Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou autobaterii?

Od: ridic odpovědí: 18 změna:

Přeji dobrý den.

Mám od novoty os. auto s originál akumulátorem už 11 roků (schválně neuvádím o jské auto a baterii se jedná, abych neovnivnil odpovědi). Baterie ještě stále točí motorem při startu jako za novoty.

Sám jsem překvapený, že tak dlouho stále dobře funguje (u předchozího auta baterky vydržely max. 5 roků). Ale předpokládám, že nebude fungovat věčně a budu muset kupovat novou.

Proto prosím o radu a vaše zkušenosti s akumulátory - jaký akumulátor je skutečně dobrý a jak dlouho v provozu vydrží?

Vím, že se dají pohledat různé testy, ale těžko se dá věřit testům životnosti, protože asi žádná zkušebna netestuje každou baterii déle než 10 roků.

Za vaše rady a zkušenosti předem děkuji.


doplněno 29.11.17 04:52:

Zdravím vás

a prosím, aby jste odpovídali na otázku ohledně autobaterie.

(Otázka nebyla ohledně toho jak dlouho ve vašem autě vydrží žárovky.)

Děkuji za další zkušenosti a rady k akumulátorům.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Dá se říci, že na značce moc nezáleží. Provozoval jsem a provozuji NoName baterie, které vydrží neuvěřitelně dlouho vzhledem k podmínkám, v nichž pracují (taxislužba) a setkal jsem se se značkovými, kde si člověk jen připlatí a výsledek je horší než u těch levných. Naopak samozřejmě také. Ono je totiž problém ta "střeva" a tu chemickou vratnou reakci nějak moc ošidit.

 


4x
Bud priplatit za znackovou (varta,bosh)
Nebo koupit v akci no-name v tesku s 30-50%slevou. Ja takhle na no-name jel 5roku
Hlavni je mit ok alternator.
Nejvic beci na baterie ti , co jezdi do kaufu a zpet. V zime auto jen stoji a pak cumi , jak je mozne , ze odesla baterie.
Kdo si chce neco pocist tak at si vyhleda , co je to sulfatace.

 

jurajjuraj*

3x

varta a bosch sjizdi ze stejne linky , a bosch posledni 3 roky celkem katastrofa, tzn ze varta na tom bude podobne

jako original baterka uz vam nevydrzi zadna

 

krtek66

2x

ono nezáleží ani tak na značce, ale na způsobu a délce jízdy..já kupoval loni jak pro sebe tak pro otce Vartu se stříbrem.. máme ve městě chlápka co se tím zabývá a říkal, že na krátké vzdálenosti je ta Varta lepší než další značky..nevíme tvůj nájezd takže se těžko radí...předtím jsem měl v autě Banner...taky fungovala..

 

 


0x

Osvědčená kvalita je samozřejmě varta - pokud jdete do lepších kusů... Ale já kupuju MAFF autobaterie.heureka.cz/... - za tu cenu na auto a cca. 4-6 let, super... pak auto prodám i s baterií, takže životnost netuším


doplněno 28.11.17 10:58:

opravím termín - Pokud jdete do lepších kusů od Varty - varianta blue je ... takže Silver Dynamic AGM. Jenže za jednu tuto si koupím tři MAFFy a když to měním i s vozem po 4-6ti letech...

Tak zrovna s Vartou moc dobré zkušenosti nemám, po 2 letech na odpis. Přitom baterka, která tam byla před ní vydržela 11 let. Bohužel, typ už si nepamatuju.

 


0x
S vartou také moc dobré zkušenosti nemám.
Dávali jsme je do traktorů a pořád s tím byl nějaký problém.
Teď posledních 10let kupujeme levné baterky od Čekla a nemůžu říct křivé slovo.
Ve své 407 ji mám už 8 let a stále točí jako za mlada.
Do dodávky jsem minulý týden kupoval 100ah za 1600,- a doufám že auto půjde z domu dřív než baterie

 


0x

nerozumím tomu u nového auta vydrží baterka zpravidla kolem 10 let a když koupíte druhou už tolik nevydrží čím to asi je? za mě varta nebo banner

asd1

Do prvovýroby jde lepší kvalita a taky starší auta mají často dobíjení v horším stavu a nefunguje ideálně = snížení životnosti... Taky např. když starší auto stojí v servisu a beterka se nechá vybít tak se výrazně snižuje životnost (u kalciovky stačí den jí nechat prázdnou a je po ní)

 

asd1

0x

V jakém je autě jedno není - např. Ford má vyšší napětí v síti a klasická baterka se moc nehodí, patří tam kalciovka... Taky mi vydržela baterka 10 a 11 let, obě umřely na vybití když auto delší dobu stálo, jinak by nejspíš vydržely ještě déle... Značka je asi celkem jedno, vadná zdechne v záruce a jinak záleží víc na stavu dobíjení a údržbě...

Tak těch 11 let mi vydržela právě ve Fordu. A byla to ještě klasická obyčejná baterie, ve které se musela kontrolovat a dolévat destilka.

ridic

Forda sice nemám, ale je mě divné, že by měl vyšší napětí.

To by se potom musely vyrábět i speciální žárovky pro Forda, protože normální by se vyšším napětím pálily - ne?

Jinak za všechny odpoovědi děkuji.

asd1

To neni Fabka aby praskaly žárovky (ostatně tam to nepraskalo kvůli přepětí ale přehřívání - nevhodná konstrukce parabol)

Má "chytré" dobíjení, ŘJ přímo komunikuje s alternátorem... Nevim jestli k žárovkám napětí snižuje, ale např. v palubce jsou žárovičky na 14V. Běžné H7 nepraskají, s tím problém není a napětí v síti mám 14,4V (regulák je v pořádku), takhle to bylo na všech Fordech co jsem potkal (5 Focusů). Jinak origo Ford baterka z roku 2003 byla Varta vyrobená ve Španělsku.

adbad
Mám Fabii a žárovky mi nepraskají. Nadměrně. Že by zrovna moje parabola byla navržena jinak? Měním žárovky cca po dvou letech, protože buď praskne nebo je vysvícená, je to často? Svitím pořád. Nemám denní svícení, pouze automatické rozsvícení po nastartování. Žárovky z Lidlu.

Fabie s H7 má vyhlášený problém se žárovkami a jejich životností... 2-3 měsíce je max při běžném denním cestování. Dokonce se začaly škodovkou prodávat "odporové drátky" právě pro fabie - bouchalo to velmi často právě při nastartování a následném rozsvícení.

adbad
Wow, 3 měsíce je fakt málo. Nemám tam doinstalovaný žádný odporový drát pouze to relé automatického rozsvícení po nastartovaní. Rožne to světla (h7) okamžitě po nastartováni až jsem se bál že je to moc brzo a mohli se rozsvěcet se zpožděním, ale byly to zbytečné obavy. Žárovky drží, nevím asi to nedělají všechny Fabie.
vernon
Všechny Fábie jsou vybaveny alternátory, jejichž regulátory nastavují cca 14,7V. Všechny Fábie tak musí používat buď kalciové, nebo aspoň hybridní Ca-Sl akumulátory.
Žádná Fábie nemá "smart" dobíjení, jediná chytračinka je tam v tom, že všechny altíky mají svorku DF+, a ECU motoru (a přes CAN-BUS) i všechny řídící jednotky ve voze kterých se to týká (jednotka konfortu a pod), znají stupeň zatížení alternátoru. To se používá například u naftových Fábií s PTC, aby nebyl alternátor tímto topným panelem při volnoběhu přetížen.
Asi záleží v jakém Fordu.Já mám Focusa a tam od jakživa bylo napětí nižši...Má tam být kalciovka.Focus byl první co měl inteligent řízení alternátoru.Dneska je to asi všude.V prvních autech co jsem měl od nova tak akumulátor vydržel cca 8-9 let...Ale nový běžný akumulátor Varta, Banner už mi vydrželi cca 4 roky.Beru tedy poctivě v nějaké rozumné kondici, tedy že jsem nedobíjel a neroztahoval auto atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]