Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdil olej auto / moto

Od: petrwo odpovědí: 12 změna:

Dobry den,

jsou nejake skutecne rozdily mezi olejem do motorek / skutru a do aut?

Do 400cc skutru mam pouzit 10W-40 a zajimalo by me tedy, jestli muzu sahnout po normalni polosyntetice do aut?

Diky moc za radu

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tojitez

1x

Skůtr 400cc umaže jakýkoliv olej 10w40. Takže tam nalej, co budeš mít po ruce.

tojitez

Ještě dodám.

Do roku 1998 neexistovala žádná norma Jaso na motocyklové oleje a jezdilo se normálně na klasické automobilové olele.

Já mám v manuálu k motorce z roku 1996 napsáno, že mám používat olej minimální specifikace SG. Nic víc. Problém ale postupně nastal, že modernější oleje mají v sobě spoustu aditiv, které především vadí spojce, dále sníženou HTHS viskozitu pro úsporu paliva atd.. Proto v motocyklu je dobré používat olej pouze do API SJ.

Není pravda, že motocyklové oleje jsou nějak speciálně upravené pro mazání převodovky. Je tomu právě naopak. Převodovka motocyklu je upravena pro provoz na motorový olej. I některé osobní auta používají místo převodového oleje motorový. Je to dáno kontrukcí.

Dále skůtr nemá převodovku ani spojku v oleji, takže řešit motocyklový olej je hloupost.

 


0x
Do moji motorky je predepsana norma yaso takze tam liju olej s patricnou normou a nevymyslim kraviny.

 

mathew

0x

jestli vybíráš jenom podle toho jestli je to 10W-40 nebo třeba 5W-40 tak to tam asi rovnou můžeš nalít slunečnicový olej za 20- litr. V opačném případě se podívej co tam patří a to tam nalej

 


0x
Klidně ,pokud seženeš ,kup plnou syntetiky 10W40.Jinak tomu oleji je jedno zda-li přijde do motoru v autě nebo silniční moto či do skútru.Pokud je v manuálu psáno jen že tam patří olej 10W40 tak kup olej viskózní klasifikace 10W40 který obsahuje stejně jako třeba 5W30 také MINERÁLNÍ složku jako každý olej.Žádný totiž není čistě syntetický!Jinak v manuálu-příručce ke onomu stroji ,by mělo být určeno jaký olej nejen viskózní klasifikace ale také normy API,ACEA a jako poslední ještě oborová norma stanovená výrobcem motoru (od VW třeba 500.00 nebo třeba PSA B71 2312.popř MB a číslo a další)

 

vernon

0x
Jakýkoliv olej do aut splňuje i nejnáročnější normy kapalinou chlazených motocyklových motorů. Takže stačí jakýkoliv olej SAE10W-40. Vzduchem chlazené moto motory to mají jinak, tam musí být olej teplotně odolnější.

 

asd1

0x

Dej tam olej, který splňuje specifikaci požadovanou výrobcem.

Mmch. 10W-40 je jen viskozita. 400cc skůtr je jaký motor? A "normální polosyntetika do aut" je co za olej?

 


0x

Dobrý den, rozdíl v oleji pro automobilový motor a motocyklový je značný, takřka zásadní, je to dané tím, že kromě mazání motoru ten olej je zároveň olej převodový, a také spojka je obyčejně mokrá. Proto také jsou ty oleje pro motorky tak drahé také a častěji než u aut se mění. Poradil bych nepokoušet osud, máš-li návod, kup to, co výrobce předepisuje pro ten motor podle specifikací - jedno je, jaký výrobce, jen do motorky nelej olej pro auta.

 

fik

0x

Rozdíl v tom je...u motorky nejde jen o samotný motor,ten by samozřejmě úplně na pohodu umazal každý olej 10W-40-jde o převodovku a spojku které jsou často v jedné skříni a mají společnou náplň. Proto má ten motorkový olej ještě jiné přísady a je většinou o hodně dražší.

Doporučoval bych to nepokoušet a nalít tam co tam patří.

U auta má motorový olej funkci jen mazání motoru,u motorky má funkcí více.

10W-40 je viskozita,to samo o sobě ještě není směrodatné,podívej se pořádně do manuálu jestli nemá předepsané nějaké jiné specifikace a podle toho kup vhodný olej.

Hodně je to znát u motoru PD,tam když naliješ obyčejný olej 5w-40 bez přísady pro PD tak ten motor odrovnáš...a přitom by šlo taky lehce říct 5w-40 jako 5w-40

 

xenofob

0x

například motor piaggio má na klice kluzná pouzdra, pokud nedodržíš předepsanou specifikaci oleje, vzniknou tam vůle...a to nejen na klice, ale také na vahadlech a už neseřídíš ventily...když to necháš tak bude brzy půlit motor a shánět novou hlavu i s rozvody

doporučuji dát tam co patří a "neumazávat" to jakýmkoliv olejem, to jsou hospodské rady lidí co skůtrem nejezdí

break

spousta lidí řeší u oleju jen dva faktory tj. viskozitu a cenu...specifikace jakoby neměla význam.Hlavně, že to je mazlavý,

 

petrwo

kluci diky, samozrejme mi nejde o to, usetrit stokorunu na litru, vseobecne dopravam vsemu mototovemu spis to nejlepsi, zajimalo me to ciste teoreticky, jestli jsou moto oleje jen marketingovym tahem, nebo maji opodstatneni. Kazdopadne vsem diky za fundovane odpovedi !

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]