Nejste přihlášen/a.
A musí být auto opravované v jejich smluvním servisu? Vždycky jsem pojistnou událost řešil v servisu, do kterého jezdím běžně a pojištovna následně proplatila fakturu.
Měl jsem obdobný problém před rokem,je potřeba kontaktovat Vaši pojištovnu a ve spolupráci s nimi hledat vhodný servis,já jsem jim řekl, že třeba zajedu do servisu 50 km vzdáleného (autorizovaného).Je pravda, že u mě to byla klasická dopr.nehoda,řešil jsem to s poj.škůdce,a vozidlo bylo firemní řekl jsem,že mě živí, bez něj jsem v háji, ale vyhledávali autoservis aktivně se mnou.Nakonec se podařilo.Takže vím co to je za peklo.
Všechny odpovědi najdeš ve smlouvě o havarijním pojištění, kterou máš s nima uzavřenou.
Její znění se narozdíl od "povinného" ručení neřídí zákonem, takže zde můžeš mít ujednáno všechno, co není zakázáno.
Proto ,bez znalosti této smlouvy, je absolutně zbytečné zde řešit, co můžeš a máš dělat.
Syn měl novou Octavii také havarijně pojištěnou. Vběhl mu před auto srneček, rozbil nárazník a parůžkem prorazil dveře. Na Policii ČR čekal od 10 do 14 hodin. Bez pojištovny bych dokázal tu škodu opravit za 5.000 Kč. Jemu to v servisu spočítali na 80.000 Kč a tuto částku také z pojištovny vydřeli. Všechny díly včetně dveří vyměnili. Pojistka stojí syna 10.000 Kč ročně.
Protokol PČR a oprava u smluvního servisu jim stačí. U nesmluvních servisů potřebujete prohlídku vozu likvidátorem - nejprve před demontáží a ideálně ještě po demontáži. Je předpoklad, že pod pokrouceným plechem je další poškození, které potřebujete mít také nafocené likvidátorem.
Je jedno, jakou jsem měl pojištovnu.. u většiny je to podobné, ale nejvíc záleží na podmínkách ve smlouvě (jak už zaznělo). Povolit opravu rozpočtem zrovna u připojištění jsem ještě nezažil. Jak jsem uváděl - opravu v nesmluvním servisu jsem provedl, protože smluvní "neměl čas"... tak jsem nejprve požadoval úhradu celé částky dle faktury. To samozřejmě nechtěli, uhradili mi dle podmínek o 10% méně. Ale po důkladné mailové komunikaci mi uznali i těch 10% a poslali je dodatečně.
Problém s termínem v servisu není můj problém... Nicméně je jen jejich dobrá vůle vám vyjít vstříc.
Některé pojištovny dávají za závazek opravovat ve smluvním servisu pojištovny slevu z pojistného. Pokud pak opravíte jinde, krátí plnění dle smlouvy. Chce si to otevřít smlouvu a podívat se, jestli něco o smluvních servisech máte ve smlouvě napsáno a jestli ne, tak opravujte, kde chcete. Tady nikdo neví (včetně vás), co máte ve smlouvě, vše jsou dohady.
Těžká rada, co máte dělat. Moc možností není.
1) čekat
2) škoda rozpočtem, oprava kdekoliv za cenu, kterou uhádáte.
3) Jiný servis (všude budete čekat), pak se dohadovat s pojištovnou.
Žádná pojištovna není charita, nedá ani korunu navíc, nežli musí. Dost lidí se musí bránit.
@jankoral: Oprava novými díly za 70tisíc a oprava u kamaráda s použitím starších za 10 tisíc? Tedy nevím na co čekáš, protože při proplacení škody rozpočtem se podle mě v tomto případě klidně dostaneš ke 40 tisícům.
Uvědom si, že v případě plnění podle rozpočtu nic nefakturuješ, pojištovna sama spočítá podle svým tabulek cenu za opravu a tu ti zaplatí. Víc ji nezajímá.
Mimochodem, kolik máš spoluúčast? Tu ti odečtou tak jako tak a doplatíš ji ze svého! Pokud tedy ve smluvních podmínkách není u střetu se zvěří napsáno něco jiného.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.