Nejste přihlášen/a.
Nápad je to nejen blbý, ale hlavně nesmyslný. Ono to není tak, že vezmete nějaké turbo a nějak ho "nainstalujete" k nějakému motoru. Ten motor i leccos dalšího na to musí být konstruovaný už z výroby. Možná, že by to nějaký zručný mechanik za cenu složitých úprav a nemalou cenu dohromady dal, ale vznikl by bastl, který by už s původním autem neměl moc společného a efekt by byl minimální. Těžko by Vás s tím někdo pustil na silnici.
A nápad na ulehčení? Ten je jednoduchý - kupte si auto s turbem.
Zřejmě toho o turbech moc nevíte, takže pár nutných mechanických úprav, které mě tak napadly.
Turbo je poháněné výfukovými plyny – těžko představitelná úprava výfukového potrubí těsně u motoru.
Turbo je intenzivně mazané olejem z motoru – úprava mazání motoru, nutno nějak vyvést olej pod značným tlakem ze systému mazání motoru a následně ho odvést zpět do motoru.
Turbem stlačený vzduch je značně horký a je nutné ho před nasátím do motoru ochladit - takže kamsi do auta přidat další chladič.
O úpravě (výměně) řídící jednotky, která musí turbo "umět" ani nepíšu.
break - No nevím, který problém je nejmenší, ale podle položené otázky si myslím, že bude tazatel těžko schopný udělat i tuhle (podle vás nejjednodušší) úpravu, o těch ostatních ani nemluvě. Očividně netuší, o co jde a představuje si to jako Hurvajs válku..
Turbo je poháněné výfukovými plyny – těžko představitelná úprava výfukového potrubí těsně u motoru
Co je na tom těžko představitelnýho?Tohle je možná nejmenší problém při přestavbě...
no, to jsem si všiml, že znalosti o motorech nemá.Takže vím, že nějaká montáž neproběhne, pokud to někomu nezadá...ale upravit výfuk pro tubo není takovej problém, dá se to spočítat, pokud umí člověk svařovat, nechá si vypálit přírubu na turbo a hlavu, tak to poskládá, ale je to o kompromisech.Něco je papírově ideal, ale v samotným autě dojde na problémy s umístěním, uchycením atd., vše se dá řešit, ale musí se to uzpůsobit jak po montážní stránce, tak i funkční resp. propočty.Nemůže to navařit halabala...chce to nějaký znalosti, propočty a celkovej návrh ladění toho motoru...
nic ve zlým, ale ty ho tam stejně nebudeš schopnej nainstalovat...
Otázka je, na jakej je to motor, kolik chceš foukat a jak ten motor chceš stavět...
čím větší plnící tlak, tím víc úprav musí být.Když pominu samotnou montáž, tak je potřeba vědět jak je na tom klika, jestli to zvládnou štefty na ojnicích, upravit kompresi.Pak samotná montáž, upravit sběrný potrubí, vyřešit mazání resp. chlazení turba.Hadice -přetlakový, chlazení ICečkem.Pak další úpravy podle toho jak bude zvládat třeba čerpadlo, vstřiky, klapku atd...No a ve finále jednotka a pokud ten motor nikdy nebyl stavěnej jako přeplňovanej a jen jako N/A, tak musíš udělat komplet novou mapu.Nejlíp přímo na válcích a to samo zabere taky dost dní, práce a peněz...A ještě řed finálem, když to začneš projíždět budeš řešit třeba fuel cut, odletí ti těsnění pod hlavou, protože nedá ty tlaky, bude to mít mizerně využitelný otáčky, bude se přehřejvat, detonační hoření, bohatost směsi a to nemluvě o tom, že jen vyřešit drobnosti jako uchycení hadic, turbodmychadla, mezichladiče atd., aby to mělo nějakou štábní kulturu bude taky oříšek.Nemluvě třeba o odstínění ztrátovýho tepla...
Není to jen tak a to ve finále píšu jen o malejch tlacích do 0,5 baru...Pokud pak jdeš s tlakama vejš, budeš řešit vačky, hlavu, písty, ojnice, kliku, těsnění pod hlavu a xxx dalších věcí...
Taky by bylo fajn napsat, co to má bejt za motor...A turbodmychadel je taky nekonečný množství druhů od použivanejch v běžnejch autech až po hybridy...
Finančně to není levná sranda, ikdyž máš díly za nákup, turbodmychadel plnej regál, máš vybavenou dílnu a umíš svařovat a rozumíš motorům, elektronice, programování a dlouholetý zkušenosti.Takhle si to turbo můžeš dát leda tak do kufru...pak zjistíš, že místo nějakejch usoplenejch 100 koní tak je sotva o 30 víc a za ty love bys měl dvě auta v turbobenzínu s 200HP.A budeš dokola řešit dětský nemoce, neprojdeš emisema, technickou a zkrátíš tomu životnost.
Jako pokus fajn, ale smysl to dnes nemá..
Dej ten svůj motor do pucu at se ti nerozletí a šlape jak hodinky, budeš spokojenej a časem si nějakej turbobenzín kup...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.