Nejste přihlášen/a.
Modrá a zelená se prý míchat můžou, ale červená se mixovat nesmí - podle některých zdrojů. Také doporučím vyměnit komplet v servisu a zjistit důvod, proč jste tam musel nalít půl litru. Příčinu úbytku odstraňte, může vás to zachránit od nepříjemností v nevhodný čas.
Ano hrozí rozleptání dílů v motoru jako těsnění pod hlavou atd. = vypustit, proplach a nalít to co tam patří. Čim dřív tim líp... Příště nejdřív zjistit co lít a když nevíš tak dolít jen destilkou. Taky hledej proč ubyla, často teče napojení hadic, vodní pumpa atd, v místě úniku to bývá berevně vykvetlé...
Obě chaldicí kapaliny mají stejný základ (etylénglykol), liší se v použitých inhibitorech koroze. G12 je primárně určená pro moderní hliníkové chladicí soustavy, starší G48 je určená hlavně pro soustavy s železnými a mosaznými částmi. Dolitím 0,5l G48 do G12 se nestane vůbec nic, dokonce ani není pravděpodobné to naleptání a destrukce těsnicích součástí chladicí soustavy a už vůbec nic to neudělá s těsněním pod hlavou.
Zdroj: Odborné weby.
Pro klid duše si to nechte klidně vyměnit, ale je to zbytečné vyhazování peněz
@dabel: Znáš víc takových případů? Z jednoho, navíc patrně s nepotvrzenou příčinou bych vůbec neděl závěr. Je to velmi nepavděpodobné.
nevím jak je to skutečně se smícháním různých směsí ,ale osobně bych do "červené " nelil modrou atd. a tím spíš když ani nevím co a JAK dlouho to tam je,pak bych dolli v případu akutní potřeby vodu na dojetí. Pak doma udělal důkladný proplach a nalil novou chladicí směs dle svých potřeb (osobně mám - měl jsem-ve všech třech autech G-12)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.