Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Citroen C5 combi 2011 diesel 1.6 HDi, 82 kW

Od: dymo* odpovědí: 37 změna:

Dobrý den komunito, uvažuji že koupím tohoto citroena

Citroen C5 combi 2011 diesel 1.6 HDi, 82 kW má najeto 136 098 km cena 168 000

a chtěl bych se zeptat na váš názor. testovací jízda byla skvělá, auto je neskutečně pohodlné mám 20let starou xaru ale opravy na STK jsou viší než cena auta tak hledám nástupce.

-ale mám pár otázek. kolik to tak žere?

-je motor dostatečně silný na tohle auto? nekdo říká že ano nekdo že ne nejsem žádný závodník ale zase se nechci bát předjíždět kamion.

-jaké jsou jejčastější problémy tohoto auta a na co si dávat pozor a co si hlavně hlídat?

děkuji moc všem za pomoc.


 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Kolik to tak žere? - podle nohy a váhy uvnitř.. Při jednom člověku a jízdě mírné, spokojené... 5,9 litru na 100 není problém.

Je motor dostatečně silný na tohle auto? nekdo říká že ano nekdo že ne - TJ. někdo řekne ano, někdo že ne.. za mne OK, za jiné možná ne... turbo a tento motor obecně je jeden z nejlepších od citroenu. C5 je dost těžká, takže plný auto bude zná, ta akcelerace s naloženým autem je prostě horší... Není to pro závodníky. taky spotřeba pak vyskočí - a blbeček za volantem může mít třeba 8 litrů na sto a bude vůz hanět ...

Jaké jsou jejčastější problémy tohoto auta a na co si dávat pozor a co si hlavně hlídat? - hydraulika je výborný sluha, ale porucha systému může stát hodně peněz. Základ je zkusit nejvyšší a nejnižší nastavení podvozku. Zkontrolovat "oslzlé" hydro hadice v okolí motoru a pod motorem. Nepříjemné je zjištění přední brzdy - ruční brzda vepředu je zhovadilost.

To hydro si někdy žije svým životem...

Taky by to chtělo diagnostiku přímo v citroenu - autorizovaný servis zjistí zásahy předchozích majitelů do jednotky, skutečné km apod. Drahá blbůstka je i filtr pevných částic - tento ročník se už tuším dělal s filtrem a výměna může být drahá ...


doplněno 25.07.18 19:26:

ještě maličkost - zkuste mi poslat VIN (po registraci interní poštou) nebo vložte sem... třeba něco zjistíme už jen z toho vinka

Kolego hydropneumatika u C5 je téměř bezporuchová stejně jako předchůdce Xantie hydro je bezporuchové nejhorší je pak elektroinstalece ta si občas žije svým životem niukoliv hydro! Nejhůře na tom bylo asi BéXo,kde stářím praskali trubičky, nikdo to po "revoluci" neuměl opravovat,tahali se sem daleko horší vraky nežli dnes!Ale to je Tvůj názor jám mám díky zkušenosti z provozu hydrocitroenů jiný! tedy toto platí pokud to není "metalique" tzn s ocelovým pružení

No já se svou C5 řeším nějaké potíže.. a jak vidím na C5club, tak je tento problém relativně častý... :D

 

mathew

0x

Nemá to hydrauliku, motor žere 5-7/100 stejně jako 2l, ale ten narozdíl od 1,6 v případě potřeby jede. Takže za mne nebrat. Pokud na tom trváš tak žádné problémy by být neměli(záleží jak se o to, kdo staral nebo to ničil)

Filtr stojí cca 10-15 tisíc jestli je to moc nebo ne záleží na finančních možnostech, ale ostatní ho rozhodně nemají levnější.

 


0x

Zkuste se poptat či jen přečíst na Citroen-clubu v sekci C5. dozvíte se hejno zajímavých informaci. Jinak na 20 letou xsaru opravy na STK vyšší než celé auto? to jste tzeda celé roky musel zanedbávat!Mám 21 letou xantii a v podstatě by prošla ihned bez dodatečných nákladů na stk.jediný problém udělal jsem z ní "dárce dílů"!

Jinak můj názor je ten že 1,6 HDi bez ohledu na výkon do tohoto auta nepatří,jako optimální naftu bych tam viděl 2,0HDi 100kw (mám X2 2,0HDI s 66kw a X1 1,8i16V81kW a výkonově mi nepřijde velký rodzí mezi 66 naftovými kW a 81 benálovým kW),stejně tak jako spousta těch dnešních downsizing-ových motůrků v celé škále aut!

C5 jako taková je OK, asi nejvíce závad u "bezúdržbáků" bývá v elektorinstalaci a v ne-péči předchozích majitelů.Spotřebu bych viděl nekde kolem 5,5-6,5l ,a typické závady jako třeba u citroenu BX (zadní náprava stejně jako starší vozy ZX, nebo P405...)není.

Jen tak mimo soutěž-odkud jste?

dymo*

Z Rumburka.

Chyba já JH a u nás je dobrý odborník na citroeny potažmo na hydro!Ta xsara je 3 či 5d nebo break? jaká motorizace-základ 1,4 nebo 1,6 či 1,8i16V příp 2,0... nebo nafta 1,9d or TD či 2,0HDI?

dymo*

já jsem tu mojí 20letou xaru kupoval před dvěma lety ihned po STK byla za 10tisíc a má vadný tlumič pérování , ten je poškozený a nebo netěsní , (takže bouchá :/) dobré netěsnosti ve spojích výfukového systému. aspon to bylo napsané v STK prohlídce, já sám jsem autu udělal rozvody, zadní nové tlumiče, a olej a filtr vždy po 15 tisících, pak prijedu na STK a prý netěsní motor, musí se koupit katalizátor který stojí 4tisíce pak pry opravit výfuk , vyměni brzdové destičky a kotouče a pak prý motor (blyje takže tam neco netěsní) +STK a Emise takže sakum prásk prý 20tisíc :/

dymo*

Diesel 1,9TD 66KW 1998

Vyměnit servis ne auto!tenhle motor je jeden z nejlepších předkomůrkáčů pokud je s čerpadlem Bosch tak nenáročný na palivo (klidně i RO).Jinak doporučím ND kupovat zde : http://autozet.cz .majitel je xantiák a umí sehnat i nemožné ,hlavně na PSA a levně než spousta dalších prodejců (mlparts,profidíly, autoparts,mjauto a o víc jak polovinu než u kelly)

Pokud budeš chtít se xariny zbavit sděl do SZ cenu,možná bych ji prodloužil život,nebo ji sehnal nového majitele!

Taky jsem se automechem nechal přesvědčit, že je jednodušší xsaru před technickou odepsat, než ji udržet v provozu. Váhal, jsem mezi C3, C4, C5, cé trojky jsem vzdal kvůli robo převodovkám, cé pětky kvůli strachu z poruch turba a přehnané porce elektroniky. Takže mám C4.

Když ale porovnávám zpětně užitné vlastnosti Xsary a cé4, celkem lituju, že jsem se nechal přesvědčit a nerozhodl se udržet "sáru " při životě dalších 4-5 let.

Čtyřky a pětky jsou pěkná auta, ale už jsou na pomezí moderních krámů. kde si člověk ani nevymění olej bez počítače. Vedle toho je sára nezáludné auto s jednoduchou elektronikou.

Totak-jojo, je to ještě kus skoro poctivého železa!

dymo*

já opravdu nevím. co mám koupit. jestli nějakou Citroen C5 2.0 HDi která má100 nebo 120kw to auto je velice pohodlné při jízdě a nebo jestě se mi líbí

Škoda Octavia II 2011 2.0 TDI, 103 kW, Diesel, 6 stupňů, 4x4 Elegance má najeto 189 956 km a stojí 200K

děkuji komunito za pomoc.

dymo*

Zdravím. pan Diesel? máte ještě zájem o koupě té xsary? je to Citroen Xsara 1992 1.9 TD 66kw diesel má najeto 183xxx STK skončila. 10.7.18 prý jsou zapotřebí vyměnit brzdy a pískají tlumiče. přestože jsem daval nové. jinak se s tím dá jezdit uplne v pohodě, trochu bouchá kvuli tomu že tam možná neco netěsní. eko zaplaceno. a cena? řekl bych tak 7000,- v pohodě klidně můžete prijet a projet se je v Rumburku. kdyžtak napište a řeknu adresu. Email: Jirkanikl1@email.cz

Xsara a RV 1992?.asi jste se přepsal když uvádíte že je dvacetiletá,tj rv 1998 .Ale jinak Rumburk je hooodně daleko.Ale myslím že brzdy-asi kotouče a desky? Kotouč v autozet je za cca500kč (1000kč) a desky 400-600 suma sumárum s poštovným 130kč to bude za necelé 2000kč a práce? trochu zručný člověk to zvládne vyměnit sám.A pískající tlumič? nevím ale asi píská něcío jiného.

 

 

dymo*

a jaká varianta by byla tedy lepší? Citroen C5 2009 2.2 HDi 125KW

nebo Citroen C5 2010 2.0 HDi 100KW

Hlasuji 2,0 HDi - je tam dostatek místa i pro servis a není tak těžký motor - tj. menší opotřebení přední nápravy obecně.

neurotic

Hlasuji taky pro 2.0HDi a když bude tak klidně 120kW verzi. A hlavně hydrauliku jinak to není ono

zajímal by mne důvod růžového příznaku komentáře :D

dymo*

Hydrauliku? jak to myslíš?

Jak to myslí? 2,0 HDí 100kW nebo víc hydropneumatiku tzn auto s koulemi a zelenou,vlastně C5s růžovou (zelená byla na staršíchXM,BX,Xa...) a ne s ocelovým pružením!

 

dymo*

HYDROACTIVE? to je ta možnostr svýšení a snížení podvozku? .)

prioritně je to velice komfortní provedení podvozku s velice nízkými náklady na údržbu.

To má každé s hydrem ale zde je něco navíc- zřejmě náklonové pístnice (pak se nenaklání v zatáčkách) H3 pak umí sám při sportovní jízdě přitvrdit podvozek ,navíc si toto můžeš zvolit sám ...

Osobně jsem s hydractivem nejel,ale asi bych spíše šel do klasiky bez hydraktivu ale jak píšu neznám, mám jen klasiku -Xantie (2ks-hdi90 a LFY) šestikulky s protipadacími (nětěsnými ) zámky

Pro upřesnění neznalým-HDi90 =2,0HDi 66kW a LFY je benál 1,8i16V 81kW.

 

hj

0x

Je to auto pro toho,kdo neví kam s penězma.Protože to má tak složitou hydrauliku na podvozku včetně elektroventilů na hydraulice,že se musí pak s každou blbostí do servisu a běda až se to začne s..át u staršího auta..Řídí to i naklánění v zatáčkách,takže hydraulika jako praseTo není jako starší auto Citroen Xantia,kde byla celkem jednodušší hydraulika.

Ale xantie mají také hydraktiv a nejhorší je co se může podělat je právě ona náklonová pístnice jinak i C5 jsou jak s hydraktivem,tak i bez.Tedy pokud pak člověk nebere v potaz eletriku-ta je u všech nejen u citroenů to nejporuchovější.I při normálním zacházení a péči o auto.

 


0x
Mám motor 1.6tdci v c max a je prostě skvělý. Na okrskach se v pohodě dostaneš pod 4litry, město cca 5- do 6 v zimě. Stejně tak dálnice. Přes šest litrů se s ním nedostane ani hovado, mně se to teda nepodařilo ani plně naložený. Nevím teda jestli nebo o kolik je Citroën těžší nebo jiný, ale spotřebu předpokládám stejnou.

 

jannovak

0x
Toto auto, jak nekteri spravne zninovali, nema hydropneumaticky podvozek. Ten se daval do techto C5 jen do nejvyssich verzi s motory 2,8 Hdi V6 BiTutbo a 3,0i V6. Navic pak tyto vercholove verze meli uz jen Hydractiv 3 - zadna Activa ani klasicka hydropneumatika bez hydraktivu se do tehle aut uz nedavala.
Pro tazatele: Mechanicky je auto i motor vcelku povedene - netrpi zadnymi chronickymi neduhy. Neni to zavodak, ale na normalni jizdu motor staci a spotreba bude oscilovat mez 5 a 6 litry. Vyhovuje-li ti mekkost vozu, libi-li se ti ten vuz a nevadi-li ti nafta, neni duvod proc o nem neuvazovat.

S tím 1,6 HDi nevím, ale 2,0 mají i možnost Hydroactive 3+... už jsem jich pár viděl. Možná to byl rok 2009-10?... takže si nejsem jist s typem u tazatelova kusu. S motorem 1,6 HDi mám z okolí jen dobré recenze a nebál bych se ho. Samozřejmě oproti dvoulitru 100kW bude mít na stejné cestě vyšší spotřebu. Nicméně spotřeba je v různých testech uváděna 6-8 litrů. Já jestím starším kusem - 2,0-80kW - spotřeba do 6ti litrů vždy a nejsem brzda provozu, jenom dodržuju pravidla silničního provozu...

Je fakt, že o C5 uvažuji jako o hydrocitroenu a ono je možné že dotaz je na metaligue,ne hydro...pmd jsem někoho zmát tak se omlouvám.

 

dymo*

já opravdu nevím. co mám koupit. jestli nějakou Citroen C5 2.0 HDi která má100 nebo 120kw to auto je velice pohodlné při jízdě a nebo jestě se mi líbí

Škoda Octavia II 2011 2.0 TDI, 103 kW, Diesel, 6 stupňů, 4x4 Elegance má najeto 189 956 km a stojí 200K

děkuji komunito za pomoc.

Skočit na otázku
Vložit novou otázku

Osobně-jsem na produkci PSA.Takže jednoznačně C5,navíc mám plus v tom,že trošičku problemy Pugů a Cítů znám,kdežto škůdky s výjímkou řady 105-120 jsou pro mne Španělská vesnice!
PS mám 4 kus od PSA-1x p405 v ropě (motor +- 1 000 000km),pak c-bx14re,2x xantia (x1 1.8i16V81kW a x2 HDi 90 66kW).Se všemi 100 spokojenost!
Výkon dvoulitru nikde nevyuzijes, tedy pokud nebudeš přesahovat výrazně limity. Navíc spotřeba u dvoulitr leze nahoru ve městě, tak nevím, jestli je rozumné ho živit jak na spotřebě, tak pojistném. U čtyřkolky leze spotřeba ještě víc. Nejlíp uděláš, když si všechny motorizace projedes a uděláš svůj vlastní názor.

Určitě se na mě sesype místní škoda lobby s pohádkou o drahých dílech, drahém servisu a vyhlášené poruchovosti francouzské elektroniky, ale neodpustím si poznámku - když postavíš vedle sebe oktávku a citroena v přibližně stejném stavu, bude škoda v čechách vždycky o třetinu dražší a citroen bude při tom pohodlnější a v lepší výbavě. Tak proč platit za "značku" a jezdit v něčem co má každý druhý Pepík v ulici?

PS: máme v rodině páté francouzské auto. Měl jsem už i stodvacítku a forda fiestu, ale francouz je francouz. V oktávce se necítím a fabka mě při jízdě svými zvuky děsí.

To Štíru jak nevyužije? ON výkon není jen o tom jet na "plnej knedlík" co to dá.Ona je pak lahůdka,když s HaaPkou (rozuměj slabém autě) chce v kopci předjíždět a toto trvá půl kiláku,pže majitel má stejný názor a pak se diví ,že po předjetí jej zpětně předjeté auto vezme (díky nevyužitému výkonu) na 100m!
Diesel - tak zase nesmíš srovnávat htp s 1.6hdi. Ta 1.6 má taky slušný zátah i v kopci, nicméně v dnešní době výkon auta kazí dlouhé převody. A být o sekundu rychlejsi na kopci, i z toho už jsem vyrostl. I do kopce se dá jet úsporně. Taky platí, že spotřeba ve městě neúměrně roste, protože ten obsah se musí něčím nakrmit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]