Nejste přihlášen/a.
Když se takto ptáš a nemáš žádné vybavení,doporučoval bych to dát automechanikovi. Tohle nemůže být udělané nějak,tohle musí být na 100%-jinak v nejlepším případě zmrzačíš či zabiješ jen sebe.
Musíš mít minimálně velkou gola sadu se všemi nástavci. Sundat brzdič,vyndat destičky,sundat držák brzdiče-to jde většinou dost těžce,šrouby bývají velmi zatuhlé a často je povolit bez rázového utahováku je skoro nemožné-pokus o to dost často končí stržením hran šroubu a následným mnohem větším problémem s vytahováním. Když by jsi se dostal až sem,pak sundáš kotouč-většinou drží na jednom nebo dvou šroubcích torx které rovněž bývají velmi zažrané-musí se velmi důkladně naklepat a prolít VDčkem. Když se ti povede sundat kotouče,musíš drátákem ve flexe velmi důkladně očistit dosedací plochu náboje-velmi důležité,nový kotouč musí dosednou naprosto přesně,jinak bude házet. Kryt kotouče většinou taky drží na nějakých torx šroubcích,stejný boj jako s předešlým,možná ještě větší,je dost možné že tyto šroubky se nepovolovaly nikdy. Když zvládneš i toho,nasadíš kotouč,dáš držák brzdiče nejlíp s novými šrouby na lepidlo. Potom musíš zatlačit pístek PŘÍPRAVKEM-siko kleště nedoporučuju,9/10 amatérských opravářů potvrzuje že to končí rozervanou manžetou a následnou dražší opravou-potom už jen složit,vyměnit brzdovou kapalinu a nezapomenout namazat pod manžetky plovoucích čepů. Jsi si jistý že to zvládneš?
podle těch dotazů tady to bude ještě zajmavá akce...v servisu práce na hodinu...to ušetření je sporný, kor když se něco nezadaří...
Jj, souhlasim že to bude divoká akce pokus - omyl... Napíšeš noty a on ze třikrát ptá na to samé... Tak při nedobrždění to snad bude v malé rychlosti do stromu a jen si zruší auto :D
Musí se sním točit jinak nezatlačíš.Šroub taky nezatlačíš,ale když zatočíš tak to jde.Zde se musí současně tlačit a točit.Sice na Oplu toto neznám ale na citroenech BX a Xantia je to také tak(s rozdílem že ručka je na předních!)musí se zatlačovat a soušasně šroubovat,stejně tak jsem to dělal na zadních na stařičkém F125p.
Pístek opravná sada.
Ověř mechaniku ručky, pístek může být OK, ale nevrací se ručka.. (na třmenu tomu pomož, projeď a pokud se přestane hřát tak to je ručka) Repasovat to jde, ale už je to náročnější, rozhýbání pomůže jen nachvilku... Nejlepší je nahodit nový třmen a mít pár let klid..
Maže se keramikou, v nouzi mědí pouze funkční plochy.
Ještě povol odvzdušňovák jestli není ucpaná hadice k brzdiči (po odpuštění tlaku z brzdiče by se to odbrzdilo). Jinak repas brzdiče (pístku) a mechanismu ručky v brzdiči...
Podobné jsem řešil na FF1 (nevracel se samostav ručky, lehce přibrzďovalo), hodil jsem dva nové brzdiče TRW 800,- za kus celkem 1600,- a mám klid..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.