Nejste přihlášen/a.
No...já Vás sice chápu. Ale nevím kde žijete.
Máte zřejmě "trochu" nabourané auto...a chtěl byuste po pojištovně zaplatit celé nové? To opravdu ne, tak dobrou pojistku jistě nemáte (a pochybuji že by Vám ji kterákoliv pojištovna nabídla). V případě "totálky" nebo odcizení vozu axistuje GAP..a tam je garance ceny nového vozu..po dobu 3-5 let (hodnota vozu se bere jako "nákupní" bez časového snížení hodnoty).
Možná...možná..pokud byste měl opravdu dobrého právníka, tak by po dlouhých tahanicích v občansko právním sporu z viníka mohl dostat "rozdíl" mezi hodnotou vozu ojetého (600km) a poškozeného. Ale i to je spíše utopie..a právník by Vás stál víc, než co byste dostal (teoreticky dostal).
Oprava malé nehody v autorizované opravně hodnotu vozu nesníží a rozhodně ti pojištovna nezaplatí koupi nového vozu ani nějakou kompenzaci...ti zaplatí opravu auta do původního stavu. A ani nemáš žádný nárok požadovat to po člověku co do tebe naboural,od toho má povinné ručení
Nevím z čeho máš strach,neznám rozsah nehody,ale tipnul bych ti to tak na rozbitý nárazník. V takové případě jen vymění kus za kus...i kdyby byl načatý plech pod tím,odoperují celou poškozenou část karoserie a dají tam nový originální kus. Auto bude pak zase ve stavu nového
Přesně tak to je, výměna dílu za díl, ale pán je zřejmě "vykuk", tak at se klidně ztrapní. Až řekne pojištovně, že chce nové auto (když mu v podstatě nic není), tak se budou smát ještě na Silvestra.
Proč vykuk? "Nikdy nebourané" a "lehce bourané na zadek" rozhodně nemá stejnou hodnotu. Pojištovna ze zákona platí skutečnou škodu a to je nejen kvallitní oprava, ale i ztráta hodnoty. Akorát ztráta hodnoty jde těžko vyčíslit, pokud to neprodává teď tak o nic nepřijde a ztráta "někdy v budoucnu" se těžko určí. Takže prakticky nemá smysl to vůbec řešit, jen ztráta času a nervů a nejspíš jediný kdo získá budou právníci...
I lehce drclé bývá hnuté zadní čelo a veškeré rovnání/ výměny atd. je problém, nikdy to není jako z výroby a pak to v místě opravy hnije. Obzvlášt pokud se bez čištění jen stříkne asfalt na holý plech.. Neni od věci zkontrolovat hned po opravě kdy to jde vyreklamovat (nejlíp před nasazením nárazníku). Po pár letech to shnije a servis se vysměje...
asd1 - dnešní auta mají nárazníky z plastu, ten těžko shnije, takže to může být jen kosmetická záležitost. Po výměně nikdo nic nepozná. Pouze je to zapsané v kartě vozidla. A chtít za promáčklý nárazník nové auto, to už je hodně mimo mísu.
Ferax má pravdu..., je to jen kosmetická vada, která se opraví... Všechna auta byla jednou nová, teď ještě záleží jak dlouho je považovat za nová... To by pojištovna nedělala nic jiného než vykupovala auta... Sice se tvrdí, že už amortizace u pojištoven není, ale v podstatě je... Ale předpokládám, že auto je nové, tak nic amortizovat nebudou... Ale hlavně záleží jaký vykuk je ta pojištovna... Nebot také není pojištovna jako pojištovna...
asd1...Na to mají autorizované opravny avoje schválené postupy a přípravky a stroje. Nevím jak jinde,ale u nás se to vždy dodržovalo a nikdy se nestalo že by auto v místě opravy hnilo a to ani po letech. Když to někde pepa z horní dolní v garáži odflákne a sotva něčím přetře nový sváry,je jasné že to zhnije.
Když k nám přijelo bouraný auto,postup byl vždy stejný-místo se odstrojilo až na prokazatelně netknuté části-to se měřilo i laserem jestli umístění prvků karoserie souhlasí s dokumentací výrobce. Poškozené součásty se vyhodily a nahradili novými,originálními. Když byla zasažena karoserie,auto šlo na specializovanou dílnu,kde všechny zasažené části poctivě vyměnili za použií originálních postupů. Auto po této opravě bylo znovu stejné jako by opustilo továrnu,žádná ztráta hodnoty. Že to někde dělají jinak je jen jejich problém-a samozřejmě problém zákazníka-ale autorizovaná opravna která to dělá pořádně,není žádný problém
Autorizak si nemůže dovolit delat to jinak, rychle by prisel o licenci ale spoustu lidi nema predstavu jak to tam chodi, nikdy tam nebyl jen umí kritizovat
Btw nekomu bych doporucil, aby neradil kraviny. Pri spravnem postupu a uspechu u soudu hradi vse protistrana (pojistovna) vc. nakladu rizeni.
To bude zřejmě na mne..To máte jistě pravdu, že při prohraném sporu hradí náklady protistrana. Jenže za prvé ten spor vůbec tazatel nemusí vyhrát..a za druhé, nikdo mu neproplatí "ztracený čas"..Ovšem je otázka, kolik si tazatel cení svého času, pokud se hodina jeho práce počítá na desetikoruny (nebo je v důchodu), potom mu o čas nejde. Jestli si účtuje za svou práci 500Kč/h, potom bude velmi pravděpodobně ztrátový, i kdyby soud vyhrál. Jinak řečeno, to že by právník stál víc, než by tazatel dostal, jsem myslel "se vším všudy", tedy včetně všech věcí okolo..ztráty času (nervů) atd.
Ještě jsi neviděl servis kde vyúčtujou těch 80k a jen to tak spytlíkujou? :D Zadní čelo vykuchá, nový tam naboduje COčkem, stříkne asfaltem a hotovo. Že to za 3 roky shnije už nevadí, po záruce tak nazdar. Jen dodá že by zrezlo i bez bouračky a nabídne kvallitní opravu zase u nich :D
Mmch. se tu neřeší kvalita opravy ale ztráta hodnoty a jak to dostat z viníka resp. z jeho ručení...
Např. takhle vypadá ochrana proti korozi zadního čela (autorizák) Fotka je po opravě. Podobně drclý zezadu ajko tazatel, spíš ještě míň (on bude mít čelo na výměnu). Stříklý na bordel jedna vrstva, odfouklý kusy s holým plechem. Reklamace vyřešená tak že přestali komunikovat. Beztak bych jim to už nedal ani na tu opravu... Hádej za jek dlouho by tohle shnilo. Tak se nediv že se na servisy kouká jak podvodníky - ono jich je mezi nima opravdu hodně. Prostě taxikáři bazaristi autoservisy k sobě mají hodně blízko. Chápu že poctivá menšina neni nadšená že to padá i na ně.
Ano, očistil a stříknul jsem si to doma v dílně. Příště oprava rozpočtem a budu to dělát sám celý :P
007cz - To jsi první, kdo by vyklepával popraskaný, plastový nárazník a jestli ti to uniklo, jedná se o nové auto, takže v záruce, pokud něco opravíš doma a přijdou na to při garanční prohlídce, záruka padá. Fakt fundovaná rada.
ferax..mrkni na fotku výše,,chceš mít takové auto co ti po opravě shnije,,,,nárazník nahřeji horkovzduškou nemusím klepat
Srandičky a ironie.. Ale na fotce je opravdu "kvalitní" oprava tak jak to přišlo z autorizáku. Příjemný kravaták s kafíčkem, řeči o kvalitě a že ta se musí zaplatit, přejímání a předávání se zápisem, vysvětlení opravy jek pškně to udělají.. Ale v reálu jim musíš stát za zadkem a hlídat co kde oj...ou. Jen takové upozornění na problém s kvalitou. 007 jako automechanik si s tou ironií trošku naběhl - co říká na práci jeho kolegy z oboru? Kvalitka, že? Hlavně že vyúčtovaný to bylo komplet
Zákonná záruka nepadá (kromě vad způsobených opravou), prodloužená už má podmínky podle smlouvy s prodejcem.
oo7cz - ta fotka nepatří k dotazu, ty jsi psal že bys to vyklepal, najednou zase píšeš o horkovzdušné pistoli (to jsi frajer, když chceš opravit potrhaný nárazník, aby to nebylo poznat). Tak si ujasni jak to je. Každopádně je nesmysl jakkoliv se tím zabývat, když to servis vymění v rámci povinného ručení, nebo pojistky. Sám jsem podobnou situaci zažil, rozdíl byl jen v tom, že se jednalo o předek, který mě někdo "orval". Moje smůla byla, že jsem u toho nebyl, tak to šlo z pojistky, kde jsem měl spoluúčast 5000Kč. Ten nárazník stál 18000Kč. Zdravý rozum říká, že to tu cenu nemůže mít, ale pojištovna to zkousne. Širší problém je v tom, že taková praxe zvyšuje náklady pro pojištovny a my se pak divíme, že se zdražuje pojistné.
Dobrý den,
ve vašem případě nemáte na nic podobného nárok. Vozidlo je věc podléhající běžnému opotřebení a s tím souvisejícím snižováním hodnoty. Vozidlo bude na náklady pojištovny opraveno a uvedeno tak do stavu před dopravní nehodou. Jelikož stav ve kterém bude, bude stejný a nijak neovlivní užívání nebo fungování věci nelze požadovat kompenzaci.
Zvláště kdy je poškození zanedbatelné nebo téměř zanedbatelné, což ve vašem případě je. V žádném případě nejde o škodu, která by byla nikoliv zanedbatelná a ovlivnila fungování nebo užívání věci. Bavíme se fakticky o kosmetickém poškození.
Adekvátní náhradou je ve vašem případě umoření částky nutné k opravě z povinného ručení viníka dopravní nehody.
Já bych řekl, že tazatel krom snížení ceny vozu přišel i k nehmotné újmě. Jezdit s pocitem, že mám nové netknuté "auto" (je to sice jen Citroen, což mi přijde jako větší újma, ale budiž..), nebo mít bouraný vrak (jistě, poškození není vážné, ale plechy pomačkané jsou, bude to rezavět, mohou se projevit problémy se zavíráním pátých dveří, se světly ) je prostě velký rozdíl. Ta křivda tu je, zaplatil za nové netknuté auto a přitom bude mít opravovanou bouračku. A každý den, kdy do toho sedne, si to bude uvědomovat, místo fajn pocitu bude mít pocit křivdy. (Teda zas tak moc dlouho ne, je to Citroen , navíc, když si dám dohromady indicie, tak mu nejspíš brzy zase někdo skončí v kufru).
Takže i když je to neobvyklé a jsme zvyklí toho černého Petra přijímat jako samozřejmost, tak jedinou naději byste mohl mít u občanskoprávního sporu, samotná pojištovna takový nárok tězko uzná. A mohl by to být zajímavý precedens. Ještě nedávno soudy nemajetkové újmy příliš neřešily, ale rozmáhá se to.
Jestli si auto chceš nechat delší dobu a né ho za 1-2 roky prodat, tak bych si nechal těch 80 tisíc vyplatit od pojištovny a nechal si to někde v servisu u kamaráda opravit za 10 tisíc.
Tohle na moc drahé auto nevypadá, za 5 let bude rozdíl v prodejní ceně proti autu které bourané nebylo minimální. Takže mít dobře opravené auto po lehké bouračce + 70 000 v kapse se podle mě rozhodně vyplatí. Vždyt těch 70 000 bude tak cca 1/4 hodnoty auta. V podstatě na tom ještě vyděláš. Tři další karamboly a budeš mít auto zadarmo.
PS: Neznám pojištovnu, která by ti dala po takové banální havárce peníze na nové auto.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.