Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Objem motoru - k čemu je?

Od: frantic odpovědí: 6 změna:

Ahoj,

počítal jsem si povinné ručení pro 2 motory od VW.

Oba mají 77kW, oba mají zrychlení 0-100 za 10s, oba mají stejnou max. rychlost.

Jeden motor je turbomotor 1.2 TSI (krouták 170 nM), druhý atmosféra 1.6 MPI (krouták 150nM).

1.2 TSI motor je "živější", hlavně díky vyššímu kroutáku už v nižších otáčkách. Proč tedy u pojištovny vychází cca o 1/3 dražší povinné ručení u auta s motorem 1.6 MPI?

K čemu je vlatně motoru ten objem? Má nějakou výhodu - tj. dá se předpokládat, že auto s 1.6 díky pojede líp díky objemu motoru, když bude plně naložené?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirkamatapat*

1x

Odpověď je vcelku jednoduchá.Pojištovny potřebovaly vytáhnout z kapes pojistníků co nejvíce peněz a tak přišla nějaká chytrá hlavička na tento způsob.Je nutno říct,že se tak stalo v dobách rozvoje motorismu,takže to není žádná novinka.Jistě existuje nějaký lepší způsob,jak rozdělit vybírání peněz za povinné ručení,ale stávající praxe zřejmě pojištovnám vyhovuje.

 


0x

Rozdíl je třeba v tom, že 1.2 TSI vydrží ani ne polovinu kilometrového náběhu proti atmosféře 1.6. Ale to s pojištěním nesouvisí, proč je vyšší pojištění u méně výkonného motoru se musíš zeptat na příslušné pojištovně.

 

asd1

0x

Tohle napiš pojišřovnám... Dá se čekat zdražení mixérů

 

vernon

0x
Dřív to bylo podle objemu, čím větší, tím rychlejší. Dnes v době přeplňovaných motorů je to jedno...

 


0x
Odpovim jinak třeba to byla csob pojištovna počítala pojištění podle výkonu v kW brácha měl Fabií 1,9 sdi 47 kW a platil o hodně min něž fabia 1,9 tdi s turbem

 

break

0x

pojistka na auto se bohužel bere podle kubatury.Třeba v zahraničí to berou logicky podle výkonu...Příklad za vše, starej dýchavičnej ropák bez turba s předkomůrkou má usmolenejch 60 konikleců a platíš stejně jako za nějaký GTI, RS, Evo co má v základu klidně 300 koní...prostě logika...

Základní údaj o motoru spolu s počtem válců a jejich "prostorovým" rozdělením.Jinak objem motoru je prostor, který je vymezen horní a dolní úvratí pístů.Do toho se dostává směs vzduchu a paliva, který je následně stlačeno a zažehnuto nebo vzníceno.Objem se uvádí celkovej, ale pokud to vydělíš počtem válců, dostaneš objem jednotlivejch válců.

Nicméně jsou motory atmosférický, do nic se nevejde víc než jakej je jejich objem a pak jsou motory přeplňovaný.A to TSI je přeplňovaný a přeplňovaný motory maj zpravidla větší výkon a krouták...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]