Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co je to na pneumatikách?

Od: karel44® odpovědí: 8 změna:

Ahoj, dobrý den.

Koupil jsem si pneu (protektory) a mám na nich cca 180 km najeto. Má jízda je klidná...rodinná

Přesto jsem našel dnes na pneu trhance. Můžete mi někdo zkušený říc co to je a zda se to bude zhoršovat a nebo dokonce jestli je to nebezpečné a mám to vrátit?

Děkuji Karel


 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Špatně přivulkanizovaný vnější obvod pláště, počíná se odchlipovat..

Nebezpečné to může být i nemusí. To takhle asi nikdo neřekne. Ale neriskoval bych to, za to to nestojí. Při vyšší rychlosti a třeba v létě, když je horko a pneumatika se víc ohřeje, může dojít k odtržení a pak ... to už si snad dpomyslíš. Každopádně reklamuj, nebo raděj vrat a nejezdi na tom!

V dnešní době používat protektory tak akorát, možná, na nějaký traktůrek, nebo na nějakým nákladním přívěsným vozíku. A i na tom se mi to jednou stalo. Ale jel jsem pomalu a když začal se mnou "mlátit", tak jsem bezpečně zastavil.

Na autě, už vzhledem k jejich reálně nízké ceně, (pokud si pohlídáš a nekupuješ, na poslední chvíli, co je), nemá cenu riskovat!

 


1x

S Bohumilem souhlasím v tom, že v tomto stavu je těžké předjímat, co to udělá do budoucna. Ale většina protektorů má zřejmou hranici mezi původní a novou vrstvou gumy.

V čem ale nesouhlasím s kolegou je jeho přesvědčení, že protektory jen na traktor.

Na protektorech jsem najezdil spousty km, v začátcích své řidičské éry jsem prakticky na ničem jiném nejezdil - pravda, šlo o auta jinách výkonů a jízdních parametrů. Ale i relativně nedávno jsem na své Mondeo koupil Vraníky, protože zimy zde byly dost tvrdé a Vraníky považuji za špičku toho, co se dá na auto nasadit. Nyní je už nemám, protože mám Santa Fe a na něj se už Vraníky neseženou.

Prostě a krátce řečeno - nemyslím, že by protektory byly špatnou volbou, zejména pro výletní ježdění po okreskách - samozřejmě za předpokladu patřičné kontroly tlaku a stavu bočnic - což je běžné i u neprotektorované gumy.

Taky jsem na protektorech jezdil x let, ale přešel jsem na čínské pneu.
Cena stejná nebo dokonce nižší než u protektoru a funkčně mnohem lepší. Menší hluk, stabilita, lépe vyvážitelné, atd...

promon - ale to víš, já v minulých dobách rovněž najezdil tisíce km na protektorech. Bylo to v době, kdy byl daleko menší provoz, jezdilo se, vzhledem ke stavu silnic pomaleji a bylo míň peněz na drahé nové. Ale vždycky jsem si je kontroloval a nikdy nejezdil na těch, které vykazovaly takovouto vadu. Dnes, na popojíždění po městě, nebo pár km na chatu a pomalou jízdou a "kochání" se krajinou "pust sóchnět", ale na dálnici a silnice pro MV 130/160// km, kterých už je poměrně hodně, ani náhodou.

olinl
Souhlas s chlapama-nejezdit divočinu a kontrolovat jestli se stav pneu nezhoršuje. To jediné zbývá, pokud je chceš nějakou dobu používat. Nikdo nezná přesnou technologii navrstvení běhounové vrstvy, ale nějaká záruka od prodejce by být měla (pokud jsou zakoupeny v autorizované prodejně/servisu apod.). Táta v dobách socialistických jezdil i na dvakrát protektorovaných "gumách" (ze známosti, bez záruky, za 200,-Kčs za všechny čtyři pneu) a jelo se až k Balatonu. Jenže jak píšou chlapi-jiná doba, jiná auta, jiné rychlosti..

 

xenofob

0x

zhoršovat se to nebude, pouze se to za jízdy utrhne, na zabití jsou ty pneu dobré

 


0x

Nekvalitní protektory, myslel jsem, že už je nikdo nepoužívá, zřejmě nějaká bídná výroba.

 


Chtěl bych všem poděkovat za vaší odpověď. Rozhodně to budu řešit Děkuji a hezký večer.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]