Nejste přihlášen/a.
Pokud se jedná o motorový svazek z Favorita, tak:
červená _ + svorka 15 klíček
šedá tlustá _ + motorku čerpadla
bílá tlustá _ - kostra čerpadla (jen jeho)
žlutá tenká _ otáčkoměr (je verze BMM fungují - výstup z ECU a ne cívky/trafa - zapoj na trafo a š105 ukáže otáčky)
černá tenká _ z čidla termostatu (teploty)
červená tlustá _ svorka 30 (jisti pojistkou 15A)
Druhý konektor je pro OBD zásuvku diagnostiky ( 5pin)
+,-,nezapojen,k-line,nezapojen (protikus konektoru je třeba na motorku centrálu předních dveří felicie)
k-line v OBD je 7 pin
Diagnostika stačí KKL-USB nebo COM a program VAG-COM 409
Přestavěl jsem FAV karbec na stříkačku včetně svazků.
Otáčkoměr lze připojit na trafo pod krytkou má standartně matičky pro svorky 1 a 15
Jinak BMM otáčkoměr či VDO moderní na výstup z ECU.
Hlavně na svazku dobře ukostři ten plech z 4 vodiči (hnědé a bílý) na motor pod matku příruby spojky (16 klíč) zezadu u poloosy.
Ještě pár poznatků.
Nešahat na seřizovací prvky šroubky na vstřikovací jednotce/karburátoru. Rozladí se poloha klapky vůči potenciometrům a v domácích podmínkách neseřiditelné a v servisech dnes také ne.
Pokud je vysoký volnoběh, tak to přisává vzduch (příruba, nátrubek odvětrání ven. víka, odvětrání nádrže, posilovače brzd,atd...). Při zkoušení zaslepit a utěsnit. ECU srovná otáčky sama servem na klapce.
Klapky jsou jiné pro 136 a 135 motory. Mají o 2mm širší kanál. Pak vysí volnoběh a blbě po jízdě padá na své otáčky. Osobně otestováno. ECU jsou také jiné.
Svazek s Felicie má jiné zapojení a komunikaci s immo. Sežeň svazek s Favorita (motorový) a zapoj přívody dle popisu. Popsal jsem piny/dráty, jak jdou po sobě a pokud nevíš, tak 1. identifikuj kostry na konektorech a dle toho poznáš směr popisu drátů.
Rozdělovač musí být na 0° na ryskách jako řemenice na rysce (ta zcela vpravo je první). Setrvačník se dá nasadit dvojím způsobem, ale správně je, když má náběhy na hall 6° a 60° opačně nejde spustit motor.
Čerpadlo musí dávat max 3bary (jen s Favoritů). Nesmí být z MPi felicie. To dává až 6barů (lišta pracuje s 3bary). BMM pracuje s 1,1barem a srážet tlak z 6 barů je na brzké odejití ventilu tlaku na vstřikovací klapce. Měřil jsem to manometrem paliva. Také ověřeno.
Jinak to startuje hned bez neklidného chodu - to je jinak něco blbě a protůrování je blbost.
Myslím, že není velký problém obvolat všechna možná vrakoviště, ona se ta ŘJ i kabelové svazky určitě někde najde.
Ďáblíku, v posledních fázích výroby "Fanoušů" s karburátorem se používaly elektronicky řízené karburátory tuším také Pierburg, a katalyzátor. Tedy měly ŘJ.
Jestli máš motor s karburátorem, tak je ti to k ničemu! A možná, že vůbec nebudeš nějakou elektroniku potřebovat.
svazek motoru, hall,ventil odvetrani nadrze,jednotka vstřiku,ecu motoru,zapalovací kabely,rozdělovač bmm,svíčky RC9YC,lambdu LSH24,zapalovací modul,čidlo teploty do sání,
jednotka pro 136ku je 50kw a kanál vstřikovací jednotky je tuším 38mm a 36mm je 40kw.
Nejlépe si to vše odmontuj na vrakáči, aby jsi viděl, jak je to propojené. Nebo googli. Tady jsou spíše laici.
ECU je electronic-central-unit. Je to mozek pro elektroniku motoru.
Vstřikovací jednotka je tzv. špatně pojmenovaný karbec.
Oba díly jsou jiné pro 136B a 135B. Bejt tebou beru ten svazek s inzerátu dole a sháním jen ECU mozek a jak vidím i lambdu, ale ta je stejně lepší nová v každém případě.
Pokud se takto blbě ptáš a sám se ani nepodívaš, co vlastně potřebuješ, tak se doničeho nepouštěj. Nikdo tě zaručičku nepovede.
Ten pocit, když si info najdeš sám a vložíš snahu je nenahraditelná radost s dobře vykonaného díla. Pokud je Milata drahý, tak tě upozorňuji, že dostáváš zde rady zadarmo a ještě si jich nevážíš. Už chápu, proč jsem zde dostal ban. Rozčilovat se z blbcema je totální ztráta času, když se ptají dokola na to samé.
Chytrému napověz... Já bych to řešil koupí celýho fáva s motorem stejnýho typu (něco se shnilou kastlí bez TK bude za odvoz), vzal si potřebné a zbytek hodil na vrakáč. Ideální kombinace studia jak je co zapojený a pohodlnější než díly shánět jednotlivě resp. nemusí řešit co přesně pořídit, ale bude to mít všechno na místě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.