapnout změnou kódu ve VAG.
taalla® - to co píšete o stejných světlech je hloupost. Zkuste si namontovat pravé světlo, místo levého. I kdyby světla byla stejná tvarově (na některých vozidlech to může být, nebo to tak i bylo), zaměnit nejdou, na každém světle je popis a vyznačeno kde je vrchol.
mikihans® - ale to já nespochybňuji. Já jsem tomu rozuměl tak, jako že se vyrábí jeden model, který lze použít vpravo i vlevo. Aspoň tak to pro mě vyznělo.
OK, mě by nenapadlo, že auto s opačným řízením (a proč by se to mělo řešit u nás, kde jezdíme vpravo), by mělo mít jinak zadní světla. Zadek je pořád jeden a u nás bych to ani neřešil.
Zadek je jeden ale u levostraného provozu je potřeba mlhovka na druhé straně. Jsou ale i auta která mají v jednom světle mlhovku a v druhém místo ní couvačku. Tam pak musí existovat pro každý provoz jeden pár světel což prosražuje výrobu.
Ale nechápu proč ty mlhovky nejsou zapojené obě, podle mne by to bylo ještě jednoduší a nemusela by se ve výrobě řešit rozdílná elektroinstalace zadních světel. Ale poslední škodovka s dvouma svítícíma mlhovkama byl Favorit.
taalla® První a poslední Favorit a Felicia. Na to, aby se koukl na drát rozebírat lampu má jednodužší, jinak zlomí koberec nebo plasty v kufru.
V anglii se jezdí na opačné straně vozovky a mlhovka vždy musí svítit k jejímu středu (k dělící čáře). Proto asi ta příprava. Fabia 3 má lampu zasazenou zvenku kastle. Stačí ze sady oprav u rezervního kola vzít takový háček s očkem a pomocí něho vydloubnout krytku po boku lampy od kufru (v krytce je na háček dírka do které se zahakuje a tahem vydloubne). Odkryjí se 2 šrouby a na opačné straně má lapa čepy v jakoby hmoždinkách. Je potřeba vzít plastovou či papírovou tvrdou kartu a do mezery skelet(lampa) lampu odpáčit, ale ve směru trnů. Trny se nedají samostatně měnit a rády se zlomí, takže bacha.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.