Nejste přihlášen/a.
Ahoj,, když řadím zpátečku ! tak často nejde dotlačit ! nebo jde přes zuby občas ! 1 rychlostní stupeň nemůžu někdy vyřadit ! nebo dotlačit jedničku ! občas jakoby chtěla jít asi přes zuby. Ostaní rychlosti 2 3 4 5 cítím v ruce jakoby tam něco zadrhlo ! Při sešlápnutí spojky a pouštění ! slyším jakoby skřípání nebo vrzaní nevím jak to popsat...
Spojka? Synchromy? Převodovka?
Octavia 2 1.6 75 KW 125 tis najeto.
Pravdepodobne to bude nacnute vypinaci spojkove lozisko. Obvykle to zacina prave u spatne radici zpatecky a 1, pak se postupne prida i 2 a tak dale...
Meni se spolu se spojkou. Takze rozborka zborka.
Kvalitni spojkova sada LUK / Sachs na tvoje auto cca 6-7 tisic a spis pocitej, ze si Skodovka rekne vic za origo ND, rozborka sborka 6-12 tisic, podle toho, jak moc bude vse zarezle a co vsechno se jim pri demontazi utrhne, geometrie 1-2 tisice, nejaky cistic a spotrebni material...ve Skodovce to podle mne za mene jak 14-15 tisic neudelas a to je spise dolni limit, realne bych Skodovackej servis videl nekde u 20 tisic.
U garazniku tak za pulku, ale pravdepodobne bez geometrie.
S velkou pravděpodobností závada na vypínacím ložisku spojky-spojka zůstává stále mírně v prokluzu,není úplně vypnutá a proto při řazení cítíš to škubání. 125 tis najeto může být klidně v háji,záleží na zacházení. Já jsem s autem stavěl barák,často vlečky plný materiálu a spojka to zabalila po 90 tisících-ale tam byla ta druhá častá závada,že klouzala-opotřebená lamela
cca 5 tisíc za materiál,další už se odvíjí od práce servisu který to bude dělat
Ahoj,, proklizování znamená že otáčky jdou na horu? a auto nejde? Když jsem jel do kopce na 3 tak se mi zdálo že to jde spíš do otáček než to zrychlovalo ale nevím... Mám najeto jenom cca 10 tis km... řidím chvilku tak to moc nepoznám zařadit R ... strašný kolikrát , někdy to tam dám až na po 10x
aha , myslíš že to bude spíš ta spojka? ložiško. Přiznávám že ta spojka taky dostala občas na prd.. když jsem začínal jezdit !
Modry-jsou dvě nejčastější závady spojky-buď že úplně nevypíná-nejčastěji kvůli špatnému ložisku,to se pak špatně řadí,cítíš škubání ale při jízdě se to neprojevuje.
Druhá závada je sjetá lamela,to se projevuje zcela opačně,řadit jde lehce,spojka vypíná jak má ale kvůli opotřebené lamele není schopná vytvořit dokonalé spojení-ze začátku se to projevuje na křižovatce při rozjezdu a při prudší akceleraci-najednou jdou otáčky nahoru a motor nezabírá-častý prokluz urychlí devastaci zbytků lamely a spojka klouže čím dál víc a víc...může to dojít i do takové fáze že je tak jako by byl pořád zařazen neutrál,motor se vytočí do omezovače ale na kola prostě nejde výkon.
Můžu být i obě závady dohromady,i takové auto už jsem opravoval
Mění se vždy celá sada,lamela,přítlačák a ložisko-jinak se může lehce stát že brzo budeš opravovat znova
Podobně jsem to měl na Felicii v dieslu. Šla hůř a hůř zařadit zpátečka a jednička, dvojka trošičku "dřela", ostatní rychlosti dobré. Zkusil jsem ze zoufalství "utáhnout" spojkové lanko a vydrželo to potom jezdit ještě cca 2 roky (každodenní nájezd cca 15 km). Poté se celá situace opakovala a to už jsem musel vyměnit spojku (kotouč s lamelami).
jen malá připomínka ze špatných zkušeností díky neznalosti! Pokud to rozhodíte pak vyměňte VŠE! Tedy -LAMELU, PŘÍTLAČNÝ KOTOUČ a LOŽISKO -Nikdy ne jen jeden nebo dva díly!Vždy celý set a pokd možno pak případně gufera! Na klice a na (předlohový?)vstupní hřídel + gufera (dle toho jak to,které autínko má!)gufera poloos!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.