Nejste přihlášen/a.
Budu si vyřizovat řidičák. Je mi 30 let, nemám auto, doted jsem nepotřeboval, auta mě nezajímají a nic o nich nevím.
Budu potřebovat auto, hodlám kupovat nemovitost, asi RD na vesnici, asi okolí brna, vzdálenost= do brna autem tak do 30 minut. Dělám z domu, auto budu potřebovat méně často než je obvyklé (jezdit jen sem tam za klientem osobně (ne pravidelné každodenní dojíždění za prací; pak na nákupy, sem tam nějaké vyřizování (doktor, urady atd.), SEM TAM (hodně málo) výlety atd. Auto chci jen pro "praktické účely", nezajímá mě jako status symbol. Chtěl bych něco "nejlevnějšího ale stále ještě použitelného"...
1) Vás se nechci zeptat, ani tak na konkrétné auto, ale spíše s jakou cenou bych měl počítat...? Typ auta asi standard sedan nebo možná combi. Co tak vím (a ano, vím o autech málo), bych se snad v pohodě měl vlézt do ceny do 250 000 Kč za auto? Případně lze sehnat něco podle mých požadavků do 200 nebo i jen do 150 tisíc?
2) A druhý dotaz - mám kupovat auto z bazaru (nemám s tím osobně problém), nebo raději fakt nové...? Slyšel jsem od někoho že auto z bazaru se snad už ani nevyplatí, protože bych platil tolik za dodatečné opravy že je lepší snad koupit rovnou nové... je to pravda? Tedy koupit bazarové nebo nové?
Díky
Já to vezmu z druhý strany. "Budu si vyřizovat řidičák, je mi 30...". Nechtělo by to nejdřív na rozjezd nějakou olítanou plechovku v nižší cenový kategorii, než je 200-250 tisíc? Jinak souhlas se satamem, když se bavíme o ceně 250 k, proč nekoupit něco nového se zárukou. Za ty prachy to bude sice ta dáčka, ale pro začátečníka a uvedené požadavky je to naprosto v pohodě.
Jeté solidní auto za 250 tisíc seženeš úplně na pohodu. Když umíš vybírat,nebo by jsi vzal sebou na prohlídky zkušeného mechanika,seženeš použitelné auto klidně třeba i za 80 tisíc...s tím že to nebude kasička,ale bude sloužit.
Toho mechanika doporučuju určitě,vytipovat si auto podle tvých požadavků,jeden den si jej najmout a s ním to projít. Stočených plechovek a zamaskovaných bouraček je všude plno...a ty jako laik to nemáš šanci nijak poznat. Samozřejmě nějaký limit na vstuoní servis si nechat. Koupit třeba auto za 150 a počítat 20 na vstupní servis,pak bude sloužit stejně jako nové
Mrknul bychh, jestli tohle není zdola nějak okousané korozí, pokud ne, není o čem diskutovat. Prostor, spolehlivost, díly, jízdní vlastnosti i za mokra, jedno z nejlepších aut, co kdy bylo navrženo
Za 1000,- euro do týdne seženu slušný stav, ne holobyt za 55k jako ten inzerát.. Tam vypisuje jako nadstandard výbavu i to že to má kola :D
Focuse MK1 můžu doporučit...
Před 6 lety jsem MK1 1,6 74kW kupoval za 2000,- euro (50k + desítka za dovoz atd.), veškeré další náklady byly 60k (jen pojistky 30k, dvoje pneu atd. rozvody spojka, brzdy a další spotřebák), tj. za 6 let veškeré náklady na auto 120k. Až zdechne tak to hodim ze skály a vezmu další. Zatim se na zdechnutí netváří, nesype se, nežere olej, dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 6,3 (město 8-9, mimo město okresky 5,5, dálnice 140 kmh 7 - 7,5, sportovní jízda 12). To ho mám dost komfortní - vyhřívaný čelní sklo, sedačky, klima automat atd. Jediná nevýhoda je každý rok ošetřovat spodek aby to neshnilo, zatim se mi daří udržet to bez hniloby a ještě dva tři roky v pohodě vydrží...
Když tak čtu odpovědi, nestačím se opět divit. Jestli chceš praktické levné auto, kup si pro tvé účely za cca 190 tisíc novou Dacii se zárukou na dva roky a jsi bez starostí se starým bazarovým autem, které koupíš a obvykle do něj hned vrazíš dalších 10 tisíc Kč za základní údržbu staršího auta, o kterém toho moc nevíš. Vím, o čem mluvím, mám Dacii Logan sedan, koupený nový v roce 2011, najeto přes 290 tisíc km, v podstatě úplně bez starostí. Jen běžná údržba a výměna běžných dílů podle servisních intervalů. A protože ji mám na LPG, jezdím ještě daleko levněji, než s tou dieselovou Octávií.
to satam: Stoprocentní souhlas s tvým příspěvkem. Aniž by kdokoliv odpověděl na druhou otázku tazatele ( ...koupit ojetinu, nebo nové? ) , automaticky se valí návrhy a odpovědi na výběr ojetiny. Přitom tazatel jasně uvádí, že ho auto nezajímá jako "status symbol". Češi jsou "ojetinami přímo posedlí". Hlavně, když se jedná o renomovaného výrobce a výbavu auta "v plné palbě" ( to, že větší část "vymožeností" z té výbavy je k ničemu, spíš komplikuje spolehlivost a enormně zvyšuje nároky na servis, a tak jde ekonomika provozu "do háje" , to je nezajímá. Prostě jsme "kvalitně" převálcováni komerční reklamou ryze spotřební společnosti a vzhledem k nízkému sebevědomí se bojíme používat zdravý selský rozum. Má to, samořejmě, i jiné dopady - čecháček je zručný kutil a celé servisní zázemí žije v podstatě z neustálého látání starých vraků, které západní evropa odložila (vylepšená statistika zaměstnanosti) a druhá část ( značkvé servisy ) pak žije z povinných servisních prohlídek nových aut, která jsou relativně spolehlivá a takovouto přehnanou péči nutně nepotřebují ( to je pak hra mezi výrobcem, servisem a zákazníkem - ten poslední to, pochopitelně platí , první dva snadno a elegantně inkasují. Příkladem může být např. nesmyslná sedmiletá záruka na nový vůz. Její podmínky jsou koncipovány pro vytváření snadného zisku - nikoliv pro blaho zákazníka, spotřebitele).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.