Cześć. Všiml jsem si že mam na aute od predchoziho majitele zaslepen EGR. Auto na volnobeh smrdí jak stary diesel a přitom je to Common rail. Když dam záslepku pryč tak bude aspoň trochu "voňavější"? Dále pak prý se bude líp zahřívat ale stoupne spotřeba. Má s tím někdo zkušenost? Je to motor JTDm.
Vonavější nebude zahřívat by se o něco dřív mohlo ale bude se zasírat sání i egr a budeš to muset jednou za čas vždy rozebrat a vyčistit abys předešel problémům chodu motoru
V každém případě to auto (jaké auto?) neprojde příští EK a následně TK. Takže máš do příští TK čas si to dát do pořádku.
doplněno 23.04.18 21:46:
Jak myslíte. Uplatit se dá všechno ...
miran*
to satam: a proč by neprošlo? Pokud nehlásí řídící jednotka závadu, tak na měření emisí na to nepřijdou. Emise se měří při teplém motoru a to už do toho EGR nezasahuje, ten pracuje nejvíc při studeném a malé zátěži.
vernon
Pokud to není Euro 5 nebo 6, tak projde.
tqzw
Technik na ME neni hloupy, modifikivaneho egra pozna i bez kontrolky
Tak jsem tu záslepku dal pryč, rozjel jsem se jako klasicky bez plynu a šup zdechlo to. Tak jsem to nastartoval a při rozjezdu už s plynem to cuká a smrdí ještě hůř. Takže je zpátky...
rv*
EGR snižuje emise NOx a zvyšuje kouřivost. Při SME se měří kouřivost. Takže pokud to ECU nepozná a nezapíše závadu, tak na SME bude kouřivost nižší.
Musíš i resetovat ŘJ. JTDm nevim, ale na JTD občas zatuhne solenoid, na netu je návod na jednoduché vyčištění a rozhýbání.. Odpoj solenoid a pokud se výstupní "tyčka" volně nevrací tak to je ono.. Pokud to dlouho jelo se záslepkou tak může být i zatuhlý samotný ventil... Pak to samozřejmě cuká, v nízkých otáčkách netáhne atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.