Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rychly rozjezd s automatem, Škoda Octavia

Od: tom* odpovědí: 18 změna:

Ahoj, mam nove sluzebni auto s automatem (Skoda Octavia LK 4x4 2.0 TDI). Pred tim jsem vzdy mel manual a prekvapuje me pomalost rozjezdu a nut ost dost seslapnout plyn (tak do poloviny). Napr pri rychlem vjezdu do krizovatky je doba cekani na reakci vozu dost dlouha a pedal je potreba poradne seslapnout. Pote sice auto vystreli svizne ale neni to tak komfortni jako kdyz vse clovek reguloval manualne spojkou. I kdyz zaradim na S rezim, stale je ta prodleva necekane dlouha. Nemate nekdo nejaky tip jak na to? Samozrejme mackat plyn drive je reseni, ne ale vzdy. Diky za radu.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Nevím jak u DSG, ale v BMW je nutné prošlápnout plyn opravdu až na podlahu. Ucítíte cvaknutí, pedál klesne ještě trochu níž, a to je kickdown poloha, převodovka si případně podřadí o několik stupňů a auto vystřelí vpřed. Další možností je nachystat si otáčky pomocí brzdy a plynu - i když zase nevím, jestli to s DSG lze.

tom*

diky za feedback. Pri jizde jako takovy uz to vychytany mam. Kick down nebo padla jsou v pohode. Jde mi o ty rozjezdy. Tam i kdyz seslapnu pedal dolu, je tam zdrzeni nez auto zareaguje. Obcas kazda setinka vteriny je dobra. S manualem to slo ostre a pritom pohodlne. Ted je to jak kdyz skace koza. Nejdrive nic a pak fofr. Zkusim jeste tu kombinaci s brzdou. Taky me to napadlo ale jeste jsem nezkousel. Nebo pripadne s tim zpozdenim pocitat a plyn seslapnout drive. Diky za komentare.

 

joudis*

0x
Přepnout do ručního řazení Na S se jen zvýší otáčky kdy přeřadí na vyšší rychlostní stupeň. Také raději podhradím ručně než čekat na automat třeba při předjíždění ...
tom*

diky za reakci. Pri jizde je to v pohode. Jde mi spis o ostrejsi rozjezdy. Napr do krizovatky nebo kruhace. Je tu dost velka prodleva v reakci.

 

vernon

0x
Každá setinka vteřiny je dobrá? Tohle není závodní speciál, závoď si na okruhu a ne na silnici...
Doufám, že tě ještě nenapadlo to co některé jiné trotly. Stisknout plyn až k podlaze a prsknout tam drive nebo manuálně jedničku. To bys možná rázem sbíral ozubená kolečka ze silnice...
mytrix*
To není o rychlé jízdě, ale například o rozjezdu na křižovatkách. Znám spoustu takových, kde člověk stojí věčnost a pak je každá sekunda drahá
tom*

diky za reakci, byt trochu mimo muj dotaz. Tady nikdo nemluvi o zavodeni, jen vcasnem rozjezdu. To je rozdil. Nikdy se ti nestalo, ze potrebujes vcas vjet do krizovatky a ta mezera tam uz za pul vteriny nebude takova a ohrozis provoz kolem? Zkus Prahu, bezna zalezitost... Zatim me s tim autem toho moc prave nenapadlo, jezdim s nim tri dny a tohle me zatim dost stve.

 

au1

0x
jeden z duvodu, proc jsem se automatu zbavil, a jezdim zase s manualem. Prodleva je prinejmensim otravna, zvyknout se na to asi da, ale ja se chci rozjet kdyz chci ja, ne auto Zazil jsem na jednom nakladaku prodlevu kolem 2 vterin, a to uz chtelo solidni porci trpelivosti a predvidavosti.
tom*

presne tak. Blby je ze u toho sluzebaku a soucasne nabidce Skodovky toho moc nevymyslis. Budu si na to muset zvyknout a pri rozjezdu s tim pocitat. Diky a pekne svatky.

vernon
Já u BMW žádnou znatelnou prodlevu neměl. K manuálu bych se už nevrátil...

 

mathew

0x
S tímhle jdou dělat 2 věci. Koupit rychlejší automat a nebo manuál.

 


0x

V případě nouze to lze řešit rozjezdem přes brzdu pod plynem. Ale jízda s automatem vede k nepoužívání levé nohy a brzdový pedál bývá pro levou nohu dost vpravo. Zkuste a uvidíte. Je to ale jistě míň škodlivá metoda, než řadit déčko s vytočeným motorem.

tom*

Dimy za radu. Zkusim to natrenovat s tou brzdou. Radit s vytocenym motorem rozhodne nechci. Jen ta predstava je dost brutalni.

S tou brzdou se to tak dělá normálně. Nevím jak to má teda škoda, ale u Bentley když sešlápnu brzdu společně s plynem až na podlahu, tak motor drží na 3tis otáčkách a jakmile vyšlápnu brzdu, hned se rozjede.
Co se týče brždění levou nohou, to mi přijde zcela normální. Když se chci občas project ostřeji, jinak to nejde než pravou ovládat plyn a levou brzdu.

 

karelvarel

Já když šlápnu plyn a brzdu zároveň, tak mi to shodí otáčky do volnoběhu. ŘJ to vyhodnotí jako blbost šlapat plyn i brzdu zárověň u běžného auta. Ale já mám manuál

K tazateli: Jezdíte Octávkou ne Ferrari ...podle toho to taky jezdí Snad to spoždění není takové, aby to v běžném provozu nějak omezovalo. Pokud ano, tak buď nejezdíte v běžném provozu, nebo jste s prominutím "čuně", které se snaží skočit do každé mezery mezi auty.

vernon
U automatu toto ale funguje. Při sešláplém pedálu brzdy se sešlápne plyn a brzda se pustí...

 


0x
Po desítkách let ježdění s manuální převodovkou jsem zpohodlněl a koupil si automat.
Nějaký malinký zpoždění tam je, ale nikdy jsem kvůli tomu neměl na křižovatce problém.
Jezdím normálně, nehoním setiny vteřiny.

 


0x
Mám automat a zpoždění neregistruju. S manuálem jsem byl na semaforu nejrychlejší s automatem taky. Jen servise mi jen kladli na srdce, abych nezavodil že semaforu na jedničku. Až automat preradi na dvojku už tomu ceres můžu dát. Ale automat není na závody celkově. Plynu při rozjezdu dávám tak čtvrtinu, možná i míň.
Každé auto, převodovka je jiná. Pokud jste přišel na řešení tak je to zvláštnost, ale poradil jste si. Pokud není slyšel nějaký negativní projev je to řešení...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]