Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co způsobí špatné pístní kroužky

Od: romcez* odpovědí: 11 změna:

Jedná se o motor 1.9 TDI 66 kW z Škody Octavie I generace, najeto 291 tisíc. Z motoru jde modrý kouř pouze po startu. Pak už je normální. Ve vzduchovém filtru je olej (ne hodně, ale jsou tam stopy oleje). Četl jsem pár fór ohledně tohoto problému. Olej nesetřen stíracími kroužky jde přes odvětrávání klikové skříně do sání. Moje otázka zní, jak dlouho s tím mohu jezdit? Napadlo mě, aby se olej nedostal na filtr, odpojit odvětrávání skříně a nechal to vyvést do nějakého vyrobeného boxu. Opravdu nechci vrážet tisíce do opravy a výměny kroužků. Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

0x

Jezdit s tím můžeš dokud to pojede. Nebo co chceš jako slyšet? Jelikož už je olej až na filtru tak jsou kroužky totálně KO a možná to není jediná závada. Vzhledem k motoru pochybuji, že má najeto 291 tisíc a nebo s tím jezdilo prase

 

romcez*

Bývalý majitel měl veškeré faktury od vozu, vlastnil to od r. 2009 jezdila s tím žena. Jinak dovezeno z IT. Taky neveřím, že to má 291 no. No ten olej určitě nedělá dobrotu v tom spalovacím prostoru. Určitě to má neblahý vliv na vstřikovače i ventily. Že když tam bude olej, tak tam bude větší nános karbonu a tak

 


0x
Pokud ti to nežere dva litry oleje na 1000km tak se nevzrušuj a jezdi
romcez*

Ne to ne, právě že to měřím a kontroluju a není třeba často dolívat

Tak to neřeš stopy oleje v sání sou normální věc
Generálkovat to považuju prozatim za vyhozený peníze
romcez*

no, ale ten olej se mi tam objevil az pri posledni vymene oleje a filtru. Před tim tam nebyl. A to auto vlastním od 240 tisíc.

 


0x

Především je třeba závadu správně diagnostikovat. To, co uvádíte (pístní kroužky) je sice možné a pravděpodobné, ale zjistíte to jen pomocí změření kompresních taků ve válcích. 291 tisíc na motor 1.9 TDI není mnoho a dovolím si říci, že závada bude v něčem jiném. teď je třeba zjistit, v čem. Nedivil bych se, kdyby to byly příznaky odcházejícího turba (průsak oleje do výfukového potrubí).


doplněno 17.05.18 12:03:

Turbo po repasu není jistota, že po roce se nemohou projevit netěsnosti. Také nevím, zda jsi za rok najel 10 nebo 150 tisíc km. Ale nechci strašit, uvedl jsem to jako možnost závady dle projevů, které jsi popsal.

romcez*

Ano chci začít změřením kompresních tlaků. Turbo po repasu zhruba před rokem (z důvodu, že padal do nouzaku, zatuhla regulace lopatek).

romcez*

ano muze se stat, to uz resil reklamací

h0042*
66kw má regulaci lopatek?
vernon
Od modelového roku 2001 má i tento motor turbo s regulačními lopatkami.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]