Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auta s dieselovým motorem dnes

Od: michalpesek odpovědí: 69 změna:

Zajímá mě, proč za posledních pár let klesá dle statistik v Evropě prodej nových aut s dieselovým motorem? Většina lidí kupuje místo dieselů opět benzíny nebo jak to vlastně je? Třeba před 10 - 15 lety byla naopak zvýšená poptávka po autech s dieselovým motorem a najednou je to opačně. Má vůbec smysl v dnešní době kupovat auto s dieselovým motorem nebo se to už nevyplatí, např. z důvodu neustále přísnějších emisních limitů atd.? Vlastním Fabii 1,9 TDI 74kW a teď nevím, jestli příště koupit auto opět s dieselovým motorem nebo raději s benzínovým motorem. Jak je to v dnešní době s prodejem ojetých aut s dieselovým motorem, je o ně také menší zájem stejně jako o nová auta? Prodal bych vůbec v dnešní době tu moji Fabii 1,9 TDI 74kW nebo už o tyto Fabie není zájem? Je z roku 2002 a najeto má 260 tis. km. Děkuji za odpověď

 

 

69 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ty jsi snad Neználek. Ty jsi ještě neslyšel o aféře "Dieselgate" a dalších s tím spojených? Když si o tom něco zjistíš, pochopíš vše, na co se tady ptáš.

 


1x

Diesel samozřejmě stále smysl má..a mít bude (samozřejmě že při určitých podmínkách-najetý objem km, délka jízdy atd.).

Moderní diesel splňující Euro 6d TEMP má emise na skvělé úrovni i když se třeba všichni "zelení" světa uštěkají..

Pro určité typy vozidel je benzín nesmysl (at se jedná o velké stavební stroje, těžší SUV atd).

Sám si dokážete přece spočítat jestli se Vám nové auto vyplatí v naftě nebo v benzínu - podle ceny auta, najetých kilometrů, rozdílu spotřeby..atd.

 

jezevec*

0x

Svoji Fabii prodáš orientačně kolem 30.000,- Já sám na dieselová auta nedám dopustit, samozřejmě teď nemyslím herky s obsahem 1,4l. Moje nejslabší má 2,5 litru a když říkám, že objem ničím nenahradíš, vím, o čem mluvím...

Za 30 tisíc se prodávají ty nejolítanější HTPčka. Ojetin s motorem 1.9 TDI PD moc není a prodávají se podle stavu od 50 tisíc nahoru. Je to asi vůbec ten nejlepší motor, jaký lze v jedničkové Fábce mít (kromě RS verze). Velmi slušná dynamika a minimální spotřeba.

Zrovna pédéčko není žádný zázrak a je nejporuchovější ze všech VW 1.9TDI.

jezevec*

Tak to sestup na zem! Za 50 už by musela být hodně naleštěná, s chlupatým volantem a vanilkovým stromečkem!
Do 1000 EUR si vybereš z několika desítek kusů !
suchen.mobile.de/...

@satam - To jsou hospodské kecy. PD je jen o chlup míň spolehlivé než stará rotačka.
@jezevec - Každý si nejezdí pro auto do Německa. A našel jsi opravdu ty nejlevnější vraky. V ČR slušný kus pod 60 neseženeš.

jezevec*

No, problém je v tom, že 80% těch "slušných kusů za 60 litrů" bylo přivezeno za ten litr z Německa...

To je bohužel pravda, ale bavím se o těch 20 %, které pocházejí z ČR nebo byly dovezeny z Německa za dva litry.

 


0x

Já bych si koupil benzín, jenže on v normálních novějších autech žádný kloudný není. Jako nejlepší volba mi dnes přijdou naftáky z aféry dieselgate, tedy 1.6 TDI a 2.0 TDI zhruba z let 2009-2013, které nemají zbytečná kurvítka, jezdí skoro zadarmo a spolehlivostí už je nikdy nic nepředčí.

jurajjuraj*

spolehlivost u 1,6 tdi? Troska natocil nejakou novou pohadku?

Ale kdeže. Motor 1.6 TDI je prakticky stejně spolehlivý, jako 2.0 TDI. Oba motory jsou výborné. Ale to bohužel některým lidem nelze vysvětlit.

jurajjuraj*

tak to asi mame ruzne predstavy o tom co je vyborny motor, ale tak kazdeho vec co si koupi

 

jurajjuraj*

0x

ubyva toho hlavne proto ze lide prichazeji na to ze kdyz jede 10km do prace a 10km z prace i s peti zastavkama na nakup tak se diesel az tak nevyplaci, servis je drazsi, oproti benzinum je vic veci ktere se muzou porouchat a stoji hormady penez

k emisim jak tu nekdo psal , ono se zelenyma ma na jednu stranu pravdu, ti hulakaji ani nevi proc , na druhou stranu diesel ma nejake emise kdyz je novy, kdyz prijdou prvni problemy tak vetsina lidi resi opravy stylem aby to moc nestalo, jezdilo to a na nejake emise kaslou

 


0x
Ono je to tím, že většina evropských měst zakazuje vjezd do center, až od určité normy emisí a lidi prostě dopravou jezdit nechtějí.Proto raději berou benzínové auto. Na druhou stranu norma Euro 6 už splňuje hravě velice přísné hodnoty emisí, takže diesly tady budou ještě dlouho nebo alespoň do doby, než je vystřídají elektrické auta. Jinak to co tady píše Juraj je nesmysl, možná se probudil z umělého spánku po dvaceti letech. Mám 1.6 TDCI rok 2008 je stále jako nový, jezdí se s ním denně po městě a jediné co jsem po deseti letech měnil byla baterka.
asd1

Máš 1,6 TDCi na schade? Tak to jooo

break

Jo, tak tohle má DPF a na ježdění výhradě po městě to není idealka...

Šel jsem do toho a měl tak trochu obavy a zbytečné. O filtru ani nevím, vypaluje se sám aktivně, emise jsou stále jako u nového. Občas jedu nějakou delší trasu, ale denně s tím jezdí žena do práce, cca 2.5km nebo na nákupy atd. Na takový provoz i ta baterka dlouho vydržela.
break

baterka s tím problém nemá, ale 1.6 TDCI měla v roce 2008 DPF...většinovej provoz ve městě tomu škodí, sice se to samo regenruje, ale ne úplně.Filtr se pořádně nevypálí, více se zanáší, častu se nedokončí regenerace...

Pak to padne do nouzáku, v servisu udělaj nucenou regeneraci, pak to padne do nouzáku znova , tak vyčistí filtr, za pár měsíců znova nouzák a vyměnit DPF a k tomu olej, protože bude naředěnej naftou...

Další věc je Eolys, ten je na nějakejch 60 000km, ale vštřikuje se při každým otevření víčka nádrže, takže do těhle aut pokud možno pořád plnou.Při tankováním za 200,- to tam pálí furt.

U aut s DPF to chce často delší trasy.Krátký a obvzláště necelý 3km denně jsou zabijáci DPF...

jurajjuraj*

to ze ty si myslis ze je jako novy neznamena ze tomu tak je

@break - Však to přece @stir evidentně všechno ví, proto taky píše, že i přesto, že jezdí přesně tak, aby mu DPF brzy odešel, tak tento je stále v pořádku. Všichni se DPF bojí a reálně se to málokomu někdy podělalo, možná tak na firemních stočenkách. Dnešní DPF většinou vydrží 250 - 300 tkm a hlavně už došlo k poklesu cen za nové díly. Pokud nový DPF při odevzdání starého koupím za 20 tisíc, ani by mě nenapadlo zkoušet nějaké čištění, nepřijde mi to jako enormní investice. A druhý filtr už přežije zbytek auta. Kdo chce jezdit v normálním autě, musí s tím počítat. Ostatní holt budou hudlat svoje jedničkové Oktávky, dokud nepropadnou podlahou.

ixapenicy

Já mohu za autoservis říci, že DPF je dobrá věc. Jen chudáci majitelé aut.

DPF funguje a vydrží 300tis km, pokud je motor v perfektní kondici a majitel ho svou jízdou udržuje čistý. Jenže tohle je ideální stav, který se od skutečnosti dost často liší.

Takže často se řeší DPF i u auta, který má najeto do 100tis km. A říci, že málokomu se podělalo. Stačí se podívat, kolik % aut má DPF vymontováno a nebo se postavit na pár dní do autoservisu.

jurajjuraj*

nejlepsi je se postavit na par hodin k emisni stanici, tam je krasne videt ty super dpf ktere vydrzi 300tkm a diesly s emisema jako vino

Hoši chtěl bych mít vaše problémy
jurajjuraj*

my co mame benzinovy motor ( nemyslim dnesni tsi sragory nebo litrove objemy ) tak problemy nemame, akorat vim co vidim dnes a denne na emisich

Break když slyším hučení ventilátoru tak nechám regeneraci doběhnout, než vypnu motor. Ono se to vypálí i na volnoběhu, samo si to zvedne otáčky a zátěž motoru. Eolys to ještě nechtělo, to tam je asi 87 tis km. Davkuje se to podle množství dotankovaneho paliva, ne při otevření nádrže. Jinak delší trasy jezdím taky, ale ne denně, párkrát do měsíce a to úplně stačí. Filtr se vypálí sám průběžně, ve městě ta aktivní regenerace skoro nezapiná. Co mám zkušenost, tak to je jednou za zhruba 900-1200km a tolik km ve městě se nedá najet, protože vždy je mezi tím delší jízda, takže se to zase vyčistí. Opravdu s tím není žádný problém, není třeba se bát.
asd1

Samo zvedne otáčky motoru OK, ale zátěž? To by musel zařadit, zabrzdit a viset na spojce Nebo aspoň pustit klimošku a všechny spotřebiče (pohon klimakompresoru a altíku)...

A plete se tu Fordí TDCI a koncernová TDI.. (a já zas nedám dopustit na JTD)

break

psal o TDCI , tak an to reaguju.Těhle DPF jsem vyměnil a vyčistil už kvanta.Když to všechno jde, tak je vyměněný za 2,5 hodiny...

A jak jsem psal, krátký trasy ho odrovnaj.Jinak výrobcem je interval výměny tohodle filtru kolem 140 000km , ale vydží víc.Klidně 250 000 km , ale je to o provozu...

Jinak čištění u tohodle DPF jak se to vezme.Občas se to podaří a vydrží dlouho.Jinak většinou majitel chce nějakýho poláka, kterej stojí třeba 8000,-...akorát je poloviční

A to, že regenrace proběhne i nucená ještě neznamená, že filtr je 100% OK...

Asd1 ono si to zapíná některé spotřebiče jako třeba vyhřívání oken atd, takže altik má větší odpor a regenerace dobehne do konce. Když nedobehne, tak se spustí při další jízdě a to třeba i po ujetí dvou km. Problémy byly s první generací těchto filtrů, kdy se regenerace spoustely při cca 70-80% zaplnění filtru. Pak stačilo když jedna nebo dvě další regenerace nedobehly do konce a filtr se ucpal. Poté se upravil jednoduše algoritmus tak, aby se regenerace (aktivní) spoustely při 50ti% zaplnění, takže stále zbývalo dost času, aby se filtr vypálil, i když by došlo několikrát k přerušení... Nevím jak to měly nebo mají koncernove TDI, ale Ford to měl v té době líp zmaknute. Teď se o to nezajimam, takže nevím, jak je to teď. Navíc moje další auto bude bez výfuku elektromobil a do té doby vystacim s tímto

stire - to auto nebude bez výfuku. Bude mít výfuk v severních Čechách ..

asd1

Když si vezmu výrobu baterií, jejich likvidaci, výrobu elektřiny + posílení přenosové soustavy atd, tak elektromobil na tom klidně může být hůř než Trabant... Taky cena je pro nadšené milionáře, půl mega za mini holobyt.. Samotný elektromotor asi bude na ježdění příjemný.. Hodně bych se bál bouračky - i malého drcnutí, stačí mi vedět jak umí hořet baterka z mobilu.. Zlatý benzín Tohle se bude hasit zasypáním auta fůrou písku... nebo se jen počká až se propálí do asfaltu :D

asd1 - máte pravdu - likvidace akumulátorů není vyřešena ani teoreticky. Elektropohon je ekonomický i ekologický nesmysl. Však to sem tlačí z Brusele ..

asd1

Holt zelené sluníčkové mozky.. Vidí že to nemá vejfuk ale věci okolo už jim nesepnou. Ekologické je udělat to tak aby to auto vůbec nemuselo jet. Tj. nevozit do Plzně rohlíky z Brna, ale dovézt jen mouku pro pekaře do místa. Jabka nevozit ze Španělska. Do práce a školy nejezdit 20 km ze satelitu, ale 5 minut pěšky... Dnešní doba kdy se vyrobí polotovar šroubku, převeze se do jiné fabriky udělat závit a matička se namontuje ve třetí fabrice je ujetá...

A to že ty chytré hlavičky lítaj na svoje diskuze letadlem tisíce kilometrů je už jen perla.

Ono bude stačit vzít těm idiotům dotace a zrovnoprávnit je i v daních. A bude po parádě. Až se pořizovací cena nabíjecí stanice a její provozní náklady budou rozpouštět do ceny nabití nějakých pěti dávek denně a budou platit stejné daně ..

Fotovoltaika by to hravě zvládla, protože jsou přebytky . Plynové elektrárny vůbec nejedou, jen jako pojistka pro vykryti špiček, protože mají dobrou regulaci nebo případně přes zimu, takže s elektřinou problém není. Co se týká baterií, na severu Moravy se vyrábí vysokokapacitní a plánuje se i výroba do elektromobilů. Český vynález, nehorlave, nevybusne. Problém je v politicích, nejde o emise, jde o peníze. Mocná ropná lobby... Tyhle filtry v autech jsou drahé a zaplatí to zákazník, někdo to vymyslí, ale platí to spotřebitel. Přitom by se dalo jezdit levně a ekologicky, jenže ti co nejvíc křičí, by přišli o peníze. A když jde o tu ekologii, stačí se podívat na ropné havárie ropných věží, kdy několik měsíců nafta chrlila do moře, havárie ropných tankeru, těžba vzácných kovů pro výrobu katalizatoru a filtrů, recyklace vyjetych olejů a filtrů, složitý servis spalovacích motorů a hlavně drahý. Kolik by se ušetřilo emisí už jen proto, že účinnost elektromobilů je téměř stoprocentní. A to ticho a čisto ve městech...
ixapenicy

stir>

Ty jsi dobře mimo. Fotovoltaika pokrývá 2,5% výroby elektřiny v ČR. Uhlí a jádro má 75% . I ten zemní plyn má vždy více, než fotovoltaika.

Ropanelze nahradit fotovoltaikou.

ixapenicy

Dále v ČR se prodají pohonná ropná paliva, ve kterých je +- stejně energie, jako se celkově vyrobí v ČR elektrické energie.

Vezmeme v potaz, že čistě elektrické auto má ideálně 2x vyšší účinnost, než spalovací. Vyšší není, protože ona ani distribuce, nabíjení atd. není bez ztrát. Dále vytápění atd..

Tedy se dopočítáme, že pro pohon čistě elektrických vozidel potřebujeme cca 40-45TWh. (Fotovoltaika vyrobí cca 2TWh, problém ale je, že nejvíce se bude nabíjet v noci a to výkon těchto elektráren je nula nula nic)

007cz

...no jo ale bohužel v palivovem článku a v elektrice ta budoucnost bude

Opakuji - elektromobil je ekonomický i ekologický nesmysl (až zločin).

Může mít jisté zdůvodnění ve velkých aglomeracích kvůli neemisím oxidů dusíku a dalších. V aglomeracích však nelze vyřešit nabíjení. Mimo aglomerace je elektromobil nesmyslem, bude-li upuštěno od umělého ekonomického zvýhodňování (které mimo aglomerace nemá význam).

- samozřejmě to je teď, ale tento nepoměr se bude čím dál víc měnit ve prospěch FVE. Z uhlí tuto energii prodrazuji emisní povolenky. Taky je třeba říct, že loni jsme 13TWh vylezli za hranice. A pokud ERÚ schválí ukládání energie, tak bude dost energie i v noci. Otevírají se nové FVE u nás ze stále účinnějších panelů. Spolu s vysocekapacitnimi bateriemi se otevírá nový prostor i co se regulace týče. Jinak ty nové české baterie se budou vyrábět od příštího roku, cílem je 1kwh /litr/kg. Najdi si He3Da.

He3Da - euro.cz/...

ixapenicy

Jasně vyrobíme draze energii ve fotovoltaice, dále ji extrémně draze uskladníme, dále ji draze přeneseme, zase jí draze uskladníme v baterii vozidla. A už jsme na ještě horší účinnosti než spalovací motor.

Pak uvalíme spotřební daň na takovou elektřinu a lidé budou vzpomínat, jak levně jezdili ve svém 8válcovém HEMI.

Jinak uchovávat energii v baterii je velice drahé. Např. ČEZ letos spustil další velkou baterii pro stabilizaci distribuce.

Při dnešních cenách pomocí nejmodernějších baterií, by se cena za denní uskladnění energie pro vozidla, pohybovala okolo jednoho biliónu korun. (ČEZ dále očekává, že v roce 2020 by mohly náklady klesnout k 200 dolarů/kWh, 2025 160dolarů..)

He3Da nebudu řešit. Je to pouze vize. Zatím nemají nic. A i kdyby to fungovalo, pořád je to drahé.

Ty to vidíš moc černě, můžeš jezdit třeba na koni, ale vývoj prostě nezastavis První parní stroje nebo první spalovací motory byly taky drahé. Určitě pamatuješ dobu, kdy v ulici mělo auto pár vyvolených, pro zbytek byly auta a i jejich provoz taky drahé. Dnes má auto každý a jezdí si s ním pro rohlíky do obchodu, což bylo dříve nemyslitelné. Tak stejně jsou dnes elektromobily drahé, pro většinu z nás, ale kdo hodně jezdí se to vrátí. Tesla má po Evropě a už i u nás Superchargery, kde můžeš dobíjet a teda i jezdit doživotně zdarma . Anebo si koupit čip jednorázově a dobijis kdekoliv. Zkus ve vyhledavaci zadat František Kubiš, kde najdeš vše okolo Tesly, od jejího nákupu až po zkušenosti s provozem. Další videa jsou na YouTube a zatím tam není nikdo, kdo by se chtěl vrátit nebo vůbec usednout do spalováku. Nová Tesla 100 má zrychlení okolo 2.2-2.3s z nuly na sto. Žádné startování nebo tahání ruční brzdy, žádné problémy v zimě, žádný složitý servis, oleje, filtry... Věřím že bys mluvil jinak )

Elektromobily jsou starší, než spalováky. A stále vedou svůj marný boj. Elektrochemické zákony překonat nemohou ..

Ono je mimo jiné třeba si uvědomit, že elektomobil zase tak moc výhod neskýtá (mimo tedy té pochybné ekologie). Elektromobil zabírá stejně místa jako kterékoliv auto se spalovacím motorem, silnici poškozuje také stejně (a vzhledem ke své váze resp. váze akumulátorů možná ještě více), polétavého prachu produkuje také velmi podobně jako klasický automobil. No a až majitelé elektomobilů budou muset platit daně za "palivo" ve stejné výši jako platí nyní majitelé aut se spalovacím motorem, potom si ukroutí hlavu. A vzhledem k tomu, že silnice pro elektromobil stojí naprosto stejně jako pro "normální" auto, tak stát ty peníze někde bude muset vybrat i kdyby jezdilo po silnicích 100% elektomobilů.

Ra252 - máš pravdu, je to marný boj s ropnou lobby a nenazranymi politiky. Mají plnou hubu ekologie, ale nic pro to neudělají. Místo aby snizovali těžební limity, tak je zvyšují. Lidem berou domovy nebo jim práší za dedinou. Anebo třeba Nigérie, nejbohatší stát skrz naleziště ropy a plynu, přesto tam žije 90% lidí v největší chudobě. Nemají elektřinu, voda a vzduch je otrávená následkem těžby. Průměrný věk dožití je 35 - 40let! Ale toto nikoho nezajímá, nadnárodní ropné společnosti jdou jen po penězích, přes mrtvoly a to doslova. Politici jim jdou na ruku, jinak by se vývoj elektromobilů v sedmdesátých letech nezastavil...

Vývoj elektromobilů se nezastavil a už vůbec ho nezastavila nějaká ropná lobby. Omezují ho od počátku fyzikálně-chemické limity. A s těmi nehne ani Brusel svými protiekologickými a protiekonomickými bláboly.

Mimochodem - víte, jak je zajištěno ekologické nakládání s "ojetými" akumulátory elektromobilů?

Teda Štíre - mimochodem - fotovoltaická lobby dodává dost drahou energii, nebo se pletu?

To díky politikům, psal jsem že jdou přes mrtvoly. Topolánek a jiní si za své vlády schválili vysoké výkupní ceny a podnikají ve FVE. To nás bude stát víc než bilion. Taky je trh pokriveny různými dotacemi. Nicméně pro tebe jako majitele elektromobilu pořád platí, že jezdíš levně a servis takového auta tě nebude stát téměř nic. Jak jsem psal, konkrétně Tesla má doživotní nabíjení zdarma. Jinak baterie u Nissanu jsou údajně z 90% recyklovatelne a He3Da uvádí 100%

Žádnou recyklaci nikdo nedělá. Rozeberou akupacky na menší a používají je v méně náročných aplikacích. Ale recyklaci či likvidaci materiálovou nedělá nikdo a nikdo ani neví, jak ji asi tak dělat.

Pokud jde o nabíjení zdarma či levně - je to jen další prasárna použitelná jen pro pár prasat, která ostatní dotují. Obecně to jaksi použít nejde, že. Kdo by to živil. Mimochodem - zkuste si odhadnout pořizovací náklady takové rychlo (pod 10 hodin) nabíjecí stanice a příslušné infrastruktury a podělte je předpokládaným počtem nabití za životnost.

ixapenicy

stir> pouze servisní prohlídka u Tesly stojí zákazníka cca 1Kč na 1km. To je jen o něco méně, jako mě stojí provoz celého auta včetně paliva.

O ceně vozidla ani nemluvě.

Mimochodem - nejbližší servis má Tesla v Linci nebo Mnichově ..

Tak nabíjení zdarma je dnes ještě více méně všude, jen Tesla má u svých superchargeru doživotní nabíjení zdarma. A jen z čisté energie, oni mají svoje sluneční panely, který tuto energii dodá. Takže cestování po Evropě je pak zdarma. Servis je taky zdarma a není povinný. Je i ve Vídni. Auto má dvě Sim napojené na 3G, taky zdarma, jedna je pro surfování, ovládání vozu, navigaci atd, druhá je servisní, takže pokud je nějaký problém, vše to vyřídí a zrestartuje technik přímo z Tesly na dálku po připojení k vozu přes internet. Taky se auto samo aktualizuje a přidává nové funkce. Jinak se tam fyzicky nemá co pokazit, je to velice spolehlivé, jediná pohyblivá součást je rotor Taky brzdy vydrží o hodně déle, ve srovnání se spalovakem, díky rekuperaci, která jde taky nastavit. Cena je opravdu zatím dost vysoká, auto se vyplatí tomu, kdo hodně jezdí.
Jo a ta supercharger údajně nabije z nula na 80% za nějakých 20 minut. Jiné stanice jsou pomalejší a třeba že zásuvky 240V to vychází cca 24hod dle proudu. 380V přes noc. Vše to popisuje ten Kubiš na svých stránkách.

youtu.be/...

Rychlonabíjení ovšem probíhá v režimu s podstatně horší účinností.

Jinak - pokud jde o reklamu - já ji ani moc nepotřebuji, v P90D jsem něco najezdil. A není to zrovna auto do aglomerace. Na to je to dost široké.

asd1

Stir to snad prodává Rychlonavíjení vypadá hezky, holt si zajde na hodinu na obídek. Akorát jakmile tam bude víc než několik aut, tak tam bude akorát čumět ve frontě. Když si vezmu kolik jezdí aut na hlavním tahu, tak jestli bude polovina elektro tak to bude fronta na týden... Servis ušetří za motor, ale ostatní tam je furt a naopak třeba brzdy budou náročnější málo používané akorát budou reznout = klidně každý rok nové kotouče. Spolehlivé s elektronikou a auto. aktualizacema - už to vidim v reálu :D To samé zimní provoz kdy to výrazně zmenší dojezd. Stačí mi jak zdechaj baterky v mobilech když jsou v mrazu... + topení. Pak bude dobíjet každých 150 km a do Alp na lyže pojede dva dny... V současnosti je elektromobil auto dobré leda do města a pidiauto za půl mega. A jakmile jich bude hodně tak vyleze problém jak všechny vlastně nabíjet. Obzvlášt někde venku na sídlišti :D

No a až stát bude chtít svou 1Kč/km jako má dnes z každého auta se spalovacím motorem (a stát chtít bude), tak tak padne i onen nesmyslný argument, že elektrická auta jezdí "zadarmo" (nebo za 1/4 toho co auta se spalovacím motorem). Bude to prakticky totožné.

Štíre - "na dálku po připojení k vozu přes internet" - tohle je výhoda? Auto s výkonem skoro 800 koní, váhou přes dvě tuny s autopilotem a možností zavirování?
Furt brečíte :D Já to spíš vidím tak, že tu korunu na kilometr uvalí vláda na spalovací motory a na elektromobily vypíše dotace jako na moderní kotle

stir: Aááá...dotace...všemocná modla dnešní doby. Pokud tomu věříte, tak to musíte být také jeden z těch, co si myslí, že peníze vznikají tím, že se přes noc někde natisknou. A až bude "po vašem" a všechna auta budou na elektřinu, tak se dotace budou brát kde? No možná tím, že zdaní třeba chůzi pěšky..i to je možné.

 

fredasterix

0x
Osobne na disly nedam dopoustit pomer vykon/spotreba je top dyzl ma vzdy smysl nez jezdit s benzinem za vzdy mnohem vyssi spotrebu,benziny za me na denni jezdeni rozhodne ne...

 

jenda2*

0x

Podle nejnovějšího měření udávaných emisi NOX u dieselů se zjistilo, že nová auta mají hodnotu 0. Ani ty do 5 let stáří nevypouštějí nic dramatického. Benzínové motory naopak ano. Asi je čas zjistit, kdo a proč takto lhal.

 


0x

Úplně nejzajímavější by bylo podívat se na zdravotní škodlivost emisí. A to myslím skutečný výzkum, ne dámské časopisy ..

 

jenda2*

To dělali v Německu nedávno a zjistili, že emise z plynových sporáků v kuchyni jsou asi 35x větší než u aut.

break

a nedávnej průzkum odhalil, že diesel nemá takovej dopad na zdraví, jak se tvrdilo.A k tomu všemu benzínovej motor může produkovat horší škodliviny...

pokaždý jiná pravda

 

xenofob

0x

na vině jsou ekoteroristé a EU

 

sfesoj*

0x

Pokud mohu poradit, tak tu svoji Fabii 1,9 TDi si ,,hýčkej" a považuj. To proto, že už nikdy nekoupíš tak jednoduchý (nové TDi jsou složitější) a hlavně spolehlivý diesel. A nový tak bude vždy nepříjemně drahý!.. To je také důvod, proč se snížila poptávka po nich (segment OA, do dodávek, NA,... se budou dávat vždy, nebot plyn bude minoritní a baterie ještě dlouho budou těžké a drahé).

Ekologie -jedna jediná loď vozící zboží např. z Číny produkuje exhalace jako právě jedoucích min.350.000 (údajně smradlavých) dieselů. A protože se z tama vozí ,,skoro vše", tak ...(se prosazují naprosto nesmyslné parametry).

Své si ,,přidal" i pokrok, který žene měrné výkony, otáčky i kroutící momenty dieselů hodně vysoko. To samozřejmě na jedné straně znamená vyšší a vyšší vstřikovací tlaky, jemnější otvory v tryskách, vícero vstřiků a dostřiků regulovaných elektronikou podle zátěže,... Na druhé straně to však znamená složitější - i méně propustné katalyzátory, filtry pevných částic- DPF a vstřikování močoviny,... To proto, že velké množství paliva se ve válcích při vysokých otáčkách holt spaluje tak, že vznikají některé hodně nežádoucí NOx, , které u starých dieselů prakticky vůbec nebyly.

Taky je důležité, aby řidiči nebyli bezohledná hovada a nenechávali upravovat dodávku paliva tak, aby hlavně jeli a na exhalace z vysoka ... (snad 90 procent exhalací má být od 5 procent takových vozidel).

Nové motory ještě nestihly dokázat svoji spolehlivost ale je prokázané, že mají a budou mít vždy vyšší spotřebu a i menší trvanlivost do GO, která se asi nikdy nevyplatí. Kdo s tímto nesouhlasí, tak at se koukne např. na 3 válec 1.0 Ecobust Ford, který měl super reference, dobrý marketing a udělal Fordu obrovskou ztrátu (víc než 1 mld.) nebo 1,2 HTP...

(recirkulace spalin -EGR je už samozřejmostí).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]