Nejste přihlášen/a.
Mám FORDa s motorem 2,0 TDCi. Nyní se mi porouchal dvojhmotový setrvačník a motor na volnoběh dosti silně rachotí. Jeden můj známý automechanik mi řekl, že tato porucha je důsledkem mého způsobu jízdy. Dosti často totiž za jízdy využívám strvačnosti vozidla a po rozjetí vyřazuji rychlostní stupeň a pokud je to s kopce, tak jedu i několik km na volnoběh. Ale vyřazuji třeba i na několik set metrů jízdy. Jaký názor máte vy, zkušení automechanici?
Volnoběh na neutrál dvouhmotě nevadí. Vadí záběr v nízkých otáčkách (podtáčení) a stání "na kvaltu" v kopci.
Pokud po "plachtění" zařadíš, máš třeba 1200 otáček a s toho se rozjíždíš, tak to bude hlavní příčina. Pokud ta dvouhmota nemá najeto 200kkm, to už má nárok i při ideálním způsobu jízdy...
Zásadně se nerozjíždím z 1200 otáček. Z neutrálu řadím rychlostní stupeň odpovídající okamžité rychlosti auta, takže například při 50 km/hod řadím 3 a po puštění spojky stoupnou otáčky na cca 1900. Pak teprve přidávám plyn a rozjíždím se.
To už má nárok.. Pokud to auto chceš ještě chvíli mít, tak udělej komplet spojku a bude klid dalších 200 kkm Dochlazovat turbo, občas u dokonale prohřátého motoru "vyhnat pavouky z vejfuku", do paliva VIF kvůli čerpadlu a vstřikům (panák na nádrž)... A kromě "Fordích vychytávek" to nemá chybu
jj, to je v pohodě.. Úsporná jízda a motor/ dvouhmotu přitom neničíš.. Akorát plyn je lepší přidat před puštěním spojky tak aby otáčky už byly srovnané
PS a často na volnoběh rachotí i řemenice na klice (odejde silentblok) nebo volnoběžka alternátoru (jde sehnat samostatně tušim jako díl pro Tranzit)
to asd1 : Tak to bych ale jezdil s tím FORDem jako s Pragou V3S, kdybych dával meziplyn. Ale asi to budu kvůli tomu dvouhmotáku dělat
Ne meziplyn, ale na pouštění spojky plynem srovnat otáčky motoru aby odpovídaly kvaltu a rychlosti.. Převodovku si srovná synchron, ale při pouštění spojky to chce mít motor srovnaný a ne na volnoběhu... Bez toho plynu tam je okamžik brždění motorem než se motor roztočí přes kola.. Lepší je plynem... Ale to je jen detail..
...nedávno jsem založila podobný dotaz poradte.cz/... takže těžko říct,zda je na to jednotný názor.
Tak naštěstí se ti povedlo ušetřit desítky tisíc za palivo takže výměna setrvačníku není problém
Volnoběh by tomu vadit neměl, ale dokážu si představit i tu část tvé jízdy, kdy nejedeš na volnoběh a to už tomu vadí a nejspíš tě budou čekat i vtřiky a zas.. totiž špinavej EGR ventil.
Představuješ si moji jízdu asi mylně. Já motor zásadně nepodtáčím, jezdím v rozsahu 1900 - 2800 ot/min. Po přečtení zdejší diskuze už vím, že volnoběžné otáčky nemohou dvouhmotáku nijak škodit, ta nerovnoměrnost volnoběžných otáček je zanedbatelná a na tu je nakonec ten dvouhmoták stavěn - pružinky jen mírně kmitají Z volnoběhu řadím takový rychlostní stupeň, který odpovídá okamžité rychlosti jízdy auta a spojku pouštím plynule. Tak například při rychlosti 50 km/hod řadím st. 3 a tím otáčky motoru plynule stoupnou z cca 900 na 1900. Domnívám se, že ani spojka se nadměrně neopotřebovává - je na to také stavěná. Pokud jde o šetrnost k dvouhmotáku, tak se domnívám, že mimo podtáčení motoru nejvíce trpí přejížděním velkých nerovností vozovky při zařazeném rychlostním stupni, kdy se rázy přenášejí přes převodovku do motoru.
Jsem čerstvej majitel auta s dvouhmotákem. A tak jsem za ten týden přečetl na internetu snad asi vše, co se o nich píše. Obecně 2hm vadí jakákoliv nerovnoměrnost otáček, je navržen a zkonstruován na to, aby vyrovnal kmity od motoru a ty se nepřenášely do převodovky. Takže prý volnoběh trochu vadí, motor na volnoběh(naftový) má větší nerovnoměrnost otáčení, než při otáčkách vyšších. To jsem se dočetl. Stejně tak se ale nedoporučuje brzdění motorem(kvůli 2hm), tak si teď vyberte.
Já osobně jsem to vzdal a jezdím normálně, jak je potřeba. Nerozjíždím se prudce, nepřidávám a neubírám prudce plyn. Prostě snažím se tomu 2hm nepřidávat. To, co dostává z normálního provozu mu stačí. Jestli pro něj dělám maximum, se uvidí.
Souhlasím s tím, že dvouhmotě vadí i volnoběžné otáčky(i když ne tolik). V zahraničí, kde se tyto TDCi motory s dvouhmotovými setrvačníky užívají(státní správa-policie...) a často jsou zde auta na volnoběhu se mechnici setkávají s předčasně opotřebenou "dvouhmotou"
ale to není nějak moc v rozporu s tím, co napsal @asd
tam jsou totiž motory například u policie na volnoběhu hodně často
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.