Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford Sierra + automatická převodovka

Od: richard* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

mám prosbu, zda by jste mě mohli poradit ohledně potíží s automatickou převodovkou. Mám vůz Ford Sierra, r.v.1987. Přes jeho stáří velice zachovalý. Jediné co zlobí je automatická převodovka. Převodovka je již měněná, ale projevila se mi po čase stejná závada, jako u předchozí. Při rozjezdu studené převodovky, když je venku méně než asi 10 stupňů zařadí převodovka se spožděním - je tam nustále neutrál i když mám zařazený kterýkoliv režim. Pomůže tomu jedině protočit motor, ale když to najednou sepne a zařadí při např. při 2 tis., nebo i více otáčkách... hrozné. Druhá možnost nechat to vrčet na zvýšený volnoběh a po chvíli (10 až 20 s., někdy i déle) rovněž zařadí. Ale jak jistě chápete, tak to nelze vždy praktikovat při provozu a čekat... S postupným zahříváním tento problém zmizí - cca po ujetí 4 km. Dále, když je převodovka zahřátá až moc - např. v létě, nebo po dlouhé jízdě, sama odmítá podřadit, musím to udělat manuálně. Poslední projev je, pro mě záhadný, při rychlejším průjezdu levou zatáčkou vypadne rychlost na neutrál. Opět to chvíli trvá, než rychlost zapadne. Jako by se olej musel dočerpat. V obou převodovkách, co jsem měl, byl pravidelně měněný správný olej, filtr... V současné převodovce se to projevilo cca po 10 tis km. po montáži. Byla sice již použítá, ale plně funkční, dostala novou náplň a filtr. Hladina oleje je rovněž v pořádku, převodovka nijak neprokluzuje. V mém okolí si nikdo s tím neví rady, ani v servisu Ford. (tam již asi jen mění díly za nové, nikoli opravují...)

Děkuji předem za rady

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

celp*

1x

Dobrýden.Nevím sice odkud jste,ale v ČR jsou opravny automatických převodovek.To co popisujete je o hubu.Kontaktujte tuto firmu,ale na dálku Vám stejně nikdo nepomůže. automatickaprevodovka.cz/...

 

dejavu*

0x
Příznivci tohoto vozu diskutují o technických problémech zde fordsierra.eu/... najděte si tam témata o převodovce a pokud v nich nenaleznete odpověď, zaregistrujte se tam a otevřete si téma nové.

 

jarda2*

0x

To bude tusim jeste ciste mechanicka prevodovka, bez ridici jednotky? Tam to muze byt cokoli... Takze asi nezbyde, nez to rozebrat.

Prispel bych tedy jeste odkazem na www.kaps.cz od kterych jsem do AT kupoval nejake dily, ovsem reference jsem slysel i negativni. Tezko se IMHO bude hledat firma, ktera se buce chtit hrabat v takove vykopavce. A ze to bude stat jako 5 srovnatelnych aut je asi jasne.

richard*

Díky za odpovědi, zkusím to na webu o Sierrách - prošel jsem, nenašel nic. Nahodím tam téma. Jo, je to čstě mechanická převodovka, sám opravím lecos, ale automatu fakt nerozumím. Jsem ze západních čech, z Domažlicka. Takže do Prahy tohle řešit nepojedu - vzhledem k hodnotě auta a ceně případné opravy, to nemá smysl... Přinejhorším budou z auta během blízké budoucnosti plechovky i když je mi to vzhledem k celkovému stavu líto.

pepanek*

Viděl bych to tak, že pokud nemáte Sierrku jen kvůli automatu, hodil bych tam manuální převodovku. Cena za opravu by byla opravdu astronomická - vzhledem k hodnotě vozu.

 

fordak*

0x

Hele dej si tam místo automatu manuál, já mám Sieru už 15 let a ještě sem neměl problém s převodovkou...

mateszr7

u automatu u sierry se po nějakých 40tisících km mění olej cca 6l, a olejový filtr.. spousta lidí o tom neví, že se něco takovýho dělá...

první příčinou bývá to, že auto po zařazení přev. stupně nepřejde do záběru - hlavně na zpětný chod.

vypuštění oleje se provede demontáží olejové vany(nemá výpustný šroub), očistí se magnet, co zachycuje kovový otěr a vymění se olejový filtr..

je také možné obnažené "ůtroby" převodovky vystříkat čističem na brzdy a nechat odpařit

nalití nového oleje se provádí skrze trubičku ve které je měrka. (pochopitelně po zpětné montáži olejové vany

měření hladiny oleje se provádí při zahřáté převodovce na 60 stupňů celsia, za pěhu motoru na volnoběh po předchozím trojnásobným prořazení všech poloh voliče rychlostních stupňů(aby se zaplnily všechny hydraulické okruhy převodovky)

pro měření necháme volič v poloze parking

po 20tisících se provádí dotažení pásových brzd převodovky, kontrola a nastavení kick-downu (at už el. nebo mech)

další nutností pro dobrou funkci automatu jsou správné volnoběžné otáčky motoru...

tot tak v kostce něco o ůdržbě automatu na sieře... já osobně mám najeto s touto převodovkou 80 tis km (auto celkem 160tis km) a stále běhá výborně! mám rv: 1986, 4rychlostní přev. s el. kick-downem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]