Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunguje ruční tahací startér u sekačky

Od: pasekanka odpovědí: 9 změna:

Zdravím, Mám benzínovou sekačku VeGA 545, zkazil se mi ruční tahací starter, ctěla jsem se zeptat jak náročna je jeho oprava a co se s tím mohlo stát, je to zaseklé a nejde potáhnout. Prosím o radu co s tím. Děkují.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Mohlo se toho seknout vice, muze byt pouze spatne namotany spagat nebo podobny zasek v mechanismu namotavaciho bubnu.

1. vytahnete fajfku ze svicky

2. nadzvednete sekacku na zadni kola a zkuste protocit nuz, zda se toci. Jediny vyznamny odpor musi byt citit od komprese pri prevalovani pistu v motoru, ktery je ale snadno prekonatelny a hlavne mekky.

3. pokud se nuz toci, budete muset sejmout horni kryci dekl, pod kterym je namotana snura starteru a podivat se, z jakeho duvodu to muze byt zaseknute. Kryt bude zrejme drzet pomoci nekolika sroubku.

feka

Fajfku, jako že tohle? google.cz/...

Proč? Komprese bude stejná jako s ní - a s namontovanou zapalovací svíčkou rozhodně není "snadno překonatelná"pro někoho, kdo navíc ani pořádně neví, jak moc ztuha má otáčení vlastně jít. Při otáčení je samozřejmě nutné mít všechno vypnuto, aby se motor nenastartoval přes nůž.

Já osobně bych přeskočil první dva kroky a začal rovnou třetím. Jestli se jenom něco zaseklo pod krytem, bude to vidět.

Ten první bod je prostě základ. To je první co se dělá. Sice vypneš zapalování, ale v zápalu boje si ani nevšimneš, že jsi ho nějak zapnul, otočíš kudlou a ejhle, prsty pryč. Nebyl by to zdaleka první případ.
pasekanka

Sekačka normálně seká, je u ní ještě baterie a startování na klíč, ale občas, když nemám možnost baterku dobít jsem používala šňůru.

feka

Jasný, ale kompresi to neovlivňuje a sám vím, jak "snadno prekonatelny a hlavne mekky" je odpor 160 ccm OHV motoru, když se točí za nůž.

Já bych asi točením nožem nezačínal, to je celý. A když už by na točení došlo, vymontoval bych svíci úplně, potom je to už vážně hračka.

Pasekanka, potom vážně bude nejspíš jenom něco zaseklého pod krytem.

asd1

Feka - vůbec nejde o kompresi, ale o zapálení = protočení nože = useklá ruka Proto se na práci kolem nože vždy sundavá fajfka

V zápalu boje o vyndavání svíčky vám uniklo, že motor normálně funguje po nastartování startérem, takže zkoušku komprese a pohybu pístu můžete odpískat. Oprava startovacího mechanismu neni extra složitá pokud toho člověk nerozebere víc než měl a nevyleti mu pero. Jsou tam dvě cívky nad sebou. Na jedné je navinutá startovací šňůra a pod krytem je pak svinuté péro. Pokud nebude závada v zamotané šňůře, pod druhý kryt bych , být ženská asi nelezl. Ono se to péro když vyskočí strašně blbé dává zpátky.

 

pasekanka

Děkují všem za rady, ale určitě to přenechám někomu zkušenějšímu.

 

jef®

0x

Mám stejný problém. Nejde tahat za šňůru. Startování jsem sundal a šňůra jde volně, ale jakmile to vrátím na motor jde z tuha. Když vyšroubuju svíčku tak jde opět volně tahat. Co radíte dál zkontrolovat? Děkuji.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]