Nejste přihlášen/a.
Luxus něco stojí. U některých aut ani ta výměna žárovky není zrovna jednoduchá záležitost.
Otázka zněla co lépe svítí, ne co je levnější.
Xenon má 2-3krát vyšší svítivost, než halogenová žárovka. To je obrovský náskok, který ani sebelepší optika nezachrání. Hlavně konstrukce "ideální" paraboly není zase tak složitá, ale práci navrhářům těchto parabol nejvíce komplikují designéři. Moderní jsou úzká protáhlá světla, proto se kontrukce komplikuje. Ale je jasné, že vysvícený xenon v zašlém světle může svítit i méně, než halogen v provotřídním stavu.
Pak je třeba rozlišovat mezi xenonem a bi-xenonem. V tom je také zásadní rozdíl. Bi-xenon mám ve Volvu a jízda v noci je paráda. Když pustím dálkové, tak oproti halogenu je to obrovský skok.
Pokud je možnost, bral bych určitě bi-xenon.
Moje zkušenost je taková, že při výborné optice hlavního světlometu se halogenová žárovka v pohodě vyrovná xenonu/bixenonu.
Xenony považuji za zbytečnou zhůvěřilost a tahání peněz z kapsy zákazníka.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.