Nejste přihlášen/a.
Co je důležitější u auta? obsah motoru nebo kW?
Dejme tomu, že si budu chtít pořídit např. ŠKODU Octavii a mám na výběr dva typy vozidla(stejný ročník výroby, stejná třída):
- 1.6 TDI/81kW
-1.4 TSI/81kW
,které auto se hodí víc na dálnici (130-140km průměrná rychlost)? jak velký význam májí kW?
Odpověď sice dobře ohodnocená, ale pro laika naprosto nicneříkající. Kdo do toho trochu vidí, pochopí, co chtěl autor asi říci, ale také pochopí, že tomu autor asi moc nerozumí.
K čemu jsou "kW při určitých otáčkách"?
Co znamená "Pak ještě Nm?" Že by autor hovořil o kroutícím momentu?
A jak to je "podle převodovky"? Žádný konkrétní údaj ani rada.
A preferuješ benzín nebo diesel? To je totiž hlavní tozdíl u tebou uvedených motorů. 1.6 TDI je diesel, 1.4 TSI je benzín. Už z principu diesel bude mít menší spotřebu, patrně větší kroutící moment a menší (i když v podstatě nepatrně) zrychlení. U TSI je tomu prakticky naopak. Oba motory jsou downsizové, tzn. malý objem, poměrně vysoký výkon, který je nahnán přeplňováním a pak některými dalšími drobnými finesami. Na dálniční provoz raději ten diesel.
KW nemají "žádný" význam, velký význam má výkon motoru, který je v kW udáván. A jelikož se jedná o výkon, logicky čím vyšší, tím lepší má auto dymanické schopnosti. Ještě lepší ukazatel je výkonová hmotnost, tzn. kolik kW připadá na 1kg hmotnosti vozidla. Čím je toto číslo vyšší, tím je vozidlo svižnější, rychlejší a poskytuje větší požitek z jízdy.
Tak jak je dotaz položený, tak na dálnici je přednější výkon - od něj se odvíjí maximální rychlost, a spolu s točivým momentem a váhou i akcelerace. Zdvihový objem motoru je jen prostředek. To, co se ostatní radci snaží vystihnout je, že podle těchto dvou hodnot lze odhadnout, jak je motor koncipovaný a jak se asi bude chovat. Obsah je jako maso v salámu, když ho tam dám a jinak to nezkazím, salám je dobrý. Když tam dám něco jiného a zároveň budu chtít, aby byl dobrý, tak za prvé stejně dobrý nikdy nebude a za druhé budu do něj muset přidat x náhražek a příměsí na chut, barvu, konzistenci, atp. Bohužel u těch motorů nám dnes cpou samé náhražky. Takže odpověď není uplně jednoznačná.
Roli hraje nejen obsah a maximální výkon v kW. Důležutý je i průběh výkonu v závislosti na otáčkách a odstupňování převodovky. A hmotnost konkrétního auta,
Oba motory se hodí na dálnici. Pro 1.6 TDI je to ideální revír, naopak ve městě to trpí na nevhodné zppevodování nižších převodů pouze pětistupňové převodovky. 1.4 TSI 81 kW je CNG verze, která má kvůli CNG lahvím o dost vyšší hmotnost a ve vyšších otáčkách má výrazně oříznutý výkon. Jezdí to dobře kdekoliv, ale nelze čekat dynamiku. Hlavně jde o to, jestli máte po ceste CNG čerpačky. Do výběru bych zařadil i čistě benzínovou verzi 1.2 TSI 77 nebo 81 kW.
Na dálnici se nehodí ani jedno a 2l se stejným výkonem ti ujede, protože jde taky o to jaký výkon to má v běžných otáčkách a ne v maximálních. Takže ve 2000 bude mít ta 1,4 třeba 10Kw, 1,6 15kw a 2l 25Kw. Takže je jasné co je vhodnější. Hodnoty jsou příklad nehodlám hledat grafy
Tady pořád řešíte nějaký slogany o objemu u přeplňovaných motorů, kde tohle vůbec neplatí a z hlediska principu přeplňovanýho motoru ani platit nemůže. Tam je totiž důležitý plnící tlak bez ohledu na objem. Proro může mít turbo 1.0l motor lepší akceleraci než turbo 1.4l motor ve stejném voze a to bez ohledu na to, je li to benzin nebo nafta. Je to pouze o naladění agregátu a sladěním s převodovkou. Lidi mají v paměti, že nafta je pružnější a benzin ne, ale to platí pouze pokud porovnávám turbo diesela a atmosferickej benzin.
Vernon: 2.0 MPI vyniká tím, že má slušný prakticky od volnoběhu a to bez sebemenší prodlevy po sešlápnutí plynu, tzn. kolem 1500 otáček zabere rychleji a silněji než 1.4 TSI, kterému se teprve probouzí turbo. Samozřejmě, že nad 2000 otáček ho 1.4 TSI převálcuje.
Nesmysly? Škodovky mě nezajímají, ale dobrá. Tady máte ty svoje newtonmetry.
1,6TDI 81KW: 250NM 1500-3000
1,4TSI 103KW: 250NM 1500-3500
(1,4TSI 81KW jsem našel pouze ve verzi na zemní plyn, což asi tazatele nezajímá)
Skalní příznivci nafty se nechtějí smířit s faktem, že nový turbobenzin nemá proti nové turbonaftě žádné nevýhody. Nižší spotřeba nafty není již směrodatná, když si spočítáte životnost a cenu filtru pevných částic. Jinak ty nové motory bez ohledu na palivo jsou jednoduše spotřebáky a u žádného se už nepočítá s vysokou životností.
Z vybraných vozů se mi víc líbí benzín. Je agilnější a hravější. Má širší spektrum použitelných otáček, zabírá hodně odspodu a ochotněji se nechá vytáčet. Na dálničním limitu točí lehce přes 3000 otáček se spotřebou mezi 7 až 8 litry. Diesel žere asi o 2 litry míň, zato je hlučnější, víc se třepe a jízda v něm mě tak nebaví.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.