Nejste přihlášen/a.
Ano, existuje. Auto postav na rovnou plochu a vezmi napřed jednou a pak druhé kolo rukama ze stran a zahýbej ve směru rejdu (doprava a doleva). Případnou vůli obvykle ucítíš právě v rukách, popř. si vezmi pomocníka, který při této kontrole dá ruku na čep řízení. Případné vůle čepu řízení jsou vždy cítit, někdy je i slyšet cvakání.
Pak vezmi oběma rukama každé kolo nahoře a silou zakývej k sobě a od sebe. Opět bys měl cítit v případě závady vůli. Zde je ovšem diagnostika těžší, příčinou může být vůle v ložisku, vůle spodního rejdového čepu, popř. i vůle horního uložení tlumiče nebo vůle v uložení ramene v nápravnici. Pokud tedy tady objevíš vůli, je třeba pokračovat zvednutím postupně jednoho a druhého předního kola (nezapomeň auto podložit, zajistit proti spadnutí) a nejlépe s pomocníkem dalším pohybováním kolem ve svislé i vodorovné rovině nejlépe vizuelně hledat případné vůle.
Pochopitelně auto, zvednuté na dílenském zvedáku, se diagnostikuje daleko lépe.
Popis platí pro běžné přední nápravy typu McPherson, u jiných typů náprav (větší auta) mohou být některé odlišnosti.
Těžko, já jsem to jednou zkoušel nic jsem nenašel a další den v servisu na zvedáku to bylo hned jasné co to je. Ono, když je to na zemi a zvedlé jenom kousek tak se s tím blbě dost silně hýbe, aby to něco začlo dělat. Zkontroloval bych pružiny může být naprasklá což ještě není poznat na tom jak to stojí, ale dělá to docela kravál...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.