Nejste přihlášen/a.
Zdravíčko lidi,
Mám problém. Respektive ne já, ale kámoška. Má nové auto, VW polo 2015 1.2 44kW, a auto ji absolutně nebrzdí motorem. Vždy, když podřadím, tak auto poskočí, ačkoliv jedu fakt citlivě spojkou nahoru, a potom udržuje furt vysoké otáčky. I když tam podřadím 2, tak stejně to jede rychle. A poskočí to, i když to po podřazení je lehce nad 2000 otáček. Ještě jsem si všiml, že si dost k*rví synchro, protože to tam přetlačí, i když jí to synchro prostě nepustí, v pohodě ve 20 km/h dá 1, kdybych to udělal na mém autě, a to je 22 let starý peugeot 306, tak bych si ulomil šaltrpáku. Nevíte, čím to může být? Může to být tím synchrem? Pokud to pomůže, tak auto má nalítáno 135000.
Mám,mimo jiná auta,mazdu 121,starý křáp,který jsem koupil za pár korun. Chová se přesně stejně,cuká,kope do spojky... Vystřídalo se několik řidičů,všichni měli stejné problémy,takže rukama a nohama to asi není...Vzhledem k ceně auta to neřeším,ale tipuji,že problém bude někde kolem klapky,dodávky paliva. Radu nemám,jen reaguji na rádce,kteří mají jasno v tom,že jde o řidiče,který neumí řídit. Jezdím denně přes třicet let a s tímto konkrétním autem si nevím rady,prostě blbne...
Obecně benzíny moc nebrzdí motorem, nejvíce brzdily atmosferické diesely - což je dnes takřka vyhynulý druh. Ovšem to, co popisujete spíše hovoří o tom, že rádce 007 má pravdu, byt ji vyjádřil přímočaře. To, že auto poskočí fakt není nějakým synchrem, ale špatnou prací se spojkou. Je možné, že spojka zabírá jinak, než jste zvyklý a z toho prostě pramení popisovaný problém. Chce to prostě jen cvik.
No, tenhle motor nebrzdil třeba vůbec, furt jsem tam viděl těch 2500 i při dvojce, a to jsem ujel tak 60 metrů na parkovišti, ale u mě mě to tahá ze sedačky dopředu. A dobře jestli je tu teda to cukání, že neumím se spojkou, tak furt ten motor nebrzdí vůbec, jede si jak na volnoběh, akorát že s vysokýma otáčkama. Furt je tu ten problém, že nebrzdí motor vůbec, což si v zimě nedokážu představit, a s tím mi tady pomáhají 2 lidi, kterým děkuji za ochotu, pro ně ještě zjistím otáčky volnoběhu. A tohle už mi nenakecáte, že je to mnou, proč to auto nebrzdí motorem. Takže furt je tu nějaká závada, to cukání jsem sem napsal, protože se mi to u jiného auta nestávalo, pokud cukání s tím nijak nesouvisí, tak mi hned tady nějaký inteligent nemusí psát, že se mám naučit jezdit. Mohl to napsat, že to vypadá na to a to, ale cukání mi s tím nejde dohromady.
"motor nebrzdí vůbec, jede si jak na volnoběh, akorát že s vysokýma otáčkama"
To je dobrý tohleto Víš jistě, co vlastně děláš? Podle toho nemáš o tom ani ánung. Nech si zkontrolovat škrtící klapu.
Možná právě proto píšu do poradny, co s tím je . Teď jsem dostal možnou příčinu, děkuji. A sry, ale abych psal do poradny, tak musím mít vystudovaného automechanika? Já popisoval, jak to vidím já, že se chová, nejsem profík.
Klid, jen jsem konstatoval fakt. Nech si zkontrolovat tu škrtící klapku. Asi nebude úplně dovírat, nasává více vzduchu a proto to nebrzdí. Musí se pořádně přivřít, aby to mělo cuc.
Hlavně ji nečisti na parkovišti před barákem. Nebo se ti rozhodí hodnoty ECU. Ty se nastavují průběžně podle polohy (míry zabordelení) klapky. A jak ji vyčistíš, tak její poloha bude jiná a ECU z toho bude vyndaná. Nech to servisu.
Ještě taková deziluze. To kámoščino auto nemá nalítáno 135 tis. Jen tak pro upřesnění
Jo tak já nic nedělám většího doma tohle radši nechám odborníkům já jdu do takových nemotorických věcí, třeba centrál nebo rádio, ale ne do nečeho, bez čeho nenastartuju nebo prostě nebude fungovat hlavní vlastnost auta - jezdit.
1.2 na 2000 otáček za minutu brzdit nikdy pořádně nebude. Pokud chceš brzdit, tak to musíš roztočit trochu víc, přibližně do stejných otáček, jaké jsou třeba pro stejn- viz původně kamioňácká poučka, že kopec se sjíždí na stejném převodu a otáčkách, na kterých se vyjíždí, tj. pokud nahoru jedu na 3 a 4000/min, tak dolů pojedu taky na 3 a kolem 4000/min. Někdy ti klidně nahraju puštění plynu u litrového Yarise z 2000/min vs. z 6000/min (těsně před omezovačem). Ten rozdíl je sakra znát. Osobně většinpodřazuji na 4 z 80-100 km/h, na 3 ze 65-80, na 2 z 35-50 a na 1 z 10-20. Platí pro brzdění motorem, pro akceleraci je to jinak, tam klidně řadím ve 100 km/h z 5 na 3...
Cuknutí při podřazení ma jednoduché řešení, jmenuje se meziplyn (anglicky heel & toe downshift), resp. ještě lépe meziplyn s dvojitým vyšlápnutím spojky (anglicky double-clutch downshift), který zároveň šetří i převodovku. Užitečné zejména, při podřazování do vysokých otáček.
Co se týče podřazení na 1, tak zrovna Polo/Fabia/Ibiza (všechno stejná platforma) to umí velice dobře a z 15-20 km/h nemají problém. Ne každá převodovka to ale umí, třeba ten můj Yaris (1.0 50 kW, 2000, 120k km) nemilosrdně blokuje podřazení na 1 z více než cca. 8 km/h, pak už to jde pouze s meziplynem. A závada to není, druhý Yaris (1.5 TS 78 kW, 2001, 283k km) mi dělá úplně to samé.
Mimochodem, tvůj názor na ABS vypovídá o tom, že absolutně netušíš, jak ABS pracuje a kdy a proč (ne)pomáhá, tak tu moc nemachruj...
Když brzdím motorem, tak ŘJ vypne přívod paliva (nedávno se to tu řešilo - vyhledej si to). Na displei musí být okamžitá spotřeba 0,0 l/100km. Pokud to tak není, tak je nějaká vada v ŘJ.
Jestli je chyba ve škrtící klapce nebo přívodu paliva (jak tu někteří psali), můžeš zjistit i tak, že při brždění motorem vypneš motor klíčkem. Pokud motor při vypnutí začne znatelněji víc brzdit, tak je chyba ve škrtící klapce, přívodu paliva nebo ŘJ. Pokud se při vypnutí motoru nic nezmění, tak je motor tak vyšlahaný, že nemá téměř žádnou kompresi - tomu by nasvědčovalo i to, jak píšeš, žde na 4 nechce tahat (nemusí být vydřené válce, ale špatné časování ventilů).
Ale POZOR - při vypnutém zapalování pravděpodobně nepůjde posilovač brzd a posilovač řízení. A pozor, at si nezmkneš volant !
Prosím tě, to je fakt rada jak stehno, vypínat zapalování! Ještě někomu, kdo má najeto to, co jiní za týden nacouvají. Ale co čekat od někoho, kdo neumí jezdit křižovatkou...
Volant se kdyžtak zamyká vytažením klíčku, pokud je mi známo Ale to už je hodně velký adrenalin.
To myslíš mě, když píšeš o někom, kdo neumí jezdit křižovatkou?
Letos mám zrovna padesáti-leté výročí jízdy s os. autem bez nehod. Začínal jsem se Škodou Spartak. Tak nevím jak jsi na to přišel (možná stejný nick použil i někdo jiný).
A k mé radě - varoval jsem, co vypnutí zapalování způsobí a na co si má dát pozor, kdyby to zkoušel. A co kdyby mu napadlo klíček vytáhnout? Raději jsem upozornil i na to.
Myslím si, že když dostal řidičák, tak má nějakou soudnost. A také tyto rady pomáhají i jiným lidem, nejen samotnému tazateli.
Tak na otáčky si nevzpomenu, nicméně nějak jsem to nevnímal, takže si myslím, že budou v pohodě, ale zeptám se. Nicméně, co by to znamenalo, kdyby to mělo vyšší otáčky na volnoběh?
A jinak, pro pana 007 cz, jestli to chceš takhle, tak řadil jsem na více autech, a tohle se mi stalo poprvé, a snažil jsem se spouštět spojku fakt jemně, už jsem cítil miniaturní záběr, tak jsem to v tom místě déle podržel, a stejně to cuklo, takže si nemyslím, že chyba bude na mé straně.
A co jsem měl teda udělat, aby mi to necuklo? nechat to auto chcípnout? Při 1300 ot. na 2 to brblá.
,,Při 1300 ot. na 2 to brblá,, to nevím co je...jinak ve správny okamžik správny kvalt tzn. nemužeš třeba v 60km brzdit dvojkou..
že to brblá při 1300ot. je, že to auto už to nedává a mít o 100-200 ot. míň, tak chcípne. A ano, s kvalty souhlasím, však jsem taky nikdy 60 na dvojku nejel. Podřazoval jsem na dvojku ve 30.
nechcípne,,,,to nedává je co? chceš brzdit nebo se rozjet? jinak tahle debata nemá asi moc smysl, musel bych znát tvuj styl jízdy,,ale vzhledem k dotazu za mě platí odpověd č.1
Já nevím, jak to popsat, to je, kdy ten motor už je prostě na minimálních otáčkách před tím, než ti auto začne skákat a pak chcípne, když nepromáčkneš spojku. Nevím jak už to víc popsat. A jenom tak, taky bych tě chtěl vidět, kdybys sedl do nefunkčního auta a začalo ti to cukat. To bych se ti taky mohl smát, že neumíš řadit. A s tím, že se mi to stalo tak 20 krát za den, když jsem se fest soustředil na spojku, a jenom na jejím autě, tak sry, ale to bych neměl ani vyjít autoškolu s takovou, že?. Snad podřazovat bez cuknutí tak, aby po podřazení mělo auto 2500 otáček, to by mělo jít normálně ne? Já to dělám normálně, hlavně ve měste v kolonách. Na jiných autech v pohodě podřazuju taky v poho. A u ní to bez cuknutí nejde ani při konečných 2000. Ale asi máš pravdu, asi je to chyba v obou z nás a jdu se s ní přeučit řazení a práci se spojkou.
NIKDO SE TI NESMĚJE...jen se ti snažím poradit podle toho co cítím s tvého dotazu,,,,,každy nějak začínal
Trochu pro odlehčení vyhrocené diskuze:
U nás se říká, že někdo "brblá", když je naštvaný nebo rozzlobený a sám pro sebe polohlasem nadává. Nevím co to je, když motor "brblá" - možná je také rozzlobený z toho, jak s ním řidič zachází a protest dává najevo "brbláním".
-----------
A něco k brždění motorem a podřazování:
Čím jsou vyšší otáčky motoru, tím motor při "ubrání plynu" víc brzdí.
A je rozdíl, proč motorem brzdím - pokud sjíždím z táhlého kopce, tak brzdím takovým převodovým stupněm, aby auto jelo takovou rychlostí, při které nemusím šlapat na brzdu (přestože kopec vyjedu na 5, tak jej sjíždím na 4 nebo dokonce na 3).
A jsou situace, kdy musím dost výrazně snížit rychlost a při tom vím, že v zápětí budu rychle akcelerovat (napřilad před předjížděním) - v takovém připadě klidně z 5 a rychlosti 80 km/hod podřadím na 3, nebo dokonce na 2. Ano, není to překlep (samozřejmě záleží na autě), z 80 km rychlosti je možné z meziplynem bez problémů přeřadit na 2, a to už je znatelně cítit, jak motor brzdí. Ale podotýkám, že mám auto, které na 2 dosáhne rychlost na max. otáčky, přez 90 km/hod.
Tak na otáčky si nevzpomenu, nicméně nějak jsem to nevnímal, takže si myslím, že budou v pohodě
Otáčky jsou ale v tomhle případě docela důležitá informace.
Auto nemůže nebrzdit motorem to, že jste oba nemehla, která to nepoznají, protože každé auto má jiný brzdný účinek a tudíž pokud jsi zvyklý na starou 306, která nejspíš zůstane málem stát hned po sundání nohy z plynu je další věc.
Ono každé auto brzdí jinak já taky musím u 1,9 DCi dostat otáčkoměr někam ke 3 tisícům, aby to začalo brzdit a i tak je to v poorovnání s 2.0HDI, kde stačí sundat nohu z plynu a auto hned skoro stojí bez ohledu na otáčky bída Na druhou stranu to díky tomu, že člověk nemusí pořád posílat do motoru palivo, aby se nezastavil žere o 1l méně...
Hmm, tak jestli to mají dneska takhle udělané některé auta, tak v tom případě, jsem rád za starou 306. Sice žere 8 litrů, ale bez brždění motorem bych nikdy nejezdil. Hlavně ne v zimě, to bych jako musel dát všechnu víru do ABS? Můj názor na ABS je mimochodem ten, že bych si ho zapl na autech jedině v mrazech, kde bych se mohl dostat do smyku při prudším brždění, nicméně stejně mu nevěřím na 100%, a kdybych měl ABS, tak ho na léto vypnu.
Lapy skoro každé auto brzdí motorem,ale nemůžete (ps jakou motorizaci Puga máte? Předpokládam nej varianta -1,4 nebo pak 1,9D?!) srovnávat brzdění motorem u tříhrnku 1,2 v 1200kg l těžkém autě a třeba 1,4 v autě o 1100kg!
Jo, mám 1.4i 55kW a v techničáku je 1020kg, nicméně je mi divné, aby přes půlku parkoviště auto jelo furt na dvojku 2500 otáček, spadlo na konci max na 2400. Tohle se mi prostě nezdá... Ale možná se to auto tak chová už od výroby, to nepopírám, jenom se mi prostě nezdá.
mužeš nám prozradit jak dlouho jezdíš? na sousedním dotazu se chlubíš už měsícem zkušeností,,,,,,to by mnohé vysvětlovalo
Zhruba 2,5 měsíce, mám 2000km, ale chápu, když se mi to nestane na roomsterovi, na felině, na pežoutu, na druhém pežoutu, ale tam 20x za sebou, tak je to ve mě, že jsem na k***t řidič. Navíc tam jsem měl problémy s rozjezdem do kopce, neuváděl jsem tam podřazování, to mi šlo hned v autoškole A když sedne kámoška ke mě a podřazovat jí jde, tak by se taky k***a měla naučit pouštět spojku, že? A necukalo to na 2mm, to jí vyhodí ze sedečky dopředu, jak kdybych pustil prudce spojku. Ale ok, nechám v tom řídit dospělé, kteří ho mají 20 let, třeba je fakt chyba v obou nás. Kámoška řídí už teda přes rok. A furt jsem se nedozvěděl od tebe, že motor nebrzdí, ale jeb*š do mě, zatímco někteří mi tady už odpověď napsali a PORADILI v PORADNĚ. Lepší bude ukončit tu konverzaci.
stačilo by ho proplesknout.Dalo by se k tomu napsat elaborát, ale nezaslouží si ani tu nejpitomější radu...Stačí si přečíst to, co psal o ABS...a kloudnou radu tady nedostal.
break má pravdu. Není to nějaká urážka. Chce to prostě dopilovat a k tomu by to chtělo zkušeného řidiče at to pořádně vysvětlí a ukáže.
To je neskutečné, jak autoškoly připravují nové řidiče . A hlavně kde se bere ta jistota po ujetí 2000km! Ach jo, pak to na cestách vypadá tak děsně . K věci - možná blbý dotaz - je ten motor vůbec na provozní teplotě? Aby si teď po ránu nedržel prostě jen vyšší otáčky, než se zahřeje. Vím, je to blbý nápad, ale tady je myslím možné vše
Hmm. Volnoběh za studena a za tepla je OK? Měl by být za tepla ca 1200, za studena kolem 800 (pro konkrétní motor to je v tech. údajích) Za studena jede "na sytič" tak to motorem nebrzdí skoro vůbec a obecně maloobjem benzín motorem moc nebrzdí.
Škubnutí při puštění spojky: musíš plynem srovnat otáčky motoru aby odpovídaly kvaltu a rychlosti. Spojka OK? Zavěšení motoru OK?
Vypínač ABS bych uvítal naopak na sněhu. Čim víc to klouže, tim to s ABS hůř brzdí (neplést se stabilitou a ovladatelností auta). Kdo nevěří, at si zkusí zabrzdit třeba na štěrku nejdřív s ABS a pak bez něj (stačí vyndat pojistku), nebo na nasolené břečce třeba jen přidat ručku (v malé rychlosti, neleknout se že to zametá ocasem jak liška).
1 nemá synchron a pokud jí tam cpe ve 20 kmh bez meziplynu tak ano kurví převodovku.
Po 2kkm umíš řídit - slez ze stromu. Mám najeto asi 600 kkm včetně sportovní jízdy a pořád se mám co učit. Něco umět po 2kkm, to bys musel jezdit s výborným učitelem a jen trénovat. Při běžné jízdě se za 2kkm nenaučíš skoro nic.
Do klapky nehrab, tipuju že tohle je vlastnost motoru..
"asd1" - ve všem je komentář pravdivý a naprostý souhlas, až na ty otáčky. Předpokládám, že jsi omylem přehodil studený a zahřátý motor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.