Nejste přihlášen/a.
poruch přeplňování je spousta.Od prasklý hadice, nefunkční regulaci až po poškozený turbodmychadlo.
Většinou se stane to, že auto může jen v nouzovým režimu, ztratí výkon vlivem ztráty tlaku anebo v nejhorším případě, kdy je turbo cela KO si rafne na olej...to už pak nebezpečný je
ale aby opotřebovaný turbo enbyla jen formulka v kupní smlouvě vzhledem ke stavu najetejch kilometrů...
stav oleje se zjistí podle měrky.Nesmí ho být málo ani moc, ale v rozmezí rysek...A u VW jsou snad ještě oranžový olejničky, co hlásí stav oleje popř INSP...
Navštivte servis, nic jednoduššího neexistuje.Olje je pro turbo zásadní...
Olej rovnou vyměň (první věc co se dělá při koupi auta pokud není doklad o výměně) nebo dolej = měrka, mezi rysky (auto musí stát rovně). Turbo - pokud kontrolka motoru nesvítí za jízdy tak jezdit můžeš, pokud teda už nemá zvuk jak tryskáč :D Prodejce se spíš jen sichruje, otázka je proč (tip že turbo začalo měnit zvuk tak šlo auto z domu...)
Pokud turbo začne nasávat olej, znamená to prakticky konec motoru. Motor místo nafty začne spotřebovávat vlastní olej, roztočí se do maximálních otáček a nedá se zastavit. Oleje ubývá, motor tak nemá mazání a poměrně rychle se zadře.
Je to tak. Kamrádova mamka takhle umrtvila Lagunu I. V tom překvapení co se to děje, že auto táhne i když nemá sešlápnutý plyn vyšlápla spojku ... Myslím, že ani nedošlo ke spotřebování oleje spíš motor neustál ty otáčky. V každém případě to znamenalo konec jedné Laguny.
dvojkový Laguny na tohle umíraly poměrně často.Poddimenzovaný turbo spolu s longlife olejem a výměnou po 30 000km měli za následek to, že se motor přetočil.Na vině samozřejmě byli i majitelé.Nic není samo sebou a turbo nezačne žár olej jen tak během okamžiku...
Nezmatkovat, zařadit vyšší rychlostní stupeň, zabrzdit a přes spojku motor zadusit. Ale nevím zda to jde u automatu.
Ale houby, viz Jura... Klíčkem sice vypnout nejde (jede na olej), ale stačí zařadit kvalt a brzdou zastavit motor. Pak stačí nahodit nové turbo a jede se dál. Kdo to nezná tak to nechá běžet do zadření nebo rozpadnutí :D (stejně jak ten neznalý ve videu)
Jura2 - Asd1 - "...zařadit vyšší rychlostní stupeň, zabrzdit a přes spojku motor zadusit".
Fajn, akorát nevím, jak přemluvím automat, aby zařadil nejvyšší rychlost a taky netuším, jak mám motor dusit spojkou, když žádnou nemám. V tom případě je totiž problém vůbec zastavit auto.
Mě se dvojková Laguna roztočila na olej, který zůstal v sání od špatného turba. Ryhle jsem reagoval,zařadil rychlost a pustil spojku. Bohužel ta nebyla už v nejlepší kondici, takže motor nezastavila, ale začala prokluzovat. To ale stačilo, aby motor zůstal v bezpečných otáčkách. Po cca minutě to zdechlo. Spojka total KO, ale motor to přežil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.