Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vytahnout poloosu z náboje kola u fábie

Od: pensakola odpovědí: 33 změna:

Dobrý den potřebovál bych poradit jak mám dostat poloosu z náboje kola ven .Chtěl bych si výměnit ložiska a tady moje snahy skončily néjde prostě vysunout . Nechtěl bych pokud možno demontovat celou poloosu i z těhlicí.Děkuji

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

povolit středovou matku,povolit spodní čep pak se to pokusit vyklepnout za pomoci mosazi či hliníku napřímo do toho nebouchej zlikviduješ závit na homokloubu

pokud to nepude máš omezené možnosti:

bud si seženeš stahovák nebo to sundáš celý a pod lisem to vyndáš

už sem se setkal s případem kdy to nešlo ani pod 50T lisem a skončilo to výměnou těhlice a homokloubu

navíc pokud budeš měnit ložisko potřebuješ přípravek pokud ho nemáš ani se do toho nepouštěj a svěř to servisu !

break

průser je, že většina servisu to nemá a lisujou to v lisu přes náboj, takže přes kuličky.Pak jde většinou to ložisko rychle do háje.Jinak s přípravkem se to dělá na autě, a když vše jde, tak je to za čtvrt hodiny hotový...

007cz
Pruser to neni protoze to jinak nejde
break

On na to ale opravdu přípravek je.Jenže, když není, tak se to dělá na lisu...Někdy to vydrží, jindy jen chvilku...nicméně Fabie není jediná, třeba Focus 2 to má taky tak...a stejně to skoro každej lisuje v lisu přes náboj...

třeba tady je hned na první fotce.V bejvalý dílně jsme to mejvali

elit.cz/...

007cz
Beru zpet prehlid jsem tu fabii mas pravdu,

 

rqts

0x

Nejprve je potřeba povolit a zcela vyšroubovat tu velkou matici uprostřed, pak už jen vytuknout přes dřevo, je to tam jenom nasazený na tisícihranu, žádnej boj.

jurajjuraj*

zadnej boj? kolik si tech homokynetaku na fabii vybijel? muzu potvrdit co je psano vys, taky jsme uz meli par fabii kde ani velky 50t lis nepomohl

 


0x

Některé automobilky (nevím, zda koncern také) používají nějaký tmel a pak polosu vysunout je hotový horor. Dokonce i věřím tomu, co píše @dabel.

 

jenda2*

0x

Někdy se stane, že při montáži není tisícihran namazán vazelínou a působením koroze zůstane homokineták v náboji. Není třeba kupovat hned těhlici. Ta se jen demontuje, poloosa se vytáhne z homokinetáku a flexou se odřeže tolik homokinetáku, aby byla vidět segrovka v těhlici. Až to půjde, tak se vytáhne a vyrazí se ložisko i s nábojem. Ten koupíte nový s ložiskem, dobře se vazelínou namaže unášecí tisícihran pro příště. Toto jsem absolvoval vloni a ani 60t lis nepomohl.

007cz
To co pises tady neplati je to fabie tam je lozisko i s nabojem v celku

Což nemá vliv na správnost popsaného postupu ani na to, že se nemusí kupovat těhlice.

007cz
Prave ze popsany postup u fabie vubec neplati 1neni tam zadna segrovka 2lozisko se lisuje z predu na rozdil od samostatneho loziska 3muzes rezat flexou kde chces pokud nevytahnes kloub neni ti to nic platne
jurajjuraj*

fabia nema segerovku ale zajistovaci krouzek z druhe strany

007cz ted uz si sice nejsem jisty ale myslim ze jsme rezali velkou flexou homokynetak hned u tehlice a zbytek co zustal v naboji sel ven i s nabojem, tehlici jsme nemenili, jen naboj/lozisko a homokynetak

007cz

za 30 roku praxe jsem naštěstí všechny ložiska vylisoval i když někdy to byl opravdu problém, s tou flexou si to nedokážu dost dobře představit protože ten kloub je z části schovany v těhlici, tím nechci tvrdit že to nejde. Jinak jak píšeš namazanou poloosu vytlačím prstem zarezlou pod lisem

jenda2*

Představit si to nedokážete ale přesto to tak jde. Řeže se homokinetický kloub ze strany hřídele a náboj má vždy ložisko. Ten se otáčí v ložisku. Vylisuje se náboj po odstranění pojistného kroužku.

007cz

1. náboj nema pojistny krouzek 2.ten kloub by jsi musel uřezat těsně u ložiska ale tam se nedostaneš protože je zapuštěné v těhlici. 3 u fabie náboj nevylisuješ je to komplet i s ložiskem

jurajjuraj*

vim jak to myslis ale nemusis ho rezat tak uplne u loziska, staci ho riznout v miste kde ma takovy prumer aby prosel tehlici, zbytek zustane v naboji/lozisku ale ven uz ho dostanes

jenda2*

Po 30 letech praxe snad taková zbytečná debata snad ani není potřeba... Náboj musí z těhlice ven, pokud to není v servisu, kde prdí na cenu, on to zákazník zaplatí... A hlavně téměř nikde se nic nemaže. Pak se člověk diví, že nic nejde demontovat. Zvlášt v autorizovaných servisech.

007cz

jenda2... krot se, nechápu smysl tvého nesmyslného komentáře...co a kde chceš řezat když je kloub v těhlici? a když je segrovka z venku pod nábojem tak jak ji vytáhneš?

jurajjuraj*

tak ono je jasne ze naboj/lozisko musi z tehlice ven, jinak ho totiz nevymenis :D treba i rezat kloub ale tehlici jsme kvuli tomuhle v zivote nemenili a taky neni duvod, vyndat to jde vzdycky

007cz

ale tady vyměnu těhlice nesmyslně řeší nějaky ,,odborník,, jak píšeš vyndat to jde vždy,,,ja jenom nerozumím radam typu ,,uřež to flexou,, když pominu že je to rada k ,,nezaplacení,, tak v tomto případě to není ani technicky možné

jurajjuraj*

urezat homokynetak tak aby zbytek zustal v naboji/lozisku a slo ho vylisovat je mozne, vim o cem mluvim, uz sem to delal

007cz

zrovna na tom obrázku je segrovka zajištující ložisko z druhé strany, pokud chceš odjistit musiš vylisovat náboj. pokud by jsi řezal kloub tak by jsi musel asi 1,5cm v tehlici těsně u ložiska aby ti prošel vnitřním pruměrem ložiska...nemožné

jurajjuraj*

ja se bavim o tom na co byl polozeny dotaz, fabie - poloosa, tedy predek, to co je na obrazku neni fabie takze obrazek je mimo, fabie nema segerovku , ma akorat zajistovaci krouzek ktery je soucasti loziska/naboje, ten pri demontazi neni treba nijak povolovat, klidne to napisu 100x ale u nekolika fabii kde neslo dostat homokynetak z naboje se urezalo homokynetak a ten zbytek co zustal v naboji sel pryc z tehlice i s tim nabojem/loziskem

007cz

Ale kloub řeže až je videt segrovka odborník Jenda2 ja jen reagoval na něj, jen jsem se divil té flexe nikdy jsem nic neřezal...možná když není po ruce pořadny lis tak není jiná možnost

jenda2*

007, není moje vina že nechápete. Už jsem přesně toto musel udělat a na rozdíl od vás odborník budu. Těhlici jsem zachránil. Pokud je segrovka dole, tím směrem se vyrazí náboj z těhlice. Vrchní část musí být tedy volná. K tomu slouží flexa, kterou se rozřeže vše, co brání průchodem otvoru v těhlici. Zase tak těžké to není.Spotřeboval jsem 3 kotouče. To je celé. V mém případě byla segrovka pod kloucem. V tomto případě je opačně. To ale je lhostejné. Kloub se musí zmenšit na menší rozměr, než má ložisko. Odborníku.

007cz

to jenda2...už chápu nikdy jsi to nedělal jen jsi o tom slyšel někde u piva. to co jsi napsal je nesmysl.

007cz
007cz:furt dokola segrovka sem segrovka tam, ikdyž tam žádná není:D
break
007cz:sorry, nějakým omylem místo mýho Nicku tam skočil tvůj...nicméně s tím přípravkem se dá vytáhnout i poloosa, co jde blbě pod lisem...kolikrát to na Fabii nejde ani za pomocí švajcu

 

007cz

na fabii není to je jasné ale na 80proc. vozu je a je pro demontáž ložiska zásadní. já jsem nezačal měnit těhlice a řezat flexou klouby i když je to pro demont. ložiska naprostý nesmysl. jinak taková vyměna je otázka hodiny at si poloosa drží jak chce

break
007cz:asi každej zákazník by řval, že kvůli ložisku platí novej kloub a práci navíc...

 

destik*

0x

Vyšroubovat matici na poloose - uprostřed náboje (matička je jen na jedno použití, takže potom dát novou). Vytáhnout spodní čep z těhlice a poloosa by měla jít v tom lepším případě ven vyklepnout (vymlátit, většinou ten tisícihran bývá zarezlý, zatuhlý a jde opravdu těžko ven).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma poloosa
Otázky na téma poloosa fabia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]