Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elektro a řídící jednotka Favorit Forman

Od: martas12 odpovědí: 38 změna:
Dobrý den. Mám prosbu. Už nevím jak hledat. Mám motor s fáva 781 136B a potřebuji elektriku a řídící jednotku. Prostě aby to jelo. (spojení karburátoru lambda sondy atd) dávám motor do 105tky a potřebuji to sehnat. Děkuji moc za odkazy. Díky.

 

 

38 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidban

2x

Pokud se jedná o motorový svazek z Favorita, tak:

červená _ + svorka 15 klíček

šedá tlustá _ + motorku čerpadla

bílá tlustá _ - kostra čerpadla (jen jeho)

žlutá tenká _ otáčkoměr (je verze BMM fungují - výstup z ECU a ne cívky/trafa - zapoj na trafo a š105 ukáže otáčky)

černá tenká _ z čidla termostatu (teploty)

červená tlustá _ svorka 30 (jisti pojistkou 15A)

Druhý konektor je pro OBD zásuvku diagnostiky ( 5pin)

+,-,nezapojen,k-line,nezapojen (protikus konektoru je třeba na motorku centrálu předních dveří felicie)

k-line v OBD je 7 pin

Diagnostika stačí KKL-USB nebo COM a program VAG-COM 409

Přestavěl jsem FAV karbec na stříkačku včetně svazků.

Otáčkoměr lze připojit na trafo pod krytkou má standartně matičky pro svorky 1 a 15

Jinak BMM otáčkoměr či VDO moderní na výstup z ECU.

Hlavně na svazku dobře ukostři ten plech z 4 vodiči (hnědé a bílý) na motor pod matku příruby spojky (16 klíč) zezadu u poloosy.

gumidban

Ještě pár poznatků.

Nešahat na seřizovací prvky šroubky na vstřikovací jednotce/karburátoru. Rozladí se poloha klapky vůči potenciometrům a v domácích podmínkách neseřiditelné a v servisech dnes také ne.

Pokud je vysoký volnoběh, tak to přisává vzduch (příruba, nátrubek odvětrání ven. víka, odvětrání nádrže, posilovače brzd,atd...). Při zkoušení zaslepit a utěsnit. ECU srovná otáčky sama servem na klapce.

Klapky jsou jiné pro 136 a 135 motory. Mají o 2mm širší kanál. Pak vysí volnoběh a blbě po jízdě padá na své otáčky. Osobně otestováno. ECU jsou také jiné.

Svazek s Felicie má jiné zapojení a komunikaci s immo. Sežeň svazek s Favorita (motorový) a zapoj přívody dle popisu. Popsal jsem piny/dráty, jak jdou po sobě a pokud nevíš, tak 1. identifikuj kostry na konektorech a dle toho poznáš směr popisu drátů.

Rozdělovač musí být na 0° na ryskách jako řemenice na rysce (ta zcela vpravo je první). Setrvačník se dá nasadit dvojím způsobem, ale správně je, když má náběhy na hall 6° a 60° opačně nejde spustit motor.

Čerpadlo musí dávat max 3bary (jen s Favoritů). Nesmí být z MPi felicie. To dává až 6barů (lišta pracuje s 3bary). BMM pracuje s 1,1barem a srážet tlak z 6 barů je na brzké odejití ventilu tlaku na vstřikovací klapce. Měřil jsem to manometrem paliva. Také ověřeno.

Jinak to startuje hned bez neklidného chodu - to je jinak něco blbě a protůrování je blbost.

martas12
19.12.18 18:33

Aha.
gumidban

Tady maš vše

skoda.panda.cz/...

na skoda virtu jeden borec dával mpi do 136 rapida. Poptej se dále tam.

 


0x

Myslím, že není velký problém obvolat všechna možná vrakoviště, ona se ta ŘJ i kabelové svazky určitě někde najde.


doplněno 19.12.18 08:53:

Ďáblíku, v posledních fázích výroby "Fanoušů" s karburátorem se používaly elektronicky řízené karburátory tuším také Pierburg, a katalyzátor. Tedy měly ŘJ.

To máš pravdu to byly myslim ty ecotroniky a co vim tak to spolehlivostí nák neoplívalo
To bych radši honil ten jednobod nebo tam nechal karbec a odpadli by starosti s elektronikou
Osobně sem měl silverline fafouna s jednobodem a jezdil nádherně a bez problémú
vernon
Ecotronic se vyráběl od r. 1990 do r. 1992. V době náběhu stříkaček na začátku roku 1993 se už fačko s elektronickým karbecem nevyrábělo!

 


0x
Já nevim ale pokud ten motor davaš do 105ky a je s karburátorem tak na karbec přeci řj nepotřebuješ
Joo pokud to je jednobodová stříkačka tak to už je jina tu řj jednotku bych asi i v garáži našel a kabeláž budeš muset hledat na vrakecu
Ta jednotka by mohla bejt stejná s pvníma feliciema ty měli taky jednobodovou stříkačku
Tam bys akorát musel dat bacha a sehnat to komplet i s imobilizerem
U favoritu imo ješte nebylo
vernon
Tazatel píše jasně, že se jedná o motor 781.136B. To je stříkačka!

 

martas12

Něco takového? auto.bazos.cz/...
Jestli jo, tak dneska se zajdu mrknout na vrakáč.

Jestli máš motor s karburátorem, tak je ti to k ničemu! A možná, že vůbec nebudeš nějakou elektroniku potřebovat.

Typuju že chce do 105ky zastavět motor s jednobodem
Je to tak? Nebo máš favorita s karburátorem?
martas12

Mám přesně to co je na foto inzerátu výše. Taková ta škrtící klapka z jednobodem. Bych poslal foto ale mám jen data a nechce se to odeslat.
Tka pokud budeš shánět, je dobré vědět, že to není karburátor, ale jednobodové vstřikování Bosch Mono-motronic. Já jen abys nesháněl něco co ti pak bude k ničemu

 


0x
Ano na obrázku sou veci z první felicie jednobodová stříkačka
Dle mě už to ma immo takže budeš muset ještě sehnat tu imokrabičku co je za přístrojovou deskou plus čtecí cívku co je na spínací skřínce a aspon jeden čip či celej klíček s čipem
DÚLEŽITÉ! vše to musí být z jednoho auta !
Pokud bys to dohnal s favoritu immo řešit nemusíš
vernon
Já vidím favoritáckou pojistkovku. Tohle haraburdí někdo uřezal z Favorita...

 

jabraka*

0x

Několik let jsem jezdil s formanem a řídící jednotku jsem tam nenašel!A ještě k tomu jsem jezdil na plyn!

JB

Když nevím, tak neodpovídám. Poslední favority měly jednobodové elektronické vstřikování a samozřejmě i řídící jednotku.
vernon
Jabrako, ty jsi ale šmoula, viď?

 

vernon

0x
Nepadla tady ještě jedna důležitá věc. Řídící jednotka motoru 135B a 136B se liší mapami vstřikování a zapalování. Tak dej bacha, jakou ŘJ kupuješ, mechanicky jsou totiž kompatibilní!

 


0x

Motor 136B nemá karburátor, ale škrtící klapku a jednobodové vstřikování do sání.

 

martas12

Toto mám.
doplněno 19.12.18 15:49: Ale moc se omlouvám. Ja temu říkám karboš.
doplněno 19.12.18 15:49: Ale moc se omlouvám. Ja temu říkám karboš.
vernon
CVJ. Centrální vstřikovací jednotka Bosch Monomotronic.

 

martas12

Tak co všechno mám sehnat? Aby to jelo a nemnel jsem tam drátu jak naje*abe. Díky.
gumidban

svazek motoru, hall,ventil odvetrani nadrze,jednotka vstřiku,ecu motoru,zapalovací kabely,rozdělovač bmm,svíčky RC9YC,lambdu LSH24,zapalovací modul,čidlo teploty do sání,

jednotka pro 136ku je 50kw a kanál vstřikovací jednotky je tuším 38mm a 36mm je 40kw.

Nejlépe si to vše odmontuj na vrakáči, aby jsi viděl, jak je to propojené. Nebo googli. Tady jsou spíše laici.

martas12

Tak to co je v inzerátu výše? Nebo mi prosím aspoň poslat nějakou fotku jak to vše vypadá? Dikec
martas12

A na kolik to cca vyjde na vrakáči? Milata (dobrá okr. Frýdek-Místek) tam jsou okradači.
martas12

Proč hledat rozdělovač BBM a zapalování modul?
vernon
A co jako?
martas12

ECU motoru to je taková ta řidiči jednotka teho vstřiku a můžete mi říct k čemu je ku*wa ta jednotka pro 136? Už mi to leze na nervy. Ale děkuji moc.
gumidban

ECU je electronic-central-unit. Je to mozek pro elektroniku motoru.

Vstřikovací jednotka je tzv. špatně pojmenovaný karbec.

Oba díly jsou jiné pro 136B a 135B. Bejt tebou beru ten svazek s inzerátu dole a sháním jen ECU mozek a jak vidím i lambdu, ale ta je stejně lepší nová v každém případě.

Pokud se takto blbě ptáš a sám se ani nepodívaš, co vlastně potřebuješ, tak se doničeho nepouštěj. Nikdo tě zaručičku nepovede.

Ten pocit, když si info najdeš sám a vložíš snahu je nenahraditelná radost s dobře vykonaného díla. Pokud je Milata drahý, tak tě upozorňuji, že dostáváš zde rady zadarmo a ještě si jich nevážíš. Už chápu, proč jsem zde dostal ban. Rozčilovat se z blbcema je totální ztráta času, když se ptají dokola na to samé.

asd1

Chytrému napověz... Já bych to řešil koupí celýho fáva s motorem stejnýho typu (něco se shnilou kastlí bez TK bude za odvoz), vzal si potřebné a zbytek hodil na vrakáč. Ideální kombinace studia jak je co zapojený a pohodlnější než díly shánět jednotlivě resp. nemusí řešit co přesně pořídit, ale bude to mít všechno na místě...

martas12

Vím sorry mám jen data tak si to nemůžu najít.
martas12

Kolik bude cena cca celkem na vrakči? Díky

 

 

gumidban

0x

Tady to někdo prodává. Přesně to co potřebuješ. Jen si doplníš tu řídící jednotku a jezdíš.

auto.bazos.cz/...

martas12

Díky ale dneska už na to mr*am Bo už s teho začínám být retardovany.

 

martas12

Díky moc. Moc moc se omlouvám. Blbě jsem četl. Jsem byl ještě v dílně a nevěnoval jsem se temu 100%

 

martas12

Dobrý den. Takže koupím to co je na odkazu ( auto.bazos.cz/...…strikovaci-jednotka-motor.php) a co nám koupit ještě dál. Děkuji moc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]