Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jako řidič začátečník uvažuji nad koupí ojetého auta, ale ne moc - max 4 roky, cena nejlépe do 250tis Kč. Chtěla bych auto s benzínovým motorem, něco běžné velikosti - ne verzi kombi. Zatím mám vyhlédlé Hyundai i30 1,6 99kW, Kia Ceed 1,6 gdi 96kW, pak taky je možná Toyota Auris 1.4-1.6. S turbem Ford Focus 1.0 Ecoboost 92kW. Zajímalo by mě srovnání, zkušenosti s těmito motory. Zejména s životností turbomotoru. Dočetla jsem se, že náklady k jejich opravě jsou někdy vysoké, a je nutné je chladit po větší námaze. Takže váhám mezi klasickou atmosférou s vyšší spotřebou, a možná delší životností, snažší oprava. A turbomotorem s nižší spotřebou.
Důležité je zmínit, že auto budu používat nejet po městě a okolí, ale taky třeba na dálnici, Plzen - Praha, a cca jednou za dva měsíce Plzen-Beskydy (1000km tam a zpět). Rocně asi 10-15tis. km.
Osobně mám větší důveru ve Forda, ale mám obavy z toho motoru, že ho po dálnici "uženu" (hlavně při cestě přes celou republiku). Taky bude mít starší auto už něco najeto - cca 50-70tis. km. Tak nevím zda se to vyplatí vubec koupit, vzhledem k případným opravam.
Budu ráda za jakýkoliv názor, či zkušenosti jak s turbem, tak i s některým jiným výše zmíněným modelem. Případně tipy na jiné auto.
Díky K.
Něco jsem najezdil s i30 kombíkem, jede to použitelně, ve vyšší rychlosti hodně žere.. Focus 1,8 si při dálnici 150 kmh bral kolem 7, i 30 tak 9. Při pomalejší jízdě spotřeba OK. Asi má proměnné časování ventilů tak to klasická atmosféra už taky moc neni.. Teď má asi 200 kkm a nijak výrazně se nesype..
Ekobuřt 1,0 92 kW je z turbomotorů jeden z nejlepších, zásadní chyby nemá, hlavně nemá problém se samozápalama od karbonů (např. na 1,6 praskají písty atd.). Pokud vim, tak bylo jen pár motorů kde vytekl chladič (hadice) a motor se přehřál = zkroucený blok. Jezdí už dlouho a je to spolehlivý motor, stačí nechávat před vypnutím dochladit turbo a bát se ho nemusíš... Dálnice se u něj bát nemusíš, zvládá v pohodě. Ovšem čím novější Focus tím horší, nejvíc se mi líbí ten první po FL (taky si ho udržuju při životě :D )
Mám vybraný model, rok výroby 2015 s nájezdem 50tis km. Ten problém s chladičem jsem taky zaznamenala, jednalo se o verzi 1.5. Ještě počkám, nastuduju, ale zatím se jeví jako favorit.
Míň místa např. Podvozek mi taky přijde lepší u prvního (lepší odezva od silnice). Je těžší tak hůř jede. Víc elektroniky = víc možností poruch a dražší opravy. Motory taky, mám radši klasickou atmosféru, a např. novější 1,6 je línější (ekolog to zadusil), proměnné časování drahé na údržbu (rozvody včetně kol). Nemá nad dveřma žlábek tak při otevření dveří teče voda do kabiny.. Jediné zlepšení je lepší bezpečnost, pak už to je všechno k horšímu.. Mám radši jednoduché věci...
Kvalitativně se generacema Focus lepšil at už bezpečností nebo antikorozní úpravou.Elektroniky je dost i ve jedničce, ale rozhodně Ford na elektroniku nijak zvlášt netrpí...
FoFo1 je lehčí, to je asi jediný plus, ale podvozkově nejsou daleko od sebe.Jsou tam modifikace, ale v podstatě jsou to až po trojku stejný podvozky...
Atmo Duratec pořád vychází od prvopočátku Zetecu a Sigma z FoFo jedna byla modifikovaná až po poslední trojku.Ve dvojce byly dvě verze 1.6 s varibialní vačkou nebo bez...
Logicky se ty auta vyvíjely, ale rozhodně to nebyl posun k horšímu.Třeba na Dvojce se na podvozku dělá líp než na jedničce...A trojka má perfektně řešený prahy, což se s jedničkou nedá vůbec srovnat...
Pokud jde o naftu, tak od dvojky to byl posun kupředu, protože jednička nabízela jen 1.8 TDDI/ TDCI...Navíc ve verzi ST a RS přibyl pětiválec...
Opravy rozhodně nejsou dražší, na těch autech se většina věcí dělá plus mínus stejně.
Pokud jde o rozvody, tak na variabilce se dělaj jendoduššeji než na klasice...
Rozvody - jde o to že je dobré vyměnit mechaniku variabilu i když ještě nechrastí = víc dílů = víc peněz.. Taky třeba ložiska - na MK1 vyměníš samotné ložisko, od MK2 musíš celý náboj. V nových je všude ESP a to je za raketu (už jsem to potkal v Mondeu). Podvozek "víc žehlí" tak je míň cítit po čem jedeš, hlavně námrazy atd., na to je jednička lepší... Jojo, rezne jak Filcka, zatim miláčka udržuju bez hniloby, ale musim kolem toho každý rok skákat. Holt pozink jen slabá galvanická vrstvička + nedořešené detaily... Nejlepší by bylo zkombinovat dobré věci ze všech generací.. Nafta v MK1 byla tragédie, novější už jsou na tom líp a nejvíc se mi líbí dvoulitr TDCi. Pak litrový ekobuřt a možná i nový 1,5.. A nejradši bych pětiválec z ST :D Atmosféra v novějších jede o dost hůž než v MK1 - těžší auto, delší převody a ekolog to zadusil...
znám všechny tři generace, to se neboj...
Rozhodně se to s generacema nehoršilo.Auta se posouvaj technikou dopředu.To by v tom případě mohl být Golf 2 lepší než 6 , protože má minimum elektroniky...
V jedničce nebyla špatná nafta, ale byla jediná...
Kdybych chtěl Focusa na zábavu, tak jdu do MKI ST
Na ježdění do práce MKII facelift 1.8 TDCI popř. předface 2.0 TDCI
A pro rodinu MKIII v matu v benzínu
Z toho výběru bych nechtěl ani jedno. Osobně bych vzal bud atmo Civica 1.8 a nebo Opel Astra 1,4 turbo. Na nejlepší variantu Fiat Tipo s 1,4 a turbem nemáte peníze. U Hondy je těch vašich 70 tisíc km akorát čerstvě zajetých a Astra na tom bude taky líp jak ten Korejec nebo 3 válec. Co se týká Toyoty tak spolehlivost super, ale je to trochu lenochod...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.