Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kam umístit hever při zvedání auta?

Od: cesmina* odpovědí: 18 změna:

Protože jsem ještě nikdy nevyměňovala píchlé kolo a tet musím ,jelikož mi pořád uchází,tak jsem koukla na net jak na to.Někde píší ,že se má dát hever co nejblíže k vyměňovanému kolu a jinde zase ,že pod středový sloupek mezi dveře .Tak kam ho mám umístit,když mám hatchback.Děkuji.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

U všech aut, která jsem měl bylo patrno, kam hever umístit. Buď je tam nějaká plošinka nebo z boku je vidět trojúhelníček vymezující místo. Koukněte na prah z boku (na podlahu z boku) a pokud tam nebude žádný symbol pak si lehněte vedle auta a koukněte ze spodu. Místo by mělo být patrné. Bude to cca 20 cm od kola.


doplněno 08.08.18 17:34: Doplňuji fotku značky na prahu.

 

mytrix*

3x

Většinou se hever umistuje blíže ke kolu.

 


1x

Co takhle nechat opravit to ucházející kolo

Jinak hever má v autě dané umístění z výroby né?


doplněno 08.08.18 15:33:

Špatně jsem pochopil dotaz. Pochopitelně při výměně kola se hever umistuje do místa k tomu určenému. A u všech nových nebo zánovních aut je toto místo vyznačeno vylisovaným trojúhelníkem na prahu vozu.


doplněno 08.08.18 15:37:

A dále: Hever se vždy umistuje do místa, ze kterého vzhůru vychází některý ze sloupků, at už přední, střední nebo zadní. Pokud ho umístíte mezi sloupky, riskujete v horším případě i zborcení prahu.

 

rqzs

0x

Hever, který je v sadě k autu má přesná místa, kam se má umístit, bývá to vyznačené na heveru, nebo v zavazadelníku, kde se hever nachází. Zpravidla je to pod práh a v určených místech je práh zesílený a může tam být i značka, jak píše satam. Jiná situace je použití odlyšného typu zvedáku, třeba velkého hydraulického dílenského, který je dělaný na zvedání za "cokoli" a kterým se zvedá půlka auta.

Když jsem si nechal opravit pneu v pneuservise, tak ten mechnaik přivezl takový zvedák na 4 kolečkách a zastrčil ho někam pod zadní kolo tak, že nezvedal celou kastli, ale jen nápravu s kolem. Bylo to šikovné, ale nevím, kam ten zvedák upnul. Tento typ zvedáku mám také, ale vůz zvedám za prahy, protože nevím, kam ho jinam dát. Mám FORD S-Max.

Zvedák vložil pod zavěšení zadní nápravy. Určitě je to lepší, než pod práh, to zavěšení je z hlediska pevnosti daleko vhodnější.

Když ho dám pod zavěšení nápravy, tak opět nejprve zvedám celou kastli a teprve až se kola vyvěsí, tak jdou nahoru. Nedal ten mechanik ten zvedák pod rameno kola?

 

mathew

0x

U normálního auta za prah tam, kde je zesílené místo. U reznoucího auto to může být oříšek

Ne jen tak za práh, to místo je přesně dáno, chytrolíne.

 

cesmina*

Díky moc .

 


0x

Kolo uchazi = dofoukni ho u pumpy a stav se rovnou v pneuservisu.
Oni si ho sundaj sami.

cesmina*

Takto jsem to udělala už 2x ,ale to byl školní rok .O prázdninách mám v celodenní péči autist.dceru a s tou to není možný.

Bohužel nevím, co představuje péče o autistické dítě, ale neříkej mi, že nenajdeš 20 minut na to, abys i s dcerou zajela do pneuservisu, během opravy dceru hlídala a pečovala o ni a po 20 minutách odjedeš s opravenou pneumatikou.

cesmina*

Jednou jsem nechala přezutí na podzimní prázdniny ( tenkrát u nás ještě byla značka podle které jsme museli mít od 1.11. přezuto) a nepřejte si vidět mé ruce po té chvilce čekání venku.Je totiž autista kterým se říká Děti úplňku a často mění náladu.Takže tet si to dobře rozmýšlím ,kam s ní ano a kam ne i když bere léky po kterých je celkem v klidu u ní nikdy ,ale nevíte co ji rozhodí.

 

 

cesmina*

Místo jsme našli ,ale povolit to byl skoro nadlidský ůkol i pro velkýho chlapa co mi to kolo nakonec vyměnil.Proč to tak moc utahují v tom pneuservisu fakt netuším.

Pokud to jou "hliníkáče", pak vězte, že vina nebude na pneuservisu, ale v tom, že dost často se tato kola tzv. "sama dotahují" a bez pořádné páky je pak nepovolí ani chlap. Proto s sebou vozím tzv. "trhák", cca 0,5m dlouhý klíč, kterým diskové šrouby povolím vždy.

praivo2
satam: Tak to by mě tedy zajímalo, jak je možné, že jsem měl dost často problémy s povolením šroubů kol, které dotahoval servis, ale NIKDY s těmi, které jsem utahoval já na výrobcem předepsaný moment...

To Praivo-ještě jsem neviděl v servisu,že by nastavovali nějaký předepsaná utahovací moment-mají to na jeden asi ten nejvyšší na OA a dle toho pak berou vše!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma hever na auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]