Dočetl jsem se toto, je nějaké vysvětlení, proč proč by to tak mělo být? Mě napadá, že pokud se zmenší objem spalovací komory, že tak se logicky zvýší i tlak, ale to by musely být opravdu velké nánosy, aby to tak působilo... Citace textu: "Pokud je kompresní tlak neobvyklé vysoký, pak jsou zřejmě spalovací komory zanešené karbonovými usazeninami".
Myslím, že je to pravda, pokud si uvědomím, že třeba u litrového čtyřválce a kompresním poměru 10:1 zůstává objem po kompresi pouhých 25 ml. Karbonové usazeniny pod hlavou válců ale mají jiný podstatnější a nežádoucí účinek: prakticky neustále žhnou a způsobují samozápaly vstřikované směsi. Veškerý pečlivě regulovaný předstih zážehu v závislosti na otáčkách je v háji a výkon taky.
"Spalovací komoru" si karbonem zanáší benzínoví dvoutakti, ty si ale zanášejí i výfuk a opotřebením přirozeně strácí výkon, takže výsledek je veskrze negativní, nepatrné zvýšení kompresního poměru se pozitivně neprojeví.
vernon
Spalovací prostor si samozřejmě zanáší karbonem i čtyřtakt...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.