Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hadice chlazeni

Od: tomas4 odpovědí: 27 změna:
Dobry den chtel bych se zeptat jestli je v poradku ze je vyvod z nadrzky s fridexem zaslepeny(c.1 na obrazku) kdyz jsem se na youtube dival na nejake videa skoro vsem tama vedla druha hadice...a jeste k cemu je dira (c.2 na obrazku) je u kazdeho tlumice a myslim ze je asi na rozpěru ale rad bych kdyby me to nekdo potvrdil, jedna se o ford focus 1,6 ti-vct ,benzin,85kw, rocnik2005,...predem dekuji tomas

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break

3x

85kw má záslepku, 74kw tam má hadici...

break

a ještě k tý dvojce...rozpěra byla, co vím, jen u ST kde byla uchycená normálně na každý straně přes tři šrouby horního uložení.Ty dvě díry tam prostě jsou.Možná jen odtok kvůli C-Maxu.Nic víc mě nenapadá, nepamatuju si, že by FoFo 2 tam něco někdy mělo...

 

tomas4

Ahoj dik za odpoved... Ale kdyz treba mrknes na video tak ji tam ma , ale mozna je to model po fl to na videu nepoznam...a ten druhy vyvod je na nejaky druhy okruh chlazeni nebo nevis na co?

youtu.be/...
break

dělal jsem těch motorů dost všech ročníků a nikdy jsem po tom nepátral...

tomas4

Ok..a prosimte kdyz chci udelat kompletne rozvody tak co vsechno se tam meni?
break

řemen, napínací a vodící kladka...pumpa je mimo, ale pro její výměnu musíš rozvody stejně demontovat, takže výměnit spolu s rozvodama...a je potřeba přípravky.Aretuje se klika na trn a u tý variabilky je potřeba speciálního přípravku na vačku...u klasický 74kw stačí pravítko...

tomas4

A variabilka to jsou ty ozubene kola?
break

chceš si to dělat sám svépomocí?dej na mě, nech to někomu jinýmu...

tomas4

Nechci ale znami ke kteremu to davam tak se mi zda ze uz to zacina nejak lajdat,tak se ho prvni preventivne zeptam a kdyz bude vedet o co jde tak mu to necham a kdyz me bude vykladat ze se to dela jinak nebo nejake jine veci tak to dam radeji nekde jinde... A ta vyriabialka jsou ty ozubene kola teda?
break

musí na to mít přípravky, jinak to neudělá.Na fixu nerealný...variabilka je tahle verze, protože má variabilní časování vačky.Proto jsou na dekly ty velký boule...Na to je právě přípravek, co se dává z přední strany mezi kola, ještě se pro kontrolu dává po demontáži ventilovýho víka pravítko...

interval je 160 000km nebo 120 měsíců...pak bylo měněno od 2008 na 96 měsíců...

zeptal bych se ho prvně jak to dělá.Jsou jenoduchý na výměnu, ale musí být nástroje...

break

takhle to vypadá a takhle to funguje

udlejning.hhres.dk/...

tomas4

Ok dik za cenne rady... A nejsi nahodou z okoli uh.hradiste, popr. Zlin?
break

prosím...

ne, to mám lehce z ruky

tomas4

Nevadi, no a jeste posledni otravna otazka dam ti pokoj..ted sem videl dlasiho focuse tivct a ten tu diru nema zaslepenou takze jsi si jisty ze to tak ma byt
break

u některejch Fcusů a C-Maxů tam je hadice a u jinejch záslepka.V létě jsem dělal rozvody na jednom a vím, že má záslepku.Nevím proč, nepátral jsem, až uvidím nějakýho s hadicí, podívám se v čem je rozdíl...ale doteď jsem to neřešil..

asd1

Co vim, tak u variabilu je dobrý měnit i ty kola (pokud to auto chceš mít ještě delší dobu) i když ještě nechrastí. Pokud začne chrastit po např. tak pak musíš znova dělat rozvody... Mám klasickou 1,6 74 kW a rozvody určitě někomu kdo je umí a má přípravky = trn na kliku, pravítko na vačky, nový šroub na řemenici a správně utáhnout (řemenice nemá klínek = drží jen třením), jedna za známek špatně nastavenýho rozvodu je kolísání otáček kolem 2 - 2,5 k... Co vim tak vodní pumpa jde měnit i bez sundání rozvodu, jde to prý vykličkovat... Ale pokud je starší tak bych rovnou měnil i s pumpou (i když v poslední době mi už dvakrát vodní pumpa INA odešla po ca 40 - 50 kkm = kdybych nechal tu původní tak bych na tom byl asi stejně...)

break

na vodní pumpě je přišroubovaná napínací kladka, takže při její výměně musíš ty rozvody tak jako tak demontovat.A stačí vyměnit rozvody s pumpou, zbytek se řeší až když se pokazí.Předcházet tomu nemá smysl...to by se mu pěkně prodražilo...

tomas4

Tim zbytkem myslis co konkretne?
break

tu variabilku n vačkách...vždycky jsme měnil jen rzvody, nemá cenu tomu předcházet.Jak se to pokazí, tak se většinou vymění ventil, když se chyba objeví znova, tak může být chyba na mechanismu...Některejm autům to odešlo do nájezdu 100k a jinejm to najelo jednou tolik.Někde umřel ventil, jinde mechanismus...příjde mi, že je to kus od kusu...

u tohodle není daný co a kdy odejde.Ty vyměníš mechanismus resp. oba a odejde ti zakrátko ventil a máš doma dva funkční mechanismy na vyhození, na kterejch by si najel několik dsítek tisíc...Ani u Forda není předepsaná výměna, za to má ale předepsanou kontrolu ventilových vůlí právě během intervalu výměny rozvodů...

tomas4

Takze u rozvodu nechat seridit i ventili?
break

po 160 000km se má kontrolovat vůle.Jsou tam podložky, ty se mění popř prohazují...

stejně se demontuje ventilový víko, zkontrolovat vůle je na 10 minut

tomas4

Auto mam cca 14dni...takze tam preventivne ty rozvody udelam + ty vule at mam klid v dusi ze je to udelane
asd1

Pokud nemáš jistotu jestli byly rozvody dělaný tak je udělej.. Když bude dole ventildekl tak změřit vůle ventilů neni od věci - předejdeš podpálení (na svojí 1,6 74 kW jsem vůle měřil při ca 200kkm a byly do setiny).. Jestli dělat i variabil "preventivně" je otázka, stejně tak bys mohl nechat i vodní pumpu atd., co vim tak mechanika variabilu odchází poměrně často a úplně od věci to neni... Taky to můžou být perly sviním Já jí nemám tak řešit nemusim.. Kromě rozvodu bych vyměnil i komplet náplně a po zimě ochranu proti korozi... Asi i svíce pokud nevíš jak tam jsou dlouho, zkontrolovat jak vypadaj určitě...

 

tomas4

A neznas nejakeho solidniho servisaka na uhersko hradistku?
break

svíčky jsou základ, stejně tak paliváč.On to u benzína nikdo nemění a přitom stojí pár korun.Nejhorší ale je, když někdo dělal vespod nástřik a zastříkal i ten filtr.To je pak lahoda...

Ty ventilový vůle maj rozhraní skoro desetinu...Kontrola je jednoduchá

Ještě bych doporučil vyměnit oba drážkový řemeny.Nemá napínák.Většinou na to lidi nadávaj, protože je potřeba jednoduchejch přípravků.Dayco je dodává v sadě, jinak se daj dokoupit.Daj se nahodit i přes šroubováky a monterajzny, ale je to jebačka.Výhoda je, že se nikdy nemění napínák, protože tam není

Problém u vracení starejch nebo sundávání je ten, že ikdyž vypadaj opticky dobře, tak se snáze poškodí o hranu řemenice...

Nicméně u těhle termostatu ventily a mechanismus variabilky se mění až když se posere, stejně tak termostat

tomas4

Ja sem nekde cetl ze tyto modely palivovy filtr nemaji...ale jeden sem na netu nasel za 2tisice
break

jo, blbnu...ve dvojce 1.4 a 1.6 žádná nemá, ale jestli se nemejlím, tak jen 2.0 a 2.5 je maj...

tak to neřeš

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]